La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Bleu Unité 3 Les pronoms sujets Être Linterrogation (yes / no) La négation Les verbes en –ER Linterrogation (information) Faire.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Bleu Unité 3 Les pronoms sujets Être Linterrogation (yes / no) La négation Les verbes en –ER Linterrogation (information) Faire."— Transcription de la présentation:

1 Bleu Unité 3 Les pronoms sujets Être Linterrogation (yes / no) La négation Les verbes en –ER Linterrogation (information) Faire

2 Les Pronoms sujets

3 the subject performs the action of the verb Paul does his homework. Who does homework? Paul is the subject of the verb.

4 pronouns replace nouns Patrick studies. HE studies.

5 subjects can be singular one

6 or plural More than one

7 first person the speaker is included in English : I, we the speaker is included in English : I, we

8 subject pronouns singularplural first person (I)(we)

9 second person speaking to someone in English: you speaking to someone in English: you

10 subject pronouns singularplural first person second person (you)

11 third person third person speaking about someone in English: he, she, it, they

12 subject pronouns singularplural first person second person third person (he, she, it)(they)

13 subject pronouns singularplural first person je nous second person third person

14 familiar used in a friendly manner used for someone you call by their first name is only singular

15 subject pronouns singularplural first person je nous second person tu third person

16 formal used in a polite manner used for someone you address by their title (Mr. or Mrs.) or is plural

17 subject pronouns singularplural first person je nous second person tuvous third person

18 masculine male; describing a man

19 subject pronouns singularplural first person je nous second person tuvous thir d person il

20 feminine female; describing a woman

21 subject pronouns singularplural first person je nous second person tuvous third person il, elle

22 third person plural for a group of all males, use: ils for a group of all females, use: elles for a mixed group, use: ils

23 subject pronouns singularplural first person je nous second person tuvous third person il, elleils

24 subject pronouns singularplural first person je nous second person tuvous third person il, elleils, elles

25

26

27 speaking about Suzanne? elle

28 speaking to Henri? tu

29 speaking about Henri? il

30 speaking about yourself and your best friend? nous

31 speaking to Henri and Suzanne? vous

32 speaking about Henri and Pierre? ils

33 speaking to your teacher? vous

34 speaking to your dog? tu

35 speaking about Suzanne and Marie? elles

36 speaking about yourself? je

37 Être – to be

38 je suis tu es il est elle est nous sommes vous êtes ils sont elles sont

39 Être – to be Give the correct subject to complete the sentence. 1)_______ suis de Paris. 2)_______ sont cousines. 3)_______ sommes américains. 4)_______ est français. 5)_______ es de Chicago. 6)_______ êtes aimables. 7)_______ est canadienne.

40 Être – to be Give the correct form of the verb être to complete the sentence. 1)Vous _______ de Strasbourg. 2)Il _______ grand et blond. 3)Je _______ américain. 4)Nous _______ anglaises. 5)Tu _______ de New York. 6)Elles _______ copines. 7)Je _______ petite et brune.

41 Linterrogation How to ask yes / no questions

42 Linterrogation How to ask yes /no questions 1.intonation a.Normally, your voice goes down at the end of a sentence in French. i.Paul est français. ii.Tu es américaine. b.When using intonation, your voice goes up at the end of the sentence. i.Paul est français? ii.Tu es américaine? c.Dont forget the ? since this is the only distinction in writing. d.It is normally used only in casual conversation.

43 Linterrogation Ask questions using intonation: 1)Léa est à la maison. 2)Cécile est en classe. 3)Nous sommes en vacances. 4)Je suis de Lyon. 5)Jean et Pierre sont de Lille. 6)Elle est canadienne.

44 Linterrogation How to ask yes / no questions 2.est-ce que a.Has no meaning of its own; indicates a question is following b.Put at the front of the sentence. i.Est-ce que Paul est français? ii.Est-ce que tu es américaine? c.If it is followed immediately by a vowel, make a contraction (est-ce qu) i.Est-ce quils sont canadiens?

45 Linterrogation Ask questions using est-ce que: 1)Laurent est à Paris. 2)Elle est au café. 3)Nous sommes au cinéma. 4)Je suis ici. 5)Ils sont de Marseille. 6)Marthe est américaine.

46 Linterrogation How to ask yes / no questions 3.nest-ce pas a.Has many meanings: arent you, dont you, isnt it, etc. b.Put at the end of the sentence. i.Paul est français, nest-ce pas? ii.Tu es américaine, nest-ce pas?

47 Linterrogation Ask questions using nest-ce pas: 1)Vous êtes de Boston. 2)Elles sont en ville. 3)Nous sommes copains. 4)Je suis grand. 5)Tu es de Cannes. 6)Claude est à Québec.

48 Linterrogation How to ask yes / no questions 4.inversion a.Similar to English. i.Is he French? b.Invert (change the order of) the subject and the verb. i.Est-il français? ii.Es-tu américaine? c.Connect the subject and verb with a hyphen. d.You MUST use a pronoun (il) not a noun (Paul; le garçon) e.Dont use with je.

49 Linterrogation Ask questions using inversion: 1)Il est mexicain. 2)Elles sont en classe. 3)Nous sommes là. 4)Je suis en France. 5)Vous êtes au restaurant. 6)Tu es à la maison.

50 La Négation Making sentences negative

51 La Négation To make a sentence negative, use NE … PAS Put NE immediately before the verb Put PAS immediately after the verb – Je suis blonde. – Je NE suis PAS blonde. If the verb begins with a vowel, NE becomes N – Henri est italien. – Henri Nest PAS italien.

52 La Négation Make the following statements negative: 1)Ils sont là-bas. 2)Nous sommes en vacances. 3)Je suis au cinéma. 4)Elle est à Caen. 5)Vous êtes en classe. 6)Tu es au café.

53 Les verbes en - ER le présent

54 to form the present tense, (to conjugate the verb) start with the infinitive: parler (to speak) chop off the er parl (this is the stem)

55 add the correct ending, to agree with the subject for example, I speak she speaks

56 parler – to speak je tu il elle nous vous ils elles first person second person third person

57 -ER verb endings -e -es -e -ons -ez -ent je tu il elle nous vous ils elles

58 parler – to speak je tu il elle nous vous ils elles parl parl parl parl parl parl e es e ons ez ent

59 Now, on your own, conjugate the verb REGARDER.

60 regarder – to watch je regarde tu regardes il regarde nous regardons vous regardez ils regardent

61 a few notes make liaison between subject ending in consonant and verb beginning in vowel ils invitent make élision with je and verb beginning in vowel jinvite

62

63 tu danser danses

64 nous chanter chantons

65 ils travailler travaillent

66 vous voyager voyagez

67 je aimer aime j

68 negatives in English, we use NOT in French, use NE… PAS NE goes immediately before the verb PAS goes immediately after the verb Je parle français. nepas Je ne parle pas français.

69 negatives Remember to use élision if the verb begins with a vowel Jaime le broccoli. Je naime pas le broccoli.

70

71 Make these sentences negative. Vous visitez Paris. Vous ne visitez pas Paris.

72 Make these sentences negative. Elle chante bien. Elle ne chante pas bien.

73 Make these sentences negative. Tu regardes la télé. Tu ne regardes pas la télé.

74 Make these sentences negative. Nous invitons Pierre. Nous ninvitons pas Pierre.

75 questions There are 4 ways to ask a question. 1)intonation : owow rite like a sentence o?o? at end ovov oice goes up at end when speaking Tu parles français. Tu parles français?

76 questions 2)nest-ce pas: owow rite sentence as usual oaoa dd nest-ce pas to end Ils dansent. Ils dansent, nest-ce pas?

77 questions These 2 methods are very informal. They are used primarily in conversation. When writing, the next 2 methods are preferred.

78 questions 3)est-ce que: opop ut at beginning oaoa dd normal sentence ohoh as no meaning on own Je travaille. oror emember élision! Elle voyage. Est-ce que je travaille ? Est-ce quelle voyage ?

79 questions 4)inversion oioi nvert (switch the order of) the subject and the verb ococ onnect subject & verb with a hyphen Nous téléphonons à Luc. Téléphonons-nous à Luc?

80 questions 4)inversion o if verb ends with a vowel AND subject begins with a vowel, insert -t- Elle invite Henri. = Invite-elle Henri? -t- Invite-t-elle Henri?

81

82 Give the 4 forms of questions. Tu écoutes la radio. 1.Tu écoutes la radio? 2.Tu écoutes la radio, nest-ce pas? 3.Est-ce que tu écoutes la radio? 4.Ecoutes-tu la radio?

83 Give the 4 forms of questions. Vous habitez Paris. 1.Vous habitez Paris? 2.Vous habitez Paris, nest-ce pas? 3.Est-ce que vous habitez Paris? 4.Habitez-vous Paris?

84 Give the 4 forms of questions. Elles jouent au foot. 1.Elles jouent au foot? 2.Elles jouent au foot, nest-ce pas? 3.Est-ce quelles jouent au foot? 4.Jouent-elles au foot?

85 Linterrogation How to ask information questions

86 Linterrogation How to ask information questions – où:where – quand:when – à quelle heure:at what time – commenthow – pourquoiwhy – quiwho – quewhat

87 Linterrogation How to ask information questions – Put question word at the very beginning of the sentence – THEN use est-ce que or inversion – Nous allons au cinéma. – Où est-ce que nous allons? – Où allons-nous?

88 Linterrogation How to ask information questions – NOTE: if qui (who) is the subject of the verb, use the third person singular form of the verb Qui étudie? Qui habite à Montréal? – NOTE: if que is followed by est-ce que, make the contraction: quest-ce que

89 Linterrogation Ask questions following this pattern: – question word + est-ce que + tu + verb – Quand est-ce que tu voyages? 1)où 2)comment 3)pourquoi 4)quand 5)à quelle heure 6)qui 1)travailler 2)chanter 3)étudier 4)danser 5)dîner 6)inviter

90 Linterrogation Ask questions following this pattern: – question word + verb+ vous (inversion) – Quand voyagez-vous? 1)où 2)comment 3)pourquoi 4)quand 5)à quelle heure 6)qui 1)travailler 2)chanter 3)étudier 4)danser 5)dîner 6)inviter

91 Faire – to do; to make

92 je fais tu fais il fait elle fait nous faisons vous faites ils font elles font

93 Faire – to do; to make Complete the sentence with the correct form of the verb faire. 1.Nous _______________un pique-nique. 2.Je_____________attention en classe. 3.Marcel __________un voyage en France. 4.Vous________________une promenade. 5.Ils _________________ un match de foot samedi. 6.Tu _____________ un voyage à Toulouse. 7.Chantal______________ attention en ville.


Télécharger ppt "Bleu Unité 3 Les pronoms sujets Être Linterrogation (yes / no) La négation Les verbes en –ER Linterrogation (information) Faire."

Présentations similaires


Annonces Google