La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Jeudi, le 20 septembre. French 2 1.Song practice! Say/sing it Tues/Wed for ORAL TEST! world.com/songs/index.php?language=French&page=

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Jeudi, le 20 septembre. French 2 1.Song practice! Say/sing it Tues/Wed for ORAL TEST! world.com/songs/index.php?language=French&page="— Transcription de la présentation:

1 Jeudi, le 20 septembre

2 French 2 1.Song practice! Say/sing it Tues/Wed for ORAL TEST! http://www.hello- world.com/songs/index.php?language=French&page= French-songs&topic=french-anthem http://www.hello- world.com/songs/index.php?language=French&page= French-songs&topic=french-anthem 2. Notes: Grammar slides & games! Textbook: Pgs. R4-R5, then Pgs. 12-13 aloud, if time. 3.Got it your project? Pick your country tomorrow due Monday 10/01!!!Tear out APT pages from REPRISE, label workbook and put in cabinet! 4. Les devoirs: STUDY FOR QUIZ!(50 multiple choice questions). STUDY ALL GRAMMAR NOTES!!! (See old powerpoints if needed)

3 IF we didn’t finish yesterday’s final game: 7. Elle ne dance pas avec _______ (him) 8. _______(Them), Ils voyagent souvent. 9. Qui vient? _______(Us!) 10. Qui parle anglais? _______(Me!) 11. Ils ne sont pas chez ________(home) 12. Je reste chez ________(home) ce weekend. 13. Je voyage avec ______(them-F).

4 Possessive adjectives: Who owns it? MY= MON, MA or MES Your= TON, TA or TES Mon livre est ici. Est-ce que ton livre est ici? Ma voiture est noire. Est-ce que ta voiture est noire? Mes chaussures sont blanches. Tes chaussures sont blanches aussi? REMEMBER: MAKE IT AGREE WITH THE NEXT WORD!!!!

5 HIS OR HERS? Son, Sa, Ses = HIS, HER MARIE PIERRE C’est son chien (her dog) C’est son chien (his dog) C’est sa soeur (her sister) C’est sa soeur (his sister) Ce sont ses CD.(her CD’s) Ce sont ses CD (his CD’s) WHAT MATTERS IS THE AGREEMENT OF THE POSSESSIVE ADJECTIVE & THE NEXT WORD ! NOT WHO IS TALKING OR WHO IS THE SUBJECT/OWNER!

6 Our,Your,Their…… Our=NOTRE, NOTRE, NOS (M, F, Pl) 1.Notre livre est ici, mais nos stylos ne sont pas ici! Your=VOTRE, VOTRE, VOS (M, F, Pl) 2. Vos copains sont ici, mais votre prof n’est pas ici! Their=LEUR, LEUR, LEURS (M,F,Pl) 3. Leur maison est grande et leurs voitures sont italiennes! Ils sont riches!

7 Time to try! Use the pronoun that fits with the subject: 1.J’adore _____ classe d’anglais. 2.Il aime _____ voiture. 3.Nous aimons _____chaussures. 4.Tu aimes ____ portable? 5.Vous aimez ____ classes? 6.Elles aiment____ chiens.

8 THIS & THAT, THESE & THOSE!!! Demonstrative adjectives are used to point out specific people or things. (Demonstrate) In French, it must AGREE with the noun that follows! (AS ALWAYS!) CE (CET)= THIS, THAT (Masc. and Masc.vowel) CETTE=THIS, THAT (Fem.) CES=THESE, THOSE (Masc/Fem/Vowel=plural)

9 THIS/THAT, THESE/THOSE MASCULINE: Ce maillot de bain est jaune. (This swimsuit is yellow) Cet imper est bleu. (This raincoat is blue) FEMININE: Cette casquette est violette. (This cap is purple) Cette ceinture est bleue. (This belt is blue) PLURAL: Ces chapeaux sont noirs. (These hats are black) Ces chaussures sont noires. (These shoes are black)

10 Now you try…. 1.Regarde _________ CD! (these) 2. Je vais acheter _________cravate. (This-F) 3. Tu voudrais ________ chapeau? (This-M) 4. J’adore ________ blousons. (these-M) 5. Il n’aime pas _____manteau. (This-M) 6. Elle aime ________ chaussures. (These-F)

11 Quelle heure est-il? What time is it? Time to learn Quel, Quels, Quelle and Quelles! (which/what) Quel blouson aimes-tu? (M/Sing.) Quels blousons aimes-tu? (M/Plur.) Quelle chemise aimes-tu? (F/Sing) Quelles chemises aimes-tu? (F/Plur.)

12 Interrogative adjectives- WHAT??? AGAIN, You must agree with gender and number with the word that comes next! QUEL-Masc.Sing. QUELLE-Fem. QUELS-Masc. Plural QUELLES-Fem. Plur.

13 Your turn….last game of the day! 1.__________ casquette aimes-tu? 2. __________livre aimes-tu? 3. __________ films aimes-tu? 4. __________chaussures aimes-tu? 5. ___________ classe aimes-tu? BONNE CHANCE! ETUDIEZ CE SOIR!!!

14 French 1 1.Notes due Pg. 19-20 for 100% 2.Notes from yesterday for 50—(pg. 1-9, 15-17) 3.New NOTES: Pg. 23, 24,27, 31 (yellow box) 2X French, 1X English-20 minutes. 4.ORAL PRACTICE next few slides! 5.Quiz tomorrow! 33 multiple choice questions. KNOW YOUR WORDS!!! STUDY pages 15-33, know numbers/nationalities! 6.YOUR “TOUR DE FRANCE” PROJECT IS DUE ON MONDAY!!! Remember: Use complete sentences when you answer questions. Type it up, make a cover page & staple all.

15 French 1 QUIZ review: numbers

16 Je m’appelle …My name is … Comment t’appelles-tu?What’s your name? moime et toi?and you? ex: - Comment t’appelles-tu? - Je m’appelle Marie. Et toi? - Je m’appelle Marc. bonjourhello Greetings

17 How to inquire about people: Tu connais…? Do you know…? How to describe people & give their nationalities: How to describe people & give their nationalities: Il est … Elle est … He is … She is … français (e) anglais (e) américain(e) canadien(ne)

18 How to find out another person’s name: Comment s’appelle …? What’s the name of …? Il s’appelle … Elle s’appelle … His name is … Her name is … Ex: Comment s’appelle le prof? Ex: Elle s’appelle Marie. Il s’appelle Jean-Claude.

19 To introduce someone or point out someone: Voici … This is… Here come(s) … Ex: Voici Olive. Voilà …There’s … Ex: Voilà Xavier et Alice.

20 To find out who someone is/identify someone or something… Qui est-ce? Who is it/this/that ? C’est …This/that/he/she it is … Ex: - “Qui est-ce?” - “C’est Charlotte.” Ex: - “Qui est-ce?” - “C’est Charlotte.” To express surprise or get someone’s attention… Tiens!Well, hey, say, look!

21 Les personnes: un garçon (a boy)une fille (a girl) un ami (a male friend) une amie (a female friend) un copain (a male friend) une copine (a female friend) un monsieur (gentleman) une dame (lady) un prof (a male teacher) une prof (a female teacher)

22 Ex: Voici une dame. C’est Mme Chantier. Qui est-ce? C’est M. LaMartine! Tiens! Voilà Geneviève et Pascal!

23 Telling how you feel: Ça va? Ça va! Comment vas- tu? Comment allez- vous? (polite) Bien! Très bien! Comme-ci, comme ça Mal Très mal! How’s it going? How are you? I’m fine, OK, all right How are you? (Fam) How are you? (Pol) Fine, well! Very well! So-s0 Bad Very bad Your quiz has 33 mul. Choice Questions. Study pages 15-31 PLUS Numbers 0- 100! Use: http://www.cl asszone.com/c z/books/frenc h_1/get_resou rce.htm?cin=1 &ci=1&rg=onli ne_review&np os=1&spos=1& at=flashcards &var=flashcar ds http://www.cl asszone.com/c z/books/frenc h_1/get_resou rce.htm?cin=1 &ci=1&rg=onli ne_review&np os=1&spos=1& at=flashcards &var=flashcar ds

24 French 3 1.DES POÈMES ACROSTICHES -100% (vendredi-90, lundi-80) 2.L’interro- les verbes irréguliers 11-20 DEMAIN!! 3.APT/Cahier!!! 4. Lisez- les 3 bagues. Page 27 (Officers of French club: decide date of first meeting/promo) L’examen: jeudi prochain Le projet: lundi, le 1er octobre Le poème: mardi/mercredi (02/10)


Télécharger ppt "Jeudi, le 20 septembre. French 2 1.Song practice! Say/sing it Tues/Wed for ORAL TEST! world.com/songs/index.php?language=French&page="

Présentations similaires


Annonces Google