Echauffement 1: le 19/8 I. Copy down all questions, then circle the one does not belong 1. mal très bien super 2. comme ci comme ça bonjour salut 3. madame.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
De 11 à 100.
Advertisements

Les Nombres.
Les Nombres 0 à 30.
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
Il est trois heures onze.
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Les nombres.
Comment allez-vous? Bien Très bien Mal Très mal Comme ci comme ça
Les Numéros 0-50.
Aujourd’hui est lundi le 29 Septembre 1. Discute les projets/retourne les examens 2. Les chiffres 3. La chanson des chiffres! (ecoutez ET chantez) 4. Partenaire.

Les Nombres.
AFM: Complete the conversation with the missing words. Jacques: Bonjour! Marie: _________. _________ t’appelles-tu? Jacques: Je m’appelle _________. Et.
Révision (p. 130, texte) Nombres (1-100).
8-9 Septembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
Greetings Bonjour Salut! Ca va? Moi Toi Comment t’apelles-tu?
Les Numéros en français.
Greetings, formal and informal
Je m’appelle ____________________ Ma chambre à l’uni.
Le 2-3 novembre. Qui est présent? Les devoirs Les passes de toilette Quelle heure est-il? Lisons! La feuille pour étudier.
HOMEROOM! Find your DESK (use roster in the hall) Turn in goodie bags to front of room THANK YOU!!! Write your NAME, homeroom, bus number & lane, etc.
Je _______________________________________ La date _____________________________________ Notes from Leçon 3 pages 22 – 25  1.How do you greet a friend.
 Qui est présent?  Les cartes francophones  Les posters du monde francophone  Les activités de la fête  Les examens: repasser.
Essential Questions How do you tell time in French? What are the school subjects in French? What are the universities in Quebec like?
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
quatre heures onze heures neuf heures huit heures six heures
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
onze douze treize quatorze.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
Un, deux trois. Look at the number of things on each slide. Then click on the button with the right number. If you’re right, it will say ‘Vrai’. If you’re.
LES NOMBRES 0-30 FRANCAIS I Chpt 1. LES NOMBRES Zéro Un Deux Trois Quatre cinq Six Sept Huit Neuf dix.
LES NUMÉROS  Zéro 1  Un 2  Deux 3  Trois.
Unite 1B: Echauffement 1 : le quatorze septembre: Identify new vocabulary verbs into the following two categories- categorize a total of 10 words CHOSESPERSONNES.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
HOUSE COMPETITON Languages off stage competition Design a poster about the Welsh football team who are playing in the Euros in France Success Criteria.
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
Les nombres.
NUMBERS.
Les numéros Today’s objective: to revise numbers 1 to 100.
Notes le 22 octobre Les nombres de 70 à 100
Numbers.
Questions au début le 27 octobre
Commencez La cloche sonnée
Les numéros de 0 à 20 0: zéro.
70 soixante-dix.
LES NOMBRES FRANÇAIS Learning Goal:
LES NOMBRES Ecoute Objectives To learn french numbers from 0 -31
Aujourd’hui est lundi le 29 Septembre 1. Discute les projets/retourne les examens 2. Les chiffres 3. La chanson des chiffres! (ecoutez ET chantez) 4. Partenaire.
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Les Nombres FlashCards.
To be able to count from To recognise and use numbers
Test your listening skills!
Numbers 11 to 20 - Chiffres de 11 à 20
Numbers 11 to 20 - Chiffres de 11 à 20
Les numéros 1-69.
Quelle heure est-il? français b.
L’ élève sera capable de:
#s Vocabulary.
Les nombres De 1 à 60.
NUMBERS! 0-60.
= …… 55 – 1 = …… = …… 55 – 10= …… cinquante-cinq
Les nombres
Transcription de la présentation:

Echauffement 1: le 19/8 I. Copy down all questions, then circle the one does not belong 1. mal très bien super 2. comme ci comme ça bonjour salut 3. madame enchanté monsieur 4. de rienje vous en priemerci Quiz tomorrow, Thursday on VOCABULARY SHEET 1A and Venn diagram

Echauffement #2 le 2/9/2015 Identify Francophone countries from the 5 continents: (use textbook pages and/or map if necessary) 1.North America 2.Europe 3.Asia 4.Africa 5.South America

Echauffement #3: le 3/9/2015 Write down the number that follows in the series. I will be checking your homework (number sheet) 1.six, huit, _______________ 2.Vingt-cinq, vingt, ____________ 3.dix, vingt, _________________ 4.Neuf, douze, ________________

Echauffement #4: le 3/9 (not 2 nd period) Write out and answer the following math problems. 1.dix + six = _______________________________ 2.Quarante-six - quatorze = _________________________________ 3.trente-sept + quinze = ________________________________