La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

objectifs: Décrire le caractère des membres de sa famille en détail

Présentations similaires


Présentation au sujet: "objectifs: Décrire le caractère des membres de sa famille en détail"— Transcription de la présentation:

1 objectifs: Décrire le caractère des membres de sa famille en détail
Mardi vingt (20) septembre Voici ma famille starter Please copy the date, objectives and title and complete starter below. Can you spot the mistakes in the 3 sentences below? Copy them in your exercise books without mistakes. Elle est marrant. J’ai sympa et intéressant Ils sont très intelligent. Outcomes: Writing a simple paragraph using adjectives and adverbs. Include a variety of connectives. Vary the use of pronouns.

2 Look at the 3 paragraphs below. Which is best, and which is worse
Look at the 3 paragraphs below. Which is best, and which is worse? Can you think of ways of making this better? Ma mére s’appelle Monique. Elle est sympa. Elle est tête-en-l’air. Mon père s’appelle Michel, il est travailleur. Il est réservé. Ils sont gentils. Mon petit frère est assez paresseux en général, il ne veut jamais aider à la maison. Quelquefois, il est vraiment agaçant parce qu’il est obsédé par les jeux vidéos! Ma soeur est assez gentille et souvent calme. Elle a un bébé qui a 5 mois, il s’appelle Ilian, il est totalement adorable et vraiment mignon. J’adore mon neveu.

3 What do you know about adjectives in French?
What is an adjective? It’s a describing word (a small chair). What do you know about adjectives in French? They are placed after the noun (un chat noir) They agree with the noun in number (singular or plural) and in gender (feminine or masculine) Une chaise noire Des chats noirs Des chaises noires

4 -euse + e -ille -ive paresseux sérieux talentueux travailleur dissipé
bavard intelligent têtu marrant dynamique sévère timide égoïste tête-en-l’air sympa gentil sportif -euse un petit peu un peu assez plutôt quelquefois très souvent vraiment complètement totalement extrèmement + e leave as it is -ille 00:10 -ive Hide

5 objectifs: Décrire le caractère des membres de sa famille en détail
Vendredi vingt-trois (23) septembre Voici ma famille starter Spot the odd one out in each series  bonjour / salut / au revoir / bonsoir une banane / une orange / un kiwi / une carotte gentille / amusant / idiot / intelligent Outcomes: Writing a simple paragraph using adjectives and adverbs. Include a variety of connectives. Vary the use of pronouns.

6 grammar Paragraphs sentences sentences sentences words words words words words words words

7

8 Hands up, how many words can you translate???
feminine un petit peu paresseux un peu sérieux assez talentueux plutôt travailleur quelquefois dissipé très bavard souvent intelligent vraiment têtu complètement marrant totalement dynamique extrèmement sévère timide égoïste tête-en-l’air sympa gentil sportif Hands up, how many words can you translate???

9 feminine paresseux  lazy sérieux  serious talentueux  talented travailleur  hard-working dissipé  unfocused bavard  chatty intelligent  clever têtu  stubborn marrant  funny dynamique  dynamic sévère  strict timide  shy égoïste  selfish tête-en-l’air  forgetful sympa  nice gentil  kind sportif  sporty feminine paresseux  lazy sérieux  serious talentueux  talented travailleur  hard-working dissipé  unfocused bavard  chatty intelligent  clever têtu  stubborn marrant  funny dynamique  dynamic sévère  strict timide  shy égoïste  selfish tête-en-l’air  forgetful sympa  nice gentil  kind sportif  sporty feminine paresseux  lazy sérieux  serious talentueux  talented travailleur  hard-working dissipé  unfocused bavard  chatty intelligent  clever têtu  stubborn marrant  funny dynamique  dynamic sévère  strict timide  shy égoïste  selfish tête-en-l’air  forgetful sympa  nice gentil  kind sportif  sporty un petit peu  a little bit un peu  a bit assez  quite plutôt  rather quelquefois  sometimes très  very souvent  often vraiment  really complètement  completely totalement  totally extrèmement  extremely un petit peu  a little bit un peu  a bit assez  quite plutôt  rather quelquefois  sometimes très  very souvent  often vraiment  really complètement  completely totalement  totally extrèmement  extremely un petit peu  a little bit un peu  a bit assez  quite plutôt  rather quelquefois  sometimes très  very souvent  often vraiment  really complètement  completely totalement  totally extrèmement  extremely

10 paresseux  lazy sérieux  serious talentueux  talented travailleur  hard-working dissipé  unfocused bavard  chatty intelligent  clever têtu  stubborn marrant  funny dynamique  dynamic sévère  strict timide  shy égoïste  selfish tête-en-l’air  forgetful sympa  nice gentil  kind sportif  sporty un petit peu  a little bit un peu  a bit assez  quite plutôt  rather quelquefois  sometimes très  very souvent  often vraiment  really complètement  completely totalement  totally extrèmement  extremely

11 Vocab test /10 Name:……………………………………………
translate into English: paresseux  …………………………….. travailleur  …………………………….. sévère  …………………………….. tête-en-l’air  …………………………….. translate into French: shy  …………………………….. funny  …………………………….. kind  …………………………….. Chatty/talkative  …………………………….. He is really intelligent  ………………………………………………….. translate into English: paresseux  …………………………….. travailleur  …………………………….. sévère  …………………………….. tête-en-l’air  …………………………….. translate into French: shy  …………………………….. funny  …………………………….. kind  …………………………….. Chatty/talkative  …………………………….. He is really intelligent  …………………………………………………..

12 Practice run – let’s do it together…

13 elle a les cheveux…. et les yeux…
Should must Can you add physical description? elle a les cheveux…. et les yeux… Exercice d’écriture (extended writing) could Déja fini?! page 8, exercice 1. Read the 3 paragraphs. Draw the grid as shown and complete with correct information IN ENGLISH. Imagine what the person on the picture is like and describe them (in French!). Use your toolkits to improve the diversity of language Remember!!! Make sure you pick the appropriate adjective, Masculine or Feminine

14

15 Learn the meaning of the adjectives and adverbs.
Devoirs Learn the meaning of the adjectives and adverbs. Due Friday 7th October

16 Silence

17 This is a good level of noise
Everyone is able to work well Well done. Keep it up!

18 The noise level is rising
Stop the penalties… ACT NOW TO RETURN TO GREEN Time will be added at the next level

19 Act Now! The noise level is too high It is stopping us from learning
TIME IS BEING ADDED TO THE LESSON Act Now!


Télécharger ppt "objectifs: Décrire le caractère des membres de sa famille en détail"

Présentations similaires


Annonces Google