Lundi 23 février Objective: Say if you have a healthy living or not.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les groupes des aliments
Advertisements

Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
À quelle heure il se lève?
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Il faut prendre de lexercice. Il faut bien dormir.
UN QUESTIONNAIRE SUR LA NOURRITURE
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
X X X Dix conseils Protégez-vous quand vous faites du sport
To identify a verb in its infinitive form
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
Are you for or against tobacco? Mardi trente et un janvier 2012 Objectif: es-tu pour ou contre le tabac?
Match-up the numbers to the letters
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Mes activités.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Saying “some” in different ways
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
WALT: To talk about the internet in French.
Making sentences negative
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
Quels sont tes passes temps préfèrés?
WALT: how to talk about your timetable
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise
Les verbes réfléchis -au présent -à l’impérative (command) -avec l’infinitif Rouge, Unit 1, Part 1 Page 44.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
La mémoire(1): Comment bien travailler
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
Révision: faites des phrases à l’oral Je mange Je prends Je bois Avez-vous..? Il y a C’est Ce sont When to use du, de la, de l’, des or just de and when.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Negatives ‘I ‘I don’t know’ ‘Je ‘Je ne sais pas’.
Warm up If you’re planning a party and you’re inviting your friends, what type of food and beverage would you offer them. Do you worry about their nutrition?
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
 To be able to use the future tense to say what you are going to do (necessary for NC Level 5c)  To be able to use the future tense to say what other.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
_______________________ ________________________
OBJECTIFS: To know key infinitives for healthy and unhealthy activities. To change infinitives into the present tense to talk about your lifestyle. To.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
La Santé Aim: To give somebody advice, and use the imperative correctly.
les bonnes résolutions
Mène-tu une vie saine? Partie 1
Objective: Say how you can be really unhealthy
Transcription de la présentation:

Lundi 23 février Objective: Say if you have a healthy living or not.

Is it “de, du, de la…?” Je mange du fromage. Je mange beaucoup de fromage. Je bois de la limonade. Je bois beaucoup de Limonade. Je fais du sport. Je fais beaucoup de sport.

Jeudi 19 février HEALTHY LIVING Objective: To understand what is healthy living. VIDEO

La vie saine (healthy living) A-Je ne fume pas B-Je fais du sport C-Je bois beaucoup d’eau D-Je mange des fruits E-Je dors huit heures par nuit F-Je ne mange pas de frites 1.I do sport 2.I don’t smoke 3.i don’t eat fries 4.I sleep 8hrs a night 5.I eat fruits 6.I drink a lot

La vie saine (healthy living) A-Je ne fume pas B-Je fais du sport C-Je bois beaucoup d’eau D-Je mange des fruits E-Je dors huit heures par nuit F-Je ne mange pas de frites 1.I don’t smoke 2.I do sport 3.I drink a lot of water 4.I eat fruits 5.I sleep 8hrs a night 6.I don’t eat fries

Mardi 24 mars La vie saine (healthy living) Objective : Use negations to talk about healthy living

Je mange du chocolat je ne mange pas de chocolat je ne mange plus de chocolcat je ne mange que du chocolat je ne mange jamais de chocolat je ne mange rien

Négations: Ne……plus = not any more. Ne……jamais = never Ne……rien = nothing Ne……que = only Now use these four negations with an example

Jeudi 2 avril Healthy living Objective : Revise negatives and write a text about what you do or don’t do to keep fit.

Negative Rule: If you want to make negative sentences, you need to put special words around the verb: NE + verb + PAS = not. NE + verb + PLUS = not any more. NE + verb + JAMAIS = never. NE + verb + QUE = only After these negatives, « du / de la / de l’ / des » all become « de/de l‘ ». -Examples : Je ne mange pas de fruits = i don’t eat fruits. Je ne mange plus de fruits = i don’t fruits anymore. Je ne mange jamais de fruits = i never eat fruits. Je ne mange que des fruits = i only eat fruits.

Exercice 1: correction (Read the negative rule carefully to do these exercises) Make the following sentences negative using the expressions in brackets. 1- je bois du coca ( ne… pas) : 2- il mange des frites (ne…jamais) : 3- nous allons en vacances (ne…plus) : 4- tu fumes des cigarettes (ne…pas) : 5- je mange des fruits (ne…que) :

Write what you personnally do or do not to keep fit Use all the vocabulary you have about health. Look at the grammar rules and the exercises you had. Use negatives. It will be a very useful for your writing frame.

Exercice 1: correction (Read the negative rule carefully to do these exercises) Make the following sentences negative using the expressions in brackets. 1- je bois du coca ( ne… pas) : Je ne bois pas de coca 2- il mange des frites (ne…jamais) : il ne mange jamais de frites 3- nous allons en vacances (ne…plus) :nous n’allons plus en vacances 4- tu fumes des cigarettes (ne…pas) :tu ne fumes pas de cigarettes 5- je mange des fruits (ne…que) : je ne mange que des fruits

Traduction I eat a lot of biscuits, but I never eat fries. I love pizzas and hamburgers, it’s bad for health. I don’t do sport, I hate that. But I don’t smoke cigarettes anymore, it’s good! At school, I only do football, it’s my passion. At home, I watch too much TV and I only sleep five hours a night, so I am tired.

La vie saine J’ai la vie saine parce que je ne fume pas. Aussi, je mange des fruits et des légumes. Je fais beaucoup de sport: du foot, de la danse… Je ne mange pas de frites et je dors huit heures par nuit, c’est bien!

Homework for next week Write a short text: what do you do to have a healthy living

Mardi 21 avril Healthy living Objective : To be able to use modal verbs to give advice for healthy living.

Bonjour 1- I come in silence 2- I behave maturely and sensibly 3- I copy the objective and the date in silence 4- I do what I am asked to do without arguing 5- I respect my classmates and my teacher If you fail in these in 5 simple rules, you will get 3 warnings and you will be removed by the teacher on call.

What is a modal verb? can could may might must ought to shall should will would A modal verb expresses the mood of a verb: ability, possibility, condition and necessity. Write an English sentence using one of the verb in red, with the vocabulary of health: Ex: “I can eat chocolate…” “I must eat chocolate…”

Pour rester en forme… Il faut… Il ne faut pas… On doit… On ne doit pas…

Les Conseils (advice) Il faut = we should On doit = we must Il ne faut pas = we should not On ne doit pas = we must not To create the advice, use these structures + a verb in the infinitive form: - il faut manger des fruits -il ne faut pas fumer.

Listening to the phrases and put the information in the right column We must We must not We should We should not Ex: « Il faut manger des fruits » ==> « we should eat fruits » Eat fruits

Read and decide if the phrases are true or false Pour rester en forme il ne faut pas trop regarder la télé.On doit arrêter les bonbons et les biscuits, et il faut manger plus de fruits. Aussi, on ne doit pas fumer mais on doit faire du sport, au moins deux fois par semaine. To keep fit we should not watch too much tv. We must stop eating sweets. We should eat biscuits. We should not smoke. We must not eat fruits. We must do some exercise.

Writing: Translate this text and use the right modal verb. Be careful to the negative form. You may use your books or a dictionnary. It is important to keep fit, we should eat more fruits and vegetables. We must not smoke,because it is very dangerous. We should not eat a lot of biscuits. We should play football or tennis everyday. Also, we must drink 1.5l of water a day.

Lundi 27 avril Healthy living Objective : Give advice on healthy living using imperative

Buvez Mangez Dormez Ne fumez pas Faites Evitez Arrêtez

1-Mangez moins gras et moins de sucreries 2-Faites de l’exercice 3-Buvez beaucoup d’eau 4-Ne fumez pas 5-Dormez huit heures par nuit 6-Evitez le stress 7-Achetez plus de fruits et légumes Imperative sentences to give commands:

1-Mangez moins gras et moins de sucreries 2-Faites de l’exercice 3-Buvez beaucoup d’eau 4-Ne fumez pas 5-Dormez huit heures par nuit 6-Evitez le stress 7-Achetez plus de fruits et légumes 1-Eat less fatty food and sweets 2- Do some exercise 3- Drink a lot of water 4- Don’t smoke 5- Sleep eight hours a night 6- Avoid stress 7- Buy more fruits and vegetables Imperative sentences to give commands:

You use imperative to tell somebody to do or not to do something. When talking to several persons or someone you don't know well, use the « -vous » form. (vous mangez)  Mangez des fruits!  Ne fumez pas! L'impératif

Buvez Mangez Dormez Ne fumez pas Faites Evitez Arrêtez

Exercice 6 page 49: Parents are on the left Children are on the right. Decide wether the pictures belong to what the parents or the children say. Ex: 1=P (« buvez de l'eau »)

Tournez! Arrêtez! Écoutez! Regardez!

Dialogue With a partner, imagine a dialogue between a doctor and a patient. Say where it hurts, say you are sick The other gives advice with ( il faut / on ne doit pas/ mangez….) Groups will be asked to demonstrate after 5 minutes.

dialogue Bonjour ! ça ne vas pas? Bonjour, je suis malade…j’ai mal à la tête et j’ai mal au coeur… Ok, buvez plus d’eau et mangez beaucoup de fruits. J’ai mal à la gorge aussi, parce que je fume. Ne fumez pas!!!

Jeudi 12 mars Objective: Give commands to a friend, using informal imperative

Buvez Mangez Dormez Evitez

Conseils Buvez du jus de fruits Dormez plus Mangez des fruits Faites du sport Ne fumez pas Achetez des légumes Évitez les bonbons Bois du jus de fruits Dors plus Mange des fruits Fais du sport Ne fume pas Achète des légumes Évite les bonbons

Informal imperative Use informal imperative when talking to a friend for example. For verbs ending in “er”, remove the “r”: -Manger = mange! For other verbs, take the “tu” ending: -Dormir = dors!

formal to informal Regardez = Mangez = Ecoutez = Tournez = Dormez = Faites =

Les conseils d’une maman Sarah, ça ne va pas… tu regardes trop la télé, dors plus! Et arrête les bonbons, mange plus de fruits. Aussi, fais du sport, au moins deux fois par semaine.

Mercredi 18 mars Healthy living Objective : Practice imperative to write a text to advise a friend

Translate formal + informal imperative Regardez – regarde Watch! Eat! Drink! Listen! Avoid! Mangez – mange Buvez – bois Ecoutez – ecoute Evitez – évite

Vocabulaire Sortir avec quelqu'un = to go out with someone. Les types = the guys. Vas-y = go there. Je vais commencer = i am going to start. Prendre = to take. Chéri = darling. Bon d'accord = ok,good. Peut-être = maybe.

Listening A – Prends une salade B – Joue au basket C – Ne prends pas le bus D – Bois du jus de fruits E – Ne mange pas de frites F – Va à la gym G – Va au collège à pied H – Fais un peu de sport Dialogue 1: H

Listening A – Prends une salade B – Joue au basket C – Ne prends pas le bus D – Bois du jus de fruits E – Ne mange pas de frites F – Va à la gym G – Va au collège à pied H – Fais un peu de sport Dialogue 1: Dialogue 2: H F B C G E A D

Create a dialogue: advise your friend – Salut ! Ça va? – Salut! Non...je ne sais pas…j’ai mal au coeur... – Oh! évite les hamburgers et les frites! – J’ai mal à la gorge aussi et je tousse. – Arrête de fumer !!! – En plus je suis fatigué, c'est terrible... – Et bien fais du sport et mange des fruits!