Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
1
L’imparfait vs. Le passé composé
2
The passé composé is used in French to answer the question: 'What happened?'
Thus… La tarte aux pommes est tombée par terre. Notre chien a commencé à la manger. J’ai essayé de la sauver. Le chien m’a mordue. Je l’ai tué. J'aime vraiment les tartes aux pommes. At this point, write a time line on the board. Illustrate that each of these is a distinct line on the timeline. Suggest then that the story might be added to…”It was a beautiful day…Mother had just baked a delicious apple pie and set it on the windowsill to cool. A light breeze was blowing through the open window, sending a sweet aroma to…blah blah blah” What is all this? Background! Description! This is a different past tense!
3
But in narrations, you also have past tenses that answer the question :
What was going on when something else happened? Ex : He was reading the paper when the phone rang. And questions of description. Ex : It was a cold and stormy night. In French, the tense that answers these questions is the imparfait. The imparfait also answers the question of 'What used to be?'
4
La Formation de l’imparfait
Choisissez un verbe : Conjuguez pour ‘nous’ Laissez-tomber –ons Ajoutez les terminaisons : avoir avons av J’avais nous avions Tu avais vous aviez Il/elle avait ils/elles avaient
5
***The only exception is ÊTRE, which has an irregular stem : ét-
The imparfait of ÊTRE : J'étais Nous étions Tu étais Vous étiez Il/Elle/On était Ils/Elles étaient
6
Ask students to observe the illustration
Ask students to observe the illustration. Read through it and ask them to translate into English.
7
Which sentences from the cartoon answer which question ?
1) Descriptions? 2) What used to be? 3) What was going on when something else happened?
8
D-U-W-I-T D-escription
Il était une fois, il y avait un château dans le bois U-sed to/ habitual action in the past Quand j'étais petite, nous allions à la plage chaque été Adjective descriptors...see handout W-as-ing or Were-ing Je parlais au téléphone quand ma mère est retournée chez nous. I-nternal processes or emotions Ils avaient peur. T-ime Il était 10h du soir.
9
A Votre Tour! Mettez à l’imparfait: étudi ons
étudier étudi ons J’étudiais Nous étudiions Tu étudiais Vous étudiiez Il/elle étudiait Ils/elles étudiaient
10
Try with a reflexive verb…
Se Blesser = to hurt oneself bless ons Je me blessais Nous nous blessions Tu te blessais Vous vous blessiez Il/elle se blessait Ils/elles se blessaient *Don’t forget the reflexive pronouns!
11
Passé Composé ou Imparfait?
I ate a salad We would go to Paris every summer She was happy We went to the beach They would always talk to him He was studying when I arrived I went to the party
12
Passé Composé ou Imparfait?
J’ai mangé une salade Nous allions à Paris chaque été Elle était heureuse Nous sommes allés à la plage Ils parlaient toujours à lui Il étudiait quand je suis arrivé Je suis allé à la fête ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓ ✓
13
Usually, when verbs like être, avoir, pouvoir, vouloir, and savoir are in a past narration, they will be in the imparfait, since they most likely describe a past state of being or condition. However, when these verbs (and others like them) occur, use the passé composé of these verbs only to indicate a change of state or of condition.
14
Think of the imparfait as a painting...
15
and the passé composé as a cartoon
16
Qu’est- ce qui se passait?
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.