ABC Main lesson aim: By the end of this lesson you will be able to learn all the letters of the alphabet in French.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Objective: WILF:by the end of the lesson is for all of you to be able to sing the song with actions. This is because:if you sing something you are 10 times.
As-tu…….? DID YOU KNOW?! Donna Griffiths from the UK, sneezed for 978 days in a row!She stopped on 16 September 1983.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Exercice #3: Warmup 1.How old are you? 2.Im 11 years old. 3.I dont understand. 4.I dont know. 5.More slowly, please. Les devoirs: HW Practice spelling.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
ABC Slides 2-14 show printable ABC for initial teaching, flashcards and/or display. Slides 15 – 53 are 3 tasks (12 letters each) for practice. Show the.
À quelle heure il se lève?
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
L’alphabet.
Lalphabet Les lettres en français. A a ah B b bay.

By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
ABC الابجديه الفرنسيه تختلف بشكل كبير في النطق وفي طريقه كتابتها عن الابجديه الانجليزيه ويمكن التواصل مع ابنائنا الطلاب في نطق الحروف وذلك في الغرفه الصوتيه.
L’alphabet français. Aa comme abeille “Ah” Bb comme bateau “Bé”
Transition Unit Personal Information Lesson 1
French 1: L’alphabet 9/10/2014.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Greetings, formal and informal
La nourriture française
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Read the following text. Answer the questions in English.
NOUNS A noun is a word which names a thing or a person. Listen and read the extract and try to identify the nouns you hear. Dans ma famille il y a 4 personnes,
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Quelles photos correspondent au texte? Je prends le petit déjeuner vers 7h00. Je mange un croissant et un yaourt et je bois du chocolat chaud et du jus.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Pour commencer neuf un quatre trois sept dix six cinq huit deux
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
4) Sept 1) Huit 5) Trois 6) Neuf 3) Dix 2) Quatre A E C F A B H J C FED GHI J 7) Onze 8) Six 9) Cinq 10) Deux D G I B Pour commencer
Classe de sixième L’alphabet.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Les couleurs.
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
À midi je…. À deux heures et demie je.. À quatre heures et quart je.. À six heures moins le quart je.. À neuf heures cinquante.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Les jours de la semaine.
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Leçon 3: L’alphabet et les accents By the end of this lesson, you will be able to: ○recite the French alphabet and identify the five accent marks ○spell.
Les Couleurs.
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Introducing the words for the numbers
Objectifs: To revise telling the time in French
Comment s’appelle _________ de Lisa?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
BIENVENUE.
Unité 1B: Numbers Zéro – zay row 1 - Un – en 2 - Deux - duh
Comment t’appelles-tu?
Comment t’appelles-tu?
___________,comment ça s’écrit?
___________,comment ça s’écrit?
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

ABC Main lesson aim: By the end of this lesson you will be able to learn all the letters of the alphabet in French.

(ah) phonetic pronunciation

(bay) phonetic pronunciation

(say)

phonetic pronunciation (day)

phonetic pronunciation E (euh)

phonetic pronunciation (ef)

phonetic pronunciation G (zjee)

phonetic pronunciation H (ahsh)

phonetic pronunciation I (ee)

J (zgee) phonetic pronunciation

K (kaw)

phonetic pronunciation L (eluh)

phonetic pronunciation m (emuh)

phonetic pronunciation N (en)

phonetic pronunciation O (oh)

phonetic pronunciation P (pay)

Q (ku) phonetic pronunciation

R (ehrr)

phonetic pronunciation S S (ess)

phonetic pronunciation T (tay)

phonetic pronunciation U (oo)

phonetic pronunciation V (vay)

phonetic pronunciation W (doobleuh-vay)

X (eeks) phonetic pronunciation

Y (ee-grek) phonetic pronunciation

Z (zed sounds like "ted").

A (ah), B (bay), C (say), D (day), E (euh), F (ef), G (zjee), H (ahsh), I (ee), J (zgee), K (kaw), L (eluh), M (emuh), N (en), O (oh), P (pay), Q (ku), R (ehrr), S (ess), T (tay), U (oo), V (vay), W (doobleuh-vay), X (eeks), Y (ee-grek), Z (zed sounds like "ted"). Learn the phonetic pronunciation of the French alphabet. Learn these in the order given. The suggested sounds are:French alphabet

A comme appel B comme ballon Paul ? Présent!

C comme crayons D comme deux 2

E comme éléphant F comme fenêtre

G comme gomme H comme heure

I comme important J comme je HSC B Les devoirs pour le weekend!

K comme kangourou L comme livre

M comme maison N comme neuf 9

O comme orange P comme professeur

Q comme quatre R comme règle 4

S comme stylo T comme trousse

U comme un V comme vingt 1 20

W comme weekend X comme xylophone Samedi Dimanche

Y comme yaourt Z comme zoo

ABC Exercice 1

A comme appel Paul ? Présent!

E comme éléphant

I comme important HSC B Les devoirs pour le weekend!

O comme orange

U comme un 1

F comme fenêtre

J comme je

C comme crayons

B comme ballon

G comme gomme

D comme deux 2

H comme heure

ABC Exercice 2

U comme un 1

O comme orange

I comme important HSC B Les devoirs pour le weekend!

E comme éléphant

A comme appel Paul ? Présent!

L comme livre

P comme professeur

N comme neuf 9

Q comme quatre 4

M comme maison

R comme règle

K comme kangourou

ABC Exercice 3

E comme éléphant

A comme appel Paul ? Présent!

O comme orange

U comme un 1

I comme important HSC B Les devoirs pour le weekend!

T comme trousse

X comme xylophone

V comme vingt 20

Z comme zoo

W comme weekend Samedi Dimanche

S comme stylo

Y comme yaourt

Resources For The French Alphabet (Aphabet letter by letter) slettres.mp3http:// slettres.mp3 (song) (Hear the sound of the letter.) (Click on letter to hear sound and pronunciation). ( cut and paste abc rabbit) (click on letter hear) (w/name)

Chantons! Let’s sing Connaissez-vous les lettres, les lettres Connaissez-vous les lettres de l’alphabet? ABCDEFG HIJKLMNOP QRS TUV WXYZ Do you know the letters, the letters? Do you know the letters of the alphabet?

ALPHABET BINGO GDMJH TASPY BNXIO ELUVQ RCKFW IEJSC DFOGT MUNYK XPLWR BQHAV WFMRS YCGAB XKINV LEDTO PJUQH CNSHF VMRJX ATDKB OGQYU WIPEL

kakvayoor kooahpay efftayemm ooeegrekzhee zed eeks elldayess dooblervayohsay bayennee airashh ah-ee-emm-oor-air-bay-ah-tay-tay-oor-air-ee-oor ________________________________________________________________ bay-ell-ah-enn-say-ess-oor-ee-zed-oor-zhee-oh-oo-air-enn-oor-oor _________________________________________________________________ tay-air-ah-vay-ah-ee-ell-say-oh-ell-ell-oor-zhay-oor-pay-ah-ee-enn ________________________________________________________________ Pr é nom: __________________ Nom de famille ______________ Date: ________ L ’ Alphabet: écrivez la lettre à côté de son son (writte the letter next to its sound)

Pour chaque lettre, écrire un mot en français, qui commence avec cette lettre, et tracer une image de. (For each letter, write a word in French that starts with that letter, and draw a picture of it.) a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z French Picture Alphabet PRÉNOM:______________________ NOM DE FAMIIlLE:__________________________Date: __________________