La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

AIDE: C’est – It is Ce n’est pas – It is not Je pense que – I think that A mon avis, c’est – In my opinions it is Selon moi, c’est..- according to me Je.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "AIDE: C’est – It is Ce n’est pas – It is not Je pense que – I think that A mon avis, c’est – In my opinions it is Selon moi, c’est..- according to me Je."— Transcription de la présentation:

1 AIDE: C’est – It is Ce n’est pas – It is not Je pense que – I think that A mon avis, c’est – In my opinions it is Selon moi, c’est..- according to me Je crois que – I believe that Il me semble que – It seems to me that parce que / car – because Il y a un accent= there is an accent Il n’y a pas d’accent= there is no accent Il y a 2 fois la lettre “….”= there is twice the letter “…” Il n’y a pas de …= there is no …. c’est singulier / pluriel – it is singular / plural c’est féminin / masculin – it is feminine/masculine une nouvelle / une histoire / un poème / une B. D. Extension: Expliquez les raisons en français Pourquoi? Objectif: Aujourd’hui nous allons apprécier et analyser un poème de Elodie Santos. Activité de démarrage: Trouvez l’intrus

2 Extension: Put the cards to form a poem What title would you give this poem? Comprendre Comme la vie qui ainsi continue Comme le vent qui s’est mis à souffler Comme une fleur qui s’est fanée Comprendre comprendre l’amour comprendre la nuit comprendre le jour Ecrire un poème c’est J’ai oublié la belle histoire j’ai volé à toute vitesse Je continue de croire Par-dessus la maison Par-dessus la prairie Qu’il faut qu’on me racontait quand j’étais petite Une histoire bleue Une histoire simple Travail individuel: Lisez les cartes du poème + soulignez les mots que vous connaissez Opinions? Reaction?

3 Comprendre Ecrire un poème c’est comprendre le jour comprendre la nuit comprendre l’amour

4 Comprendre Comme une fleur qui s’est fanée J’ai oublié la belle histoire qu’on me racontait quand j’étais petite Une histoire simple Une histoire bleue Extension: Change the text into 3rd person How did you guess the meaning of the words?

5 ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT appreciate the poem at a deeper level and explain some of the expressions (Towards 1) ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT appreciate the poem at a deeper level and explain some of the expressions (Towards 1) Comme le vent qui s’est mis à souffler j’ai volé à toute vitesse Par-dessus la prairie Par-dessus la maison

6 Comprendre Ecrire un poème c’est comprendre le jour comprendre la nuit comprendre l’amour Comme une fleur qui s’est fanée J’ai oublié la belle histoire qu’on me racontait quand j’étais petite Une histoire simple Une histoire bleue Comme le vent qui s’est mis à souffler j’ai volé à toute vitesse Par-dessus la prairie Par-dessus la maison Comme la vie qui ainsi continue Je continue de croire Qu’il faut Comprendre Ecoutez Levez la carte quand vous entendez la traduction

7 Que pensez-vous de la dernière strophe? ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) Extension: Quoi d’autre faut-il comprendre? Link between first and last verse? ?

8 ONE question about today’s lesson you would like answered. TWO things I knew already. THREE new things I have learnt today. 8 Je voudrais savoir… J’aimerais savoir…. Pourriez-vous me dire pourquoi…. J’ai appris... J’ai compris que… / pourquoi…. / comment…. Je connaissais.. Je savais que… En français si possible! ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2)

9 ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) est s’est fanée ai oublié racontait étais s’est mis ai volé continue il faut Classifie les verbes Extension: Find the infinives How many timelines? How many tenses?

10 Passé composéImparfaitPrésent ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) est s’est fanée ai oublié racontait étais s’est mis ai volé continue il faut Extension: Find the infinives How many timelines? How many tenses?

11 ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) Quelle est ta couleur préférée? Quelle est la couleur préférée dans les sociétés européennes?  Un casque bleu?  Un cordon bleu?  La planète bleue?  Un steak bleu?


Télécharger ppt "AIDE: C’est – It is Ce n’est pas – It is not Je pense que – I think that A mon avis, c’est – In my opinions it is Selon moi, c’est..- according to me Je."

Présentations similaires


Annonces Google