La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine WILF: describe your daily routine – level 2 give your opinion of your daily routine.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine WILF: describe your daily routine – level 2 give your opinion of your daily routine."— Transcription de la présentation:

1 Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine WILF: describe your daily routine – level 2 give your opinion of your daily routine – level 3 justify your opinion – level 4 express what you are going to do tomorrow Talk about somebody elses routine– level 5 WALT: be able to talk about your daily routine WILF: describe your daily routine – level 2 give your opinion of your daily routine – level 3 justify your opinion – level 4 express what you are going to do tomorrow Talk about somebody elses routine– level 5

2 Les chiffres 35+12= 12x3= 76-30= 95-24= 2x3x5= 32/4= 2, 4, 8, 16, 32, …., ….

3 Je me réveille Task 1 - Copy the following daily routine activities in your book in French & English. Double check the meaning with your teacher if you are unsure Level 1 Task 1 - Copy the following daily routine activities in your book in French & English. Double check the meaning with your teacher if you are unsure Level 1

4 Je me lève

5 Je me lave

6 Je prends une douche/ Je me douche

7 Je prends un bain

8 Je mhabille

9 Je me coiffe

10 Je prends mon petit déjeuner

11 Je me brosse les dents

12 Je quitte la maison/ Je pars

13 Je prends le bus

14 Je vais à lécole/ Je me rends au collège

15 Jarrive au collège

16 Je travaille Jai cours

17 Je déjeune

18 Je rentre à la maison

19 Je goûte / Je prends mon goûter

20 Je fais mes devoirs

21 Je dîne/ Je prends mon dîner

22 Je regarde la télé

23 Je me déshabille

24 Je lis

25 Je me couche

26 Je dors

27 Je quitte la maison à Je me lave à Je sors avec mes copains à Je mhabille à Je déjeune à Je me lève à Je rentre à la maison à Je me brosse les dents à Je dîne à Je prends mon petit-déjeuner à Je me couche à Jarrive au collège à dix-sept heures six heures et demie huit heures cinq sept heures midi et quart sept heures dix seize heures six heures quarante-cinq vingt heures vingt-deux heures trente sept heures vingt-cinq huit heures moins vingt Task 3 – Match up the daily activities with the times that are most likely to happen Level 2 Task 3 – Match up the daily activities with the times that are most likely to happen Level 2 Now translate them into English

28 Task 4 - write a paragraph about your own daily routine (see following slide to remind yourself of the activities) Up to Level 4 Task 4 - write a paragraph about your own daily routine (see following slide to remind yourself of the activities) Up to Level 4 Dont forget to use Connectives (et, ou, aussi, pourtant, dabord, ensuite…)Level 2 Opinions (jaime, je naime pas, jadore, je déteste)Level 3 Justifications (parce que…)Level 4 Dont forget to use Connectives (et, ou, aussi, pourtant, dabord, ensuite…)Level 2 Opinions (jaime, je naime pas, jadore, je déteste)Level 3 Justifications (parce que…)Level 4

29

30 Salut ! Je mappelle Jean et jai seize ans. Voici ma routine pendant la semaine. Je me lève à six heures et demie et tout de suite je vais dans la salle de bains où je me baigne. Je me peigne, je mhabille et je prends le petit déjeuner. Je vais au collège en voiture avec mon père et ma soeur. Nous arrivons au collège à huit heures. Je rentre à la maison à cinq heures. Je prends le goûter et je regarde un peu de télévision. Avant le dîner je fais mes devoirs. Normalement je me couche à vingt-deux heures trente. Avant de me coucher je me brosse les dents. Je naime pas ma routine quotidienne parce que je nai pas le temps de sortir avec mes amis. Au futur, jaimerais me coucher à vingt-trois heures trente et me lever à 11 heures le matin. 1.Describe Jeans morning routine (7)Level 2 2.Describe Jeans evening routine (6)Level 2 3.What does Jean think of his routine & why? (2)Level 4 4.What would he like to do in the future? (2)Level 5 1.Describe Jeans morning routine (7)Level 2 2.Describe Jeans evening routine (6)Level 2 3.What does Jean think of his routine & why? (2)Level 4 4.What would he like to do in the future? (2)Level 5 Task 5 – read the following text about Jeans routine and answer the questions below Level 5 Task 5 – read the following text about Jeans routine and answer the questions below Level 5

31 Extension – talking about somebody elses routine Have a look at the following slide, it shows how the verb se réveiller (to get up) changes for each person. Can you list the routine verbs you think would adopt the same pattern and write the form for he and she every time? Level 5 Extension – talking about somebody elses routine Have a look at the following slide, it shows how the verb se réveiller (to get up) changes for each person. Can you list the routine verbs you think would adopt the same pattern and write the form for he and she every time? Level 5 Verb for IMeaning in EnglishVerb for heMeaning in English Je me réveilleI wake upIl se réveilleHe wakes up

32 Se réveiller Je me réveille Tu te réveilles Il se réveille Elle se réveille On se réveille Nous nous réveillons Vous vous réveillez Ils se réveillent Elles se réveillent I wake up You wake up (singular) He wakes up She wakes up We wake up (informal) We wake up (formal) You wake up (pl. or formal) They wake up (masculine) They wake up (feminine)


Télécharger ppt "Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine WILF: describe your daily routine – level 2 give your opinion of your daily routine."

Présentations similaires


Annonces Google