You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les repas.
Advertisements

Je mappelle Sabrina et jai quatorze ans. Jhabite à Paris dans un appartement. Normalement pour le petit déjeuner, je mange des cérèales et du pain grillé
Les groupes des aliments
BDI- CH6.1 Bon appétit!.
NOURRITURE.
À quelle heure il se lève?
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Il faut prendre de lexercice. Il faut bien dormir.
Le petit déjeuner des céréales un croissant des toasts du pain
To talk about Breakfast foods and drinks, to give opinions and to understand the use of du/de la/des. Le petit déjeuner.
Que manges-tu au petit déjeuner? Et à boire?
Write a paragraph to introduce yourself
La nourriture et les repas
Connect 1.Demain je vais manger….
UN QUESTIONNAIRE SUR LA NOURRITURE
La confiture Les pommes de terre Le lait Les oeufs Le fromage La viande Les épinards Le poulet La pizza Le poisson Le pain Le.
Year 8 French WALT: To say what you eat for lunch WILF: To give opinions & justifications about food and drink To say what you ate yesterday (level 5)
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Starter - complète avec les voyelles
Nous allons…….. apprendre des verbes nouveaux manipuler les verbes
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Manges-tu sainement?.
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
Que manges-tu? To be able to talk about what you eat at different times of the day.
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
En France on déjeune à midi.
Bonne cuisine bonne mine!
It’s delicious ! Anglais La cuisine anglaise et américaine
La nourriture.
Notes le 29 février –le premier mars MANGER (to eat) je mange nous mangeons tu manges vous mangez il/elle/on mangeils/elles mangent Qu’est-ce que tu manges?
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
LE PARTITIF avec la nourriture! Partitive: Think..PART of something! PARTITIVE: SOME, SOME OF= du-(Masc. words- Le/Un)du-(Masc. words- Le/Un) de la-(Fem.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Healthy Lifestyle – Les Repas
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
1. le miel = honey 2. ___ beurre = _______ 3. ___ sucre =_________ 4. ___ pain =__________ 5. ____ pains au chocolat=_________ 6. ____ croissants=____________.
La nourriture française
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
WALT: how to talk about your timetable
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
1. Préférez-vous les fruits ou les légumes? 2. Préférez-vous la viande ou les fruits de mer? 3. Préférez-vous les fraises ou les petits pois? 4. Qu’est-ce.
Chapitre 6 Au café.
Qu’est-ce que tu manges et qu’est-ce que tu bois
La Nourriture.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Révision: faites des phrases à l’oral Je mange Je prends Je bois Avez-vous..? Il y a C’est Ce sont When to use du, de la, de l’, des or just de and when.
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
Warm up List two food items you can buy each of the following stores: la boulangerie, la pâtisserie, la boucherie, la charcuterie, la crémerie, and la.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Qu’est-ce que tu veux? Je voudrais une salade..
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
 To express the idea of some, or any, of a quantity, use the partitive article: du, de la, de l’, des Je voudrais du café. Tu veux de la tarte? Il mange.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Rewrite the sentences. Je déteste les oeufs Je préfère la pizza J’adore les tomates mais je déteste les.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Le petit déjeuner Objectifs: -I will name the food I eat for breakfast -I will carry out a survey to know what people eat for breakfast.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams.
Objective Expand our knowledge of food in order to be able to design the menu for a new restaurant.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
I can talk about food I eat and food I ate.
Food and drink Objectives
Bonne cuisine bonne mine!
My favourite subject is
Transcription de la présentation:

You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write a paragraph about food talking about your likes and dislikes and what you eat for each meal. You could add which foods you should/ shouldn’t eat. 1 Get your vocabulary ready: I knew thisI had to look this up in my exercise book/ toolkit. For breakfast For lunch For dinner Everyday Sometimes From time to time In general Normally I eat I drink I ate I am going to eat I don’t eat I never eat Bread Butter Jam Toast Potatoes Eggs

I knew thisI had to look this up in my exercise book/ toolkit. Spinach Rice Water Orange juice Tea Milk I love I like I don’t like I hate Really Quite A little (bit) It’s delicious It’s disgusting You must / should eat You must not / shouldn’t eat 2) Decide how you are going to organise you paragraphs. Choose at least 3 paragraphs: Breakfast Lunch Dinner Opinions about food Foods that you should/ shouldn’t eat 3) Now decide on everything you are going to include in paragraph 1 highlight it and then write your paragraph. Then do the same for paragraphs 2 and 3. Add connectives, opinions and extra vocabulary.

Exemple Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je bois du chocolat chaud. C’est vraiment délicieux! Au déjeuner normalement, je mange, par exemple, un sandwich au jambon et je bois du lait. Au dîner, ça dépend, mais quelquefois je mange des pâtes avec de la viande et je bois de l’eau. J’aime la viande mais je ne dois pas manger le jambon parce que je suis musulman. Pourtant ce soir je vais manger au restaurant avec ma famille. Je vais manger une pizza et je vais boire un coca. J’adore le lait, c’est vraiment délicieux et bon pour la santé pourtant je déteste les épinards et je ne mange pas de poisson. C’est tellement dégoûtant! Il faut manger beaucoup de fruits par jour. Il ne faut pas manger trop de chocolat. Quality assured by the ALL Connect project (2015)