Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Chapitre 5 un, une (a) le, la, l, les (th) du, de la, de l, des (some) Les expressions de quantité
Advertisements

Les groupes des aliments
BDI- CH6.1 La Nourriture bon appétit !.
NOURRITURE.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Il faut prendre de lexercice. Il faut bien dormir.
Le petit déjeuner des céréales un croissant des toasts du pain
Au petit-déjeuner, je mange
To talk about Breakfast foods and drinks, to give opinions and to understand the use of du/de la/des. Le petit déjeuner.
UN QUESTIONNAIRE SUR LA NOURRITURE
Year 8 French WALT: To say what you eat for lunch WILF: To give opinions & justifications about food and drink To say what you ate yesterday (level 5)
Au petit déjeuner, je mange …
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Starter - complète avec les voyelles
To identify a verb in its infinitive form
Manges-tu sainement?.
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
En France on déjeune à midi.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
LE PARTITIF avec la nourriture! Partitive: Think..PART of something! PARTITIVE: SOME, SOME OF= du-(Masc. words- Le/Un)du-(Masc. words- Le/Un) de la-(Fem.
Healthy Lifestyle – Les Repas
Saying “some” in different ways
Une scène au restaurant ou café.
Bellwork: In French, write whether you like or dislike the following foods: 1.Le chocolat 2.La glace 3.Les escargots 4.Les hamburgers 5.Les frites 6.La.
Note to teacher This powerpoint is to supplement Unit 2 food unit. The official Unit 2 vocab list does not contain many vocab words specific to French.
1. le miel = honey 2. ___ beurre = _______ 3. ___ sucre =_________ 4. ___ pain =__________ 5. ____ pains au chocolat=_________ 6. ____ croissants=____________.
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
Warm up Lesson 7. Fill in the blanks with the correct form of vouloir. -Qu’est-ce que vous ___ faire aujourd’hui? -Moi, je ___ jouer au tennis avec Théo,
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
Asking/Saying what you would like to eat Qu’est-ce que tu prends pour le petit-déjeuner? (What would you like for breakfast?)  Je prends… (I’ll take…)
1. Préférez-vous les fruits ou les légumes? 2. Préférez-vous la viande ou les fruits de mer? 3. Préférez-vous les fraises ou les petits pois? 4. Qu’est-ce.
Qu’est-ce que tu manges et qu’est-ce que tu bois
La Nourriture.
Révision: faites des phrases à l’oral Je mange Je prends Je bois Avez-vous..? Il y a C’est Ce sont When to use du, de la, de l’, des or just de and when.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
Warm up If you’re planning a party and you’re inviting your friends, what type of food and beverage would you offer them. Do you worry about their nutrition?
Quand j’étais jeune j’ai mangé beaucoup des bonbons parce que c’est bon, mais maintenant je mange plus des légumes parce que c’est bon pour la santé. Mon.
Qu’est-ce que tu veux? Je voudrais une salade..
OBJECTIVES: To know key vocabulary for nutritional information. To be able to say why you should eat or avoid certain foods. To practise problem-solving.
Topic outline Wednesday 25 th February P1 – Infinitive structures Wednesday 25 th February P6 – Giving tips for a healthy lifestyle Friday 27 th February.
OBJECTIFS: To know key infinitives for healthy and unhealthy activities. To change infinitives into the present tense to talk about your lifestyle. To.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
 To express the idea of some, or any, of a quantity, use the partitive article: du, de la, de l’, des Je voudrais du café. Tu veux de la tarte? Il mange.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams.
Les repas = Meals Resources: EN 1 page 80 Objectives:  Understand written and spoken information about meals and mealtimes, and about the favourite dish.
Objective Expand our knowledge of food in order to be able to design the menu for a new restaurant.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Au café At a café. Le sandwich au saucisson Le sandwich au jambon.
Bon appétit! Lesson 3A *an expression used as people sit down to eat…it means “Enjoy the meal!”
L’article partitif The partitive article To talk about food in French you will have to use the partitive article, which is translated as ‘some’ or ‘any’
Les groupes des aliments
I can talk about food I eat and food I ate.
Food and drink Objectives
Tu manges de façon saine?
Objective: Say how you can be really unhealthy
Year 9 Week 27 Learning objective: By the end of the lesson you will be able to decide which food is good or bad and explain why.
Transcription de la présentation:

Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?

La nourriture saine (healthy food) La nourriture malsaine (unhealthy food) Les boissons saines (healthy drinks) Les boissons malsaines (unhealthy drinks)

Bon ou mauvais pour la santé? Bonne pour Ça va en Mauvais pour la santé modération la santé

Pour le dîner hier soir j’ai mangé de la pizza aux légumes avec de la salade et des frites. Ce n’était pas très bon pour la santé, parce que c’était très gras, mais c’était délicieux! J’ai bu du jus d’orange, parce que j’adore le fruit. Pour le petit déjeuner hier matin, j’ai mangé des céréales et du pain grillé avec de la confiture à la fraise. J’ai bu du café. Le petit déjeuner est très important, parce que ça me donne de l’énergie pour mon travail. Hier pour le déjeuner, j’ai mangé à la cantine au collège. J’ai mangé un sandwich au jambon et une pomme. J’ai bu de l’eau. Je mange toujours de la nourriture saine parce que je fais beaucoup de sport et je voudrais être en bonne forme. Which meal? What food? What drink? Healthy or unhealthy?

Ça contient les vitamines. C’est très salé. C’est bon pour les os.Ça contient les minéraux. Il y a trop de colorants. Ça vous donne de l’énérgie. C’est une source de protéine. C’est très sucré. Ça vous donne le calcium. C’est bon pour la peau. Ce sont très gras. Ça cause des problèmes de santé.

How would you say… It contains… It’s very… It’s good for… It’s bad for… There is/are too many… It gives you… It’s a source of… It causes problems of…

How would you say… It contains… Ça contient… It’s very… C’est très… It’s good for…C’est bon pour… It’s bad for…C’est mauvais pour… There is/are too many…il y a trop de… It gives you…Ça vous donne… It’s a source of…C’est une source de… It causes problems of… Ça cause des problèmes de…

Write down these sentences in English and French 1.We need to drink a lot of water because it’s good for the skin. 2.It’s necessary to eat fruit because it contains vitamins. 3.I must not eat a lot of cake because it’s very sugary. 4.I shouldn’t eat too many chips because they’re very greasy. 5.We should drink milk because it gives you calcium.

Starter – write down how to say these in French 1.We should drink juice because it contains vitamins. 2.I shouldn’t eat chips because they’re very greasy. 3.I must not drink a lot of coke because it’s very sugary. 4.I need to drink water because it’s good for the skin. 5.We shouldn’t drink too much coffee because it causes health problems. 6.I should eat cheese because it’s a source of calcium.

Starter - Pour rester en forme (to stay healthy) Complete these sentences with a food/drink. Bonus points if you also say why it’s good/bad. on devrait manger… - you should eat… on devrait boire… - you should drink… on devrait éviter… - you should avoid… on ne devrait pas manger… - you shouldn’t eat… on ne devrait pas boire… - you shouldn’t drink…

Pour rester en forme… - to stay healthy… on devrait manger… - you should eat… on devrait boire… - you should drink… on devrait éviter… - you should avoid… on ne devrait pas manger… - you shouldn’t eat… on ne devrait pas boire… - you shouldn’t drink… trop de – too muchassez de – enough parce que – because pour (+ verb) – in order to