La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Stephen Gagné, DTM Laura Gagné, DTM.  Evaluation method  Test speaker  Break-out work groups  Evaluations  Evaluations of evaluations.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Stephen Gagné, DTM Laura Gagné, DTM.  Evaluation method  Test speaker  Break-out work groups  Evaluations  Evaluations of evaluations."— Transcription de la présentation:

1 Stephen Gagné, DTM Laura Gagné, DTM

2  Evaluation method  Test speaker  Break-out work groups  Evaluations  Evaluations of evaluations

3  Highlight the speaker’s strengths  Offer some suggestions to help the speaker grow

4  Highlight the speaker’s strengths as they relate to the purpose of the speech  Offer suggestions that will help the speaker develop their skills to the highest possible level related to the purpose of the speech

5  The role of a master evaluator is to push the speech beyond what the speaker thought it could be.  The evaluation uses both sides of the brain: the analytical left and the creative right  The evaluation has a tight and narrow focus designed to sharpen the speaker’s skills to their highest level.

6  Inform  Entertain  Persuade  Inspire

7  Concrete and specific  Related to speaker’s objectives or speech purpose  Illustrate with examples from the speech

8  Most important manual objective (unless greatest strength)  Specific objective (personal challenge, second-greatest strength)  Greatest strength (you anchor your growth points to this one)

9 1. You are a very skilled speech writer. The speech is well-organized and your argument is very logical. (illustrate with examples) 2. The subject matter of the speech addresses the needs of this particular audience and is timely and relevant. (illustrate with examples) 3. You are very charismatic. Your facial expressions, gestures, eye contact and confidence are very powerful tools for persuasion.

10  Sont liées au but du discours  Sont concrètes et directes  Portent sur des aspects que l’orateur peut immédiatement changer.  Auront un effet majeur sur le discours.

11  Comportement (Ce que vous observez)  Impact (Ce que vous avez ressenti)  Modification (Ce que vous suggérez pour améliorer l’impact)  Effet (L’effet qu’aura la modification)  Behaviour (you observed)  Impact (it had on you)  Modification (suggest to improve impact it had)  Outcome (how the modification changes the impact)

12 Comportement: « Le discours que tu nous a donné ce soir ma certainement convaincu qu’un problème existe. Tu ne m’as cependant pas donné une piste d’action que je pourrais prendre pour régler le problème. »

13 Impact: “Puisque tu ne m’as pas donné de piste d’action, je suis laissé sans direction et ton message est affaibli. »

14 Modification: “Je te suggérerais de nous conseiller une action concrète à prendre pour aider a résoudre le problème. »

15 Effet: « Étant donné ton charisme, cela te permettrait de faire agir tes écouteurs et de les encourager à supporter ta cause. »

16  Résume brièvement l’évaluation  La plus grande force que possède l’orateur et la suggestion qui aura l’impact la plus marquée.  La conclusion répète l’effet de la plus importante suggestion.

17 « Lors de ton discours ce soir tu nous a démontré un charisme remarquable. Si tu proposait une piste à suivre tu serait en mesure de faire agir tout auditoire qui aura le plaisir de t’entendre. »

18  lauragagneTM@gmail.com lauragagneTM@gmail.com  stephen.gagne@gmail.com stephen.gagne@gmail.com


Télécharger ppt "Stephen Gagné, DTM Laura Gagné, DTM.  Evaluation method  Test speaker  Break-out work groups  Evaluations  Evaluations of evaluations."

Présentations similaires


Annonces Google