La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres #20-60 3.Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres #20-60 3.Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10."— Transcription de la présentation:

1 LEÇON 10

2  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres #20-60 3.Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10  Tout de suite: #9 Introductions (Note, for the fourth speech bubble, draw in your own figure!) BONJOUR, CLASSE!

3 CORRIGEZ LE TOUT DE SUITE: #9

4 CORRIGEZ LES DEVOIRS: #8

5 CORRIGEZ LES DEVOIRS: #9-10 LES DEVOIRS #9 ET #10 Ça va mal. Ça va très bien! Ça va. Ça va bien. Ça va très mal. Salut Catherine! Ça va?/Comment vas-tu? Ça va?/Comment allez-vous? Bonjour Mademoiselle!

6 OBJECTIVE  IWBAT pronounce my numbers 20-60.

7 BONJOUR!  Monsieur  Madame  Mademoiselle

8 BONJOUR OU SALUT?  Pierre  Monsieur Parks  Babacar  Isabelle  M. Williams  Mme Zeller  Stéphanie  Mlle Riesbord  Georges  Marie

9 VOCABULAIRE

10 CHANTONS UN PEU  Bonjour classe!  Bonjour Monsieur! Comment ça va?  Je vais très bien, merci! Et vous?  Ça va bien!

11 Norms for partner work: Stay on task Try your best with pronunciation Correct your partner’s pronunciation “I heard you say___ but I think it is ___” Be positive and encouraging! (“très bien!) Raise your hands when you have finished the exercise

12 OUVREZ VOS LIVRES À LA PAGE 24 Norms for partner work: Stay on task Try your best with pronunciation Correct your partner’s pronunciation “I heard you say___ but I think it is ___” Be positive and encouraging! (“très bien!) Raise your hands when you have finished the exercise

13 LES CHIFFRES

14  20 vingt (vah)  30 trente (trante)  40 quarante (karant)  50 cinquante (senkant)  60 soixante (swasant) vingt et un vingt-deux vingt-trois vingt-quatre vingt-cinq vingt-six vingt-sept vingt-huit vingt-neuf

15 EXAMPLE Partner A Say the numbers out loud: 12, 35, 46 Norms for partner work: Stay on task Try your best with pronunciation Correct your partner’s pronunciation “I heard you say___ but I think it is ___” Be positive and encouraging! (très bien!) Raise your hands when you have finished the exercise

16 Partner A Say the numbers out loud: 13, 21, 30, 37, 42, 48, 50, 51, 55, 60

17 Partner B Say the numbers out loud: 16, 20, 29, 31, 34, 40, 48, 56, 57, 60

18 METTEZ-VOUS EN ORDRE!  Do not let others see the card you are getting  Make sure you know how to pronounce your number NE PARLEZ PAS ANGLAIS

19 CINQ Play in large groups.  If you say a multiple of 5 you have to sit down  Say “au revoir” to people who get out  Norms:  Do not speak unless it is your turn to say a number  You may use your book  Give people think time! Don’t give classmates answers.  Be respectful of classmates still in the game.

20 CONFIDENCE LEVEL NUMBERS 0-60  5- Ça va très bien!  4- Ça va bien!  3- Ça va.  2- Ça va mal.  1- Ça va très mal.

21 PRÉSENTATIONS Je m’appelle… (French first name real last name) Je suis… Je suis de… Spelling must be 100% accurate Must have at least one drawing/design Must be in color


Télécharger ppt "LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres #20-60 3.Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10."

Présentations similaires


Annonces Google