Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
Publié parStanislas Bonnet Modifié depuis plus de 9 années
1
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you. Tomber – to fall. La neige tombe très fort. The snow is coming down really hard. Goals –Correct Chapter 3 test. Finish Orale Chapitre 3. Devoirs - #4,5, page 100.
2
Français 2/4/14 Ecrivez quatre phrases: deux activités que vous aimez faire après l’école, deux activités que vous n’aimez pas faire après l’école. Where do you find a no legged dog? Libre – free, spare. Que feras-tu de tout ce temps libre? What will you do with all this spare time? Goals – One more orale. Introduce Montreal. Introduce sports and activities. Devoirs – A la page 112, Dessinez le vocabulaire.
3
Français 2/5/14 Ouvrez vos livres á la page 111. Faites Rencontre Culturel. What is a zebra? Propre – clean. L’automobile est propre comme un sou neuf! The car is as clean as a new quarter. Goals – Learn vocabulary for new activities and the new verbs jouer and faire. Devoirs – A la page 113 #7.
4
Français 2/6/14 Ouvrez vos livres á la page 128. Faites #1. Why don’t cannibals like to eat clowns? La vie – life. Notre vie est bien fantastique! Our life is really wonderful! Goals – Write about the activities you like and dislike.Watch a tourist video about a place you can speak French. Devoirs – Write the Vocab from page 112 in two columns; Faire and Jouer. Draw a picture for each.
5
Français 2/7/14 Ouvrez vos livres á la page 114. Faites # 9 Ecoute Why don’t lobsters share? Quotidien – daily. Nous avons repris notre train-train quotidien. We resumed our daily routine. Goals – Practicing with new vocabulary and telling how much you like activities Devoirs – Pas.
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.