La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Language Learner Evolution: Creators and Technology Chris Harte.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Language Learner Evolution: Creators and Technology Chris Harte."— Transcription de la présentation:

1 Language Learner Evolution: Creators and Technology Chris Harte

2 read Bellwork – read the following film synopsis and be prepared to tell me the name of the film Rémyestunjeuneratquirêvededevenirung randcheffrançais.Nil'oppositiondesafamil le,nilefaitd'êtreunrongeurdansuneprofes sionquilesdétesteneledémotivent.Ecartel éentresonrêveetsacondition,Rémyvadéc ouvrirlevraisensdel'aventure,del'amitié,d elafamille...etcomprendrequ'ildoittrouverl ecouraged'êtrecequ'ilest:unratquiveutêtr eungrandchef...

3 Todays Learners The Screen Generation Mobile Phones iPods The Internet Laptops PCs Gaming, PlayStations Handheld DVD players

4 Learning through involvement Active Multi- taskers Choosing what and how to learn Physically inactive Experiencing a 24/7 world Confronted by technology Today's Learners

5 Learner evolution?

6 Being surrounded by technology is exhausting…

7 So what can we do? – technology… Free and easy Kids know best Find the staffroom geek -

8 Learning Intentions By the end of this session we: Must understand everything about ICT in languages Should be able to implement a whole new departmental approach to ICT by break time next Tuesday Could do with a drink and a lie down

9 No really… By the end of this session we: Must take just one idea and try it in school Should see that ICT can be simple and effective Could share our ideas with others in the faculty

10 ICT for ICTs sake MFL teachers are already very good at using images, flashcards, OHTs and PowerPoint (PowerfulPoint or PowerPointlessness?) How do we engage the pupils in using ICT in MFL? Is ICT best used as process or product or both?

11 Some practical ideas… Always remember that ICT is a tool and can be part of the assessment for learning process as well as being great for creating product - videos, PowerPoints, Podcasts… Here are three questions you need to ask yourself when planning ICT: 1.Do I need to use ICT? 2.What will ICT add to my pupils understanding? 3.What do I do when it all goes wrong?

12 Which film? Rémyestunjeuneratquirêvededevenirungrand cheffrançais.Nil'oppositiondesafamille,nilefait d'êtreunrongeurdansuneprofessionquilesdéte steneledémotivent.Ecarteléentresonrêveetsac ondition,Rémyvadécouvrirlevraisensdel'avent ure,del'amitié,delafamille...etcomprendrequ'ild oittrouverlecouraged'êtrecequ'ilest:unratquive utêtreungrandchef... In order to remove all of the spaces from a piece of text in Word, go to Edit - Replace. In the Find what box press the space bar once. Leave the Replace with box blank. Then press replace all. Voilà!

13 Now we are at text level… Je mappelle Pierre. Jai quatorze ans. Je suis grand. Je suis mince. Jai les cheveux bruns et les yeux marron. Jaime la musique. Je suis intelligent. Je ne suis pas arrogant. Ma mère sappelle Sandrine. Elle est petite. Elle est de taille moyenne. Elle a 45 ans. Elle est sympa. Elle est égoïste. Je mentends bien avec ma mère. In order to activate track changes, go to the tools menu and click on Track changes.

14 By the end of today we will be able to… Apply UN AVOCAT, WWW and EBI to a longer text in order to improve it Write the best ever holiday story as a group

15 What are we looking for? un avocat – Understand the question Negatives Adjectives Variety Opinions Connectives Accuracy Tenses

16 WWW Lété dernier je suis allé en France avec ma famille. Nous sommes allés en voiture et nous avons pris le ferry aussi. Le voyage dans la voiture était un peu long, mais la mer était calme et le ferry était rapide. Pendant le voyage, jai écouté de la musique et aussi jai mangé un sandwich au jambon. Jaime le jambon, cest délicieux! La prochaine fois, je prendrai du poulet et des frites……….

17 EBI Lété dernier je suis allé en France avec ma famille. Nous sommes allés en voiture et nous avons pris le ferry aussi. Le voyage dans la voiture était un peu long, mais la mer était calme et le ferry était rapide. Pendant le voyage, jai écouté de la musique et aussi jai mangé un sandwich au jambon. Jaime le jambon, cest délicieux! La prochaine fois, je prendrai du poulet et des frites……….

18 A freeware programme that allows students to record themselves and export this as an MP3 or.wav file. This can then be listened to on an i-pod, mp3 player or cut onto CD. Just imagine students learning their oral presentations on the bus with their i-pod…or their phones…

19 Creators… Web 2.0 technology allows students to become creators on the web, sharing their work with others around the world

20 Communicators Using technology allows students to communicate across the world… E-twinning platforms blogging An experiment! SKYPE

21 Learning Intentions revisited By the end of this session we: Must take just one idea and try it in school Should see that ICT can be simple and effective Could share our ideas with others in the faculty


Télécharger ppt "Language Learner Evolution: Creators and Technology Chris Harte."

Présentations similaires


Annonces Google