«Laissez-moi danser» Dalida. 71. vendredi le 26 février Le but: I can order food at a café. I am ready (prêt(e)) for the soccer game! I have my jersey.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Être et Avoir To be and to have.
Advertisements

Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
The Angry Family Mrs Mildly-Angry Carrot-Face Bonjour ! Je mappelle Mrs Mildly- Angry Carrot-Face. Hello. My name is Mrs Mildly-Angry Carrot-Face.
Tu as très faim! Order the following items at a café in Montreal. 1. Je voudrais un croissant, s’il vous plait
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
S’habiller Anglais 3  Ecris les mots sous les dessins
Journal – mardi, le 2 décembre Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y a……
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE LES PRÉPOSITIONS Vocabulaire LES QUESTIONS.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
La revue de la leçon 26 Étudiez bien! Le test va être _______, le ________.
Prendre and verbs like it. Prendre has three meanings: to take, to eat and to drink. As you have been told prendre is irregular. The following is its.
Notes le 7 octobre vouloir (to want)
Song 3 Spring Term Module 3 2 Au clair de la lune Au clair de la lune, Mon ami Pierrot, Prête-moi ta plume Pour écrire un mot. Ma chandelle est morte,
Les pronoms compléments d’objet directs et indirects
Let’s play battleship!.
Journal 17/11/14 Qu’est-ce que tu as fait ce week-end?
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Welcome to... O’s and X’s Game Scoreboard X O Click Here if X Wins Click Here if O Wins.
Être to be.
What do you do on Wednesday at school?
Steven Santiago Things I Need for My Trip To Paris Choses dont j’ai Besoin pour mon voyage à Paris.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Mardi 1 avril Mercredi 23 avrilFrançais I Citation: “Je ne savais pas vraiment ce que je voulais faire à l'école, mais en tout cas je n'ai pas eu le temps.
I am hungry J’ai faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je peux boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux manger? I have… J’ai… What is.
Allez viens Leçon 1. Deuxième Étape Qu’est-ce que vous allez prendre?
5 – phrases au passé composé 4 – phrases pour exprimer la fréquence
Français 2  The verbs vouloir and pouvoir are irregular verbs in French. You will need to memorize their verb forms!
Role Playing Barbara Burgess. *Ask if it's your turn. Excusez-moi, mais est-ce mon tour? - Oui, c’est votre tour. *Ask if she/he can cut your hair. Pouvez-vous.
Français Today’s Learning Objective: AT1: To listen to and understand the months in French.
«Aime mon amour» Benjamin Biolay «Aime mon amour» Benjamin Biolay.
ROLE-PLAY OVERLAP You are at the youth hostel For help with the vocab, click herehere Ask if you can hire sleeping bags On peut louer des sacs de couchage?
ROLE-PLAY OVERLAP You are in a French café For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply Oui, je voudrais un coca et un café.
Français English.
Réponses pour les feuille de révision. 1)I don’t want to be late. 2)Do the dishes! 3)He just lost his basketball game. 4)We have just played tennis. 5)I.
Ça va? FR Leçon 3, Unite Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Français II Les notes # Aller je vais tu vas il/elle va nous allons vous allez ils/elles vont.
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Ma mère va acheter ___ épinards au marché. Ma mère va acheter des épinards au marché. My mother is going to buy some spinach at the market.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Le conditionel OBJECTIVES Explaining the conditional and its uses.
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
GCSE ROLE PLAY 1.At the café a) Say you would like an orange juice and a coffee. Je voudrais un jus d’orange et un café. b) Say you want a beer for your.
1. …un kilo de pommes de terre svp 2. … 400 grammes de fromage svp 3. … une bouteille de vin rouge svp 4. … une boîte de coca svp 5. … un paquet de chips.
«Méfie-toi l’escargot» Mickey 3-D. Le journal d’échauffement le 12 novembre 0 Le but: Je peux conjuguer FAIRE et utiliser (use) ses expressions.
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
«Mi amor» Vanessa Paradis. Le journal d’échauffement le 2 décembre 0 Le but: I can talk about common classroom objects. 0 Do you like to cook? 0.
«Utra Horas» Orchestra Baobab. Le journal d’échauffement le premier décembre 0 Le but: I can talk about common classroom objects. 0 It is sunny.
«Sous l’océan» La petite sirène. Le journal d’échauffement le 12 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 Do you like to read? 0 I like to read a lot.
«Stolen car» Mylène Farmer avec Sting. Le journal d’échauffement 0 6. le 26 octobre 0 Le but: I can talk about doing/liking activities. 0 How about going.
Personal Information Useful phrases: Je m’appelle …… J’habite (en angleterre /à Londre) Mon anniversaire est le ……. J’ai ….. ans Je suis né(e) à ….. My.
«Dans ma rue» Féfé. Le journal d’échauffement le 8 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 -Hello, this is Jean-Paul. 0 -Nice to meet you. 0 Want to.
«Les sommets de nos vies» Corneille. Le journal d’échauffement le 5 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 Avoir – to have avoir besoin de – to need.
«Titanium» David Guetta avec Sia. 65. jeudi le 18 février Le but: I can order food at a café. Donnez en français: I like to play video games, but I prefer.
«La belle et le bad boy» MC Solaar. 70. jeudi le 25 février Le but: I can order food at a café. Conjuguez: avoir – to have J’ainous avons Tu asvous avez.
This is a tough one mes enfants, so put on your thinking caps.
Lundi 11/Mardi 12 avril Français II P 204 Espace Les pronoms indirects Pratiques 1, 2, 3 4 et 5 Les pronoms Directs P 228 Pratiques 1, 2, 3 P et.
UNITÉ 9 : LEÇON 34 – PARTIE B : le verbe PRENDRE.
Objective: To be able to say what you do on holiday.
L’Horaire d’Aujourdhui  Les Devoirs de la Cloche  Reviser les Devoirs  Pouvoir et Vouloir  Vocabulaire 6.1  Interro: Pouvoir, Vouloir & Voc 6.1 
«Je veux» Zaz. 91. mardi le 12 avril Le but: Je peux identifier les parties du corps. La voiture américaine, les voitures américaines The French team.
Le football Leçon 4A.
Transcription de la présentation:

«Laissez-moi danser» Dalida

71. vendredi le 26 février Le but: I can order food at a café. I am ready (prêt(e)) for the soccer game! I have my jersey and my scarf. The team is wearing (porte) jerseys, shorts, shoes, and socks with the team logo. Go Bleus (Allez les Bleus!) Je suis prête pour le match de football! J’ai mon maillot et mon écharpe. L’équipe porte des maillots, des shorts, des chaussures, et des chausettes avec le blason d’équipe. Allez les Bleus!

92. vendredi le 26 février Le but: Je peux décrire comment je me prépare. Conjuguez prendre-to take, have (a food/beverage) I would like to have a glass of water with my dinner. They are having some coffee at the café. Marine is taking her purse with her.