Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les groupes des aliments
Advertisements

À quelle heure il se lève?
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Le petit déjeuner des céréales un croissant des toasts du pain
Au petit-déjeuner, je mange
To talk about Breakfast foods and drinks, to give opinions and to understand the use of du/de la/des. Le petit déjeuner.
Connect 1.Demain je vais manger….
La confiture Les pommes de terre Le lait Les oeufs Le fromage La viande Les épinards Le poulet La pizza Le poisson Le pain Le.
Year 8 French WALT: To say what you eat for lunch WILF: To give opinions & justifications about food and drink To say what you ate yesterday (level 5)
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
Oops j’aime pas l’anglais
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Starter - complète avec les voyelles
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
Manges-tu sainement?.
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
Que manges-tu? To be able to talk about what you eat at different times of the day.
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Healthy Lifestyle – Les Repas
Saying “some” in different ways
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Mes Vacances : Révision
La nourriture française
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: how to talk about your timetable
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Asking/Saying what you would like to eat Qu’est-ce que tu prends pour le petit-déjeuner? (What would you like for breakfast?)  Je prends… (I’ll take…)
La mémoire(1): Comment bien travailler
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Qu’est-ce que tu manges et qu’est-ce que tu bois
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Révision: faites des phrases à l’oral Je mange Je prends Je bois Avez-vous..? Il y a C’est Ce sont When to use du, de la, de l’, des or just de and when.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
 To express the idea of some, or any, of a quantity, use the partitive article: du, de la, de l’, des Je voudrais du café. Tu veux de la tarte? Il mange.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Rewrite the sentences. Je déteste les oeufs Je préfère la pizza J’adore les tomates mais je déteste les.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams.
Objective Expand our knowledge of food in order to be able to design the menu for a new restaurant.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Les groupes des aliments
Bonne cuisine bonne mine!
Improving Your Written Work
Transcription de la présentation:

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je bois du chocolat chaud. C’est vraiment délicieux! Au déjeuner normalement, je mange, par exemple, un sandwich au fromage et je bois du lait. Au dîner, ça dépend, mais quelquefois je mange des pâtes avec de la viande et je bois de l’eau. J’aime la viande mais je ne dois pas manger le jambon parce que je suis musulman. Pourtant ce soir je vais manger au restaurant avec ma famille. Je vais manger une pizza et je vais boire un coca. J’adore le lait - c’est vraiment délicieux et bon pour la santé; pourtant je déteste les épinards et je ne mange pas de poisson. C’est tellement dégoûtant!

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Starter: find the phrases! In the text on your desk underline all the food vocabulary can find. Remember to be neat! Use a blue pen and a ruler or a highlighter! How many foods are mentioned? Extension: Find all the words for ‘some’.

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Put these descriptors in order of complexity. Longer paragraph including connectives and opinions Words Sentences Short paragraph including connectives, simple likes/dislikes Longer paragraph including three tenses Longer paragraph including two tenses

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Match up/ work out the connectives et mais ou parce que pourtant Extra: What about Time Phrases? quelquefois en général ce soir normalement and but or because however sometimes generally this evening normally

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Analysing a text………… Use different pens/pencils/ highlighters Underline all the food vocabulary you can find Circle the connectives With a pencil and a ruler underline the times and time phrases Put a wavy line under any opinions In a different colour underline the words for ‘some’.

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Be a show-off! Try and include some higher level phrases in your writing: Bon pour la santé Mauvais pour la santé  Ça dépend Par exemple Vraiment

Quality assured by the ALL Connect project (2015) How to include 3 tenses? Past Tense J’ai + past participle J’ai mangé des frites J’ai bu un coca Future Tense Je vais + infintive Je vais manger du poulet Je vais boire du lait How do you form the future tense? How do you form the past tense?

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Writing a paragraph with connectives and opinions Connectives et, mais, ouand, but, or parce quebecause Time Phrases le matin/ ce soirin the morning/ this evening Au déjeuner/ au dîner/ au petit déjeuner for lunch/breakfast/ diner normalementnormally souvent often Opinions C’est délicieux/dégoûtant! It’s delicious / disgusting! J’adore../Je déteste../ Je préfère/... Negatives Je ne mange pas de I don’t eat……….

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Connectives et, mais, ouand, but, or parce quebecause pourtanthowever Time Phrases le matin/ ce soirin the morning/ this evening Au déjeuner/ au dîner/ au petit déjeuner for lunch/dinner/ breakfast normalementnormally souvent often Opinions C’est délicieux/dégoûtant! It’s delicious/ disgusting! J’adore../Je déteste../ Je préfère/... Adverbs vraiment/ tellementreally Negatives Je ne mange pas de I don’t eat………. Je ne dois pas/ Je ne peux pas manger I musn’t/ I can’t eat Future Tense Je vais + infintive Je vais manger du poulet Je vais boire du lait Past Tense J’ai + past participle J’ai mangé des frites J’ai bu un coca Writing a paragraph with connectives, opinions and tenses

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Now it’s your turn! Use connectives, time phrases, opinions, tenses and additional details to transform this text. Au petit déjeuner je mange des céréales et du pain grillé. Au déjeuner je mange un sandwich au jambon. Je bois du lait. Au dîner je mange des pâtes. Je bois de l’eau. J’adore les tomates. Je déteste les épinards.

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Example and teacher comment Au petit déjeuner je mange des céréales et du pain grillé. Au déjeuner je mange un sandwich au jambon. Je bois du lait. Au dîner je mange des pâtes. Je bois de l’eau. J’adore les tomates. Je déteste les épinards. Your task: Give some advice to this pupil. Level 3c. You have used the present tense accurately. However, you need to include more connectives in your writing. Include more varied opinions and different tenses. Add some time phrases to say when you do things

Quality assured by the ALL Connect project (2015) Plenary: Which descriptor best matches your writing today? Read through your work again. Which descriptor matches? Now swap with you partner. Do you agree with their self-assessment? Why? What could you do to improve?