You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write a paragraph about food talking about your likes and dislikes and what you eat for each meal. You could add which foods you should/ shouldn’t eat. 1 Get your vocabulary ready: I knew thisI had to look this up in my exercise book/ toolkit. For breakfast For lunch For dinner Everyday Sometimes From time to time In general Normally I eat I drink I ate I am going to eat I don’t eat I never eat Bread Butter Jam Toast Potatoes Eggs
I knew thisI had to look this up in my exercise book/ toolkit. Spinach Rice Water Orange juice Tea Milk I love I like I don’t like I hate Really Quite A little (bit) It’s delicious It’s disgusting You must / should eat You must not / shouldn’t eat 2) Decide how you are going to organise you paragraphs. Choose at least 3 paragraphs: Breakfast Lunch Dinner Opinions about food Foods that you should/ shouldn’t eat 3) Now decide on everything you are going to include in paragraph 1 highlight it and then write your paragraph. Then do the same for paragraphs 2 and 3. Add connectives, opinions and extra vocabulary.
Exemple Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je bois du chocolat chaud. C’est vraiment délicieux! Au déjeuner normalement, je mange, par exemple, un sandwich au jambon et je bois du lait. Au dîner, ça dépend, mais quelquefois je mange des pâtes avec de la viande et je bois de l’eau. J’aime la viande mais je ne dois pas manger le jambon parce que je suis musulman. Pourtant ce soir je vais manger au restaurant avec ma famille. Je vais manger une pizza et je vais boire un coca. J’adore le lait, c’est vraiment délicieux et bon pour la santé pourtant je déteste les épinards et je ne mange pas de poisson. C’est tellement dégoûtant! Il faut manger beaucoup de fruits par jour. Il ne faut pas manger trop de chocolat. Quality assured by the ALL Connect project (2015)