La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

L’imparfait vs. Le passé composé

Présentations similaires


Présentation au sujet: "L’imparfait vs. Le passé composé"— Transcription de la présentation:

1 L’imparfait vs. Le passé composé

2 The passé composé is used in French to answer the question: 'What happened?'
Thus… La tarte aux pommes est tombée par terre. Notre chien a commencé à la manger. J’ai essayé de la sauver. Le chien m’a mordue. Je l’ai tué. J'aime vraiment les tartes aux pommes. At this point, write a time line on the board. Illustrate that each of these is a distinct line on the timeline. Suggest then that the story might be added to…”It was a beautiful day…Mother had just baked a delicious apple pie and set it on the windowsill to cool. A light breeze was blowing through the open window, sending a sweet aroma to…blah blah blah” What is all this? Background! Description! This is a different past tense!

3 But in narrations, you also have past tenses that answer the question :
What was going on when something else happened? Ex : He was reading the paper when the phone rang. And questions of description. Ex : It was a cold and stormy night. In French, the tense that answers these questions is the imparfait. The imparfait also answers the question of 'What used to be?'

4 La Formation de l’imparfait
Choisissez un verbe : Conjuguez pour ‘nous’ Laissez-tomber –ons Ajoutez les terminaisons : avoir avons av J’avais nous avions Tu avais vous aviez Il/elle avait ils/elles avaient

5 ***The only exception is ÊTRE, which has an irregular stem : ét-
The imparfait of ÊTRE : J'étais Nous étions Tu étais Vous étiez Il/Elle/On était Ils/Elles étaient

6 Ask students to observe the illustration
Ask students to observe the illustration. Read through it and ask them to translate into English.

7 Which sentences from the cartoon answer which question ?
1) Descriptions? 2) What used to be? 3) What was going on when something else happened?

8 D-U-W-I-T D-escription
Il était une fois, il y avait un château dans le bois U-sed to/ habitual action in the past Quand j'étais petite, nous allions à la plage chaque été Adjective descriptors...see handout W-as-ing or Were-ing Je parlais au téléphone quand ma mère est retournée chez nous. I-nternal processes or emotions Ils avaient peur. T-ime Il était 10h du soir.

9 A Votre Tour! Mettez à l’imparfait: étudi ons
étudier étudi ons J’étudiais Nous étudiions Tu étudiais Vous étudiiez Il/elle étudiait Ils/elles étudiaient

10 Try with a reflexive verb…
Se Blesser = to hurt oneself bless ons Je me blessais Nous nous blessions Tu te blessais Vous vous blessiez Il/elle se blessait Ils/elles se blessaient *Don’t forget the reflexive pronouns!

11 Passé Composé ou Imparfait?
I ate a salad We would go to Paris every summer She was happy We went to the beach They would always talk to him He was studying when I arrived I went to the party

12 Passé Composé ou Imparfait?
J’ai mangé une salade Nous allions à Paris chaque été Elle était heureuse Nous sommes allés à la plage Ils parlaient toujours à lui Il étudiait quand je suis arrivé Je suis allé à la fête

13 Usually, when verbs like être, avoir, pouvoir, vouloir, and savoir are in a past narration, they will be in the imparfait, since they most likely describe a past state of being or condition. However, when these verbs (and others like them) occur, use the passé composé of these verbs only to indicate a change of state or of condition. 

14 Think of the imparfait as a painting...

15 and the passé composé as a cartoon

16 Qu’est- ce qui se passait?


Télécharger ppt "L’imparfait vs. Le passé composé"

Présentations similaires


Annonces Google