La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

The Underground Project Perspective Consulting YOUNG | AUDETTE-BOURDEAU | THOMSON P erspective C onsulting.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "The Underground Project Perspective Consulting YOUNG | AUDETTE-BOURDEAU | THOMSON P erspective C onsulting."— Transcription de la présentation:

1 The Underground Project Perspective Consulting YOUNG | AUDETTE-BOURDEAU | THOMSON P erspective C onsulting

2 Agenda P erspective C onsulting Overview Strategy Implementation Financials Conclusion

3 Overview P erspective C onsulting

4 Overview P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion The Current State of the Drone Industry Early adopters and new competitors focused on the in- air business models Industries: Monitoring, Security, Entertainment, Sports, Events, Transportation Market is becoming saturated with competiton: Alitgator, DragonFly, Matternet, DroneXperts, Hexo+4 Millions of dollars invested in the in-air drone technology development: infa-red, air-quality

5 Overview P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion The Missing Need Drone Underground Innovation

6 Overview P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion The Current State of the Mine Industry 50,000 workers employed by 200 mines within Quebec alone Mine industry is constantly in development because it is essential to economies (city infrastructure, highways,…) International business are trading with Canadian mines 67,000 upcoming retirees by 2023 with low recruitment potential due to safety concerns

7 Overview P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion The Target Market: Mining Industry Middle-AgedPersonal ContactTraditional Safety Concerns Recruitment Potential

8 Overview P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion Objectives Test Date: Month 8 Quebec Launch Date: Month 14 Expansion Date: Month 16

9 Overview P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion Financials Cost: $406,666 ROI: 30% Gain: $530,000 Implementation: 16+ Months Revenue: Sales of product

10 Stratégie P erspective C onsulting

11 Stratégie P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion Projet de drône sous terrain Détecteur de gazDétecteur de stabilité Écouteurs connectésGPS intégré avec dangers Lumières de dangers - sourds Rechargeable 15 minutes | 45 minutes utilisation

12 Logistique P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion 20 minutes Formation des employés: vidéos

13 Développement P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion 1 ère étape: Focus Québec 2 ère étape: Terre-Neuve et Labrador, Saskatchewan et Colombie- Britanique 3ème étape: Reste du Canada 4ème étape: International

14 Développement P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion 1 ère étape: Focus Québec 2 ère étape: Terre-Neuve et Labrador, Saskatchewan et Colombie- Britanique 3ème étape: Reste du Canada 4ème étape: International Comment pénétrer ces marchés? Comment faire connaître ce produit au marché des mines?

15 Stratégie Marketing P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion Rencontres face à face Support brochureSupport vidéo Support statistiquesDémonstrations 2 employés en vente à temps plein Compagnie externe: designers/graphistes

16 Stratégie Marketing P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion Rencontres face à face Support brochureSupport vidéo Support statistiquesDémonstrations 2 employés en vente à temps plein Compagnie externe: designers/graphistes Qui cibler? Qui rencontrer? Qui convaincre?

17 Marketing – cibles P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion 200 Mines au Québec Unions de protection du travailleur (CNESST) Unions de protection minière

18 Marketing – cibles - FUTUR P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion

19 Marketing – cibles - FUTUR P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion Compagnie minièreNombre d’employés Barrick26 140 Teck10 500 Kincross9 000 First Quantum8 663 Goldcorp8 573 Sherritt8 231 Eldorado Gold7 024 IAMGOLD5 892 Agnico Eagle5 723 PotashCorp of Saskatchewan5 779 Yamana Gold5 085

20 Opportunités de développement P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion Mines Compagnies de pétrole Développement de villes souterraines, édifices, métro, train et autres

21 Impact Sociale P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion Aide gouvernement et compagnies dans le recrutement d’employés Assure sécurité des travailleurs – sauve des vies Encourage entreprises diversifiées (mixtes et travailleurs autochtones) Développement d’une industrie essentielle à l’économie du pays

22 Plan d’affaire P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion Consommateurs: Compagnies de mines, compagnies de pétrole, villes et pays Relations client: Services au consommateur, médias imprimés de publicité, vidéos, sécurité et vendeurs Voix de communication: vente personnelle, site internet, rencontres Revenu: Ventes des drones et écouteurs Dépenses: Recherche et développement, Opérations, Ventes, Marketing, Employés

23 Plan d’affaire P erspective C onsulting RésuméStratégieMise en oeuvreFinancesConclusion Valeur ajoutée: Sécurité aux travailleurs, détection de gaz, détection de stabilité, adaptation pour mal-entendants, amélioration de la communication, recharge rapide Activités clés: Recherche et développement, ventes, analyses statistiques Ressources clés: Avancées technologiques Partenaires clés: contact de M. Leclerc, professionnels de la santé, publique, employés, entreprises minières, de pétroles, villes, les pays, les provinces, Unions de protection Dépenses: Recherche et développement, Opérations, Ventes, Marketing, Employés

24 Implementation P erspective C onsulting

25 Implementation P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion Phase 1 0 – 8 Months Phase 2 8 – 16 Months Phase 3 16+ Months

26 Phase 1: 0-8 Months P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion Invest in technology to strengthen signal Hire 2 sales associates at 52,000 annually Create instructional video Develop audio safety material Enables successful underground operation Ensures the product is known Informs customers how to use the product Enhances safety in the mining industry Total Investment: $337,333 ActionResults $230,000 Cost $69,333 (R) $20,000 $18,000

27 Phase 2: 8-16 Months P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion Continue paying employees Consult with audio company Launch product to market (month 14) Expands customer base Provides earphones Improves safety immediately Total Investment: $69,333 ActionResults $69,333 (R) Cost Covered

28 Phase 3: 16+ Months P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion Consider expanding into NFLD, Sask, & BC Hire sales people as required Consider engaging in more R&D Update instructional video if necessary Offers our services elsewhere Ensures acquisition of clients Allows the product to work at deeper levels Ensures instructional material is still effective ActionResults

29 Financials P erspective C onsulting

30 Financials P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion Phase 1: $337,333 Return on Investment: 30% Phase 2: $69,333 Reccuring Costs: $69,333 Total Cost: $406,666 Total gain: $530,000

31 Financials P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion -Drone = $300 -Dock= $100 -Sensor (new)=$15 -Headsets= $60 -Selling price = $1,264 Return on Investment: 30% Total Cost: $406,666 Total gain: $530,000

32 Risks & Mitigations P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion 1.Validation 2.Wi-Fi Concerns 3.Expensive 1.3,200 businesses surrounding the mining industry & businesses making milions in mine safety 2.Large research in development budget 3.Developed an affordable product with only the neccessary features that are effective RisksMitigations

33 Conclusion P erspective C onsulting

34 Conclusion P erspective C onsulting OverviewStrategyImplementationFinancialsConclusion Increasing safety and health of employees working undergound The product will help the mining industry with recruitmnet An industry that is stable and integral to economies world-wide ROI: 30% The future for the underground drone project is large due to its versatility

35 The Underground Project Perspective Consulting YOUNG | AUDETTE-BOURDEAU | THOMSON P erspective C onsulting Thank You.


Télécharger ppt "The Underground Project Perspective Consulting YOUNG | AUDETTE-BOURDEAU | THOMSON P erspective C onsulting."

Présentations similaires


Annonces Google