Allez, viens! Leçon 4. Première Étape Asking for and giving opinions.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Styles de coiffure Rouge Chapitre 4.
Advertisements

POUVOIR – to be able (can) JE PEUX Je pourrais TU PEUX IL, ELLE, ON PEUT NOUS POUVONS VOUS POUVEZ ILS (ELLES) PEUVENT TU POURRAIS ME PRETER UN STYLO? VOULOIR,
Leçon 25: Achetons des vêtements
Allez Viens! Français III Chapître 4. un costume.
 1. Which ankle boots? These ankles boots.  2. Which tank top? This tank top.  3. Which gloves? These gloves.  4. Which ski jacket? This ski jacket.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Quel. which, what Quel (masculine singular) Quelle (feminine singular) Quels (masculine plural) Quelles (feminine plural)
Madeline Albert, Roasalie Arney, Taylor Elmore, Chelsey Barsh.
Rien n’est parfait Alyse Treesh
Français III: Chapitre 4
To ask for opinions Qu’est-ce que tu penses de… Il/elle te plaît? Ils/elles te plaisent? Il/elle me va? Ils/elles me vont? What do you think of… Do you.
Causitive faire Having something done.
Allez viens Leçon 1. Première Étape I am.. Je suis.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Warm up You probably know the names of your clothes ( you are wearing today) in English; using your smart phones, find equivalents of those names in French.
Unité 7-B. a blue shirt une chemise bleue a red jacket une veste rouge.
WALT: To talk about the internet in French.
Warm up: As a student do you pay attention to way other students dress up for school; use some adjectives you find on page 99 to qualify some outfits.
Allez, viens! Chapitre 6.
F2- Tablettes Unité 3 Ta routine. Traduisez les phrases.
Warm up Chapter 4 Lesson 1. Write the meal in which these foods and drinks would be served: le petit-déjeuner, le déjeuner, or le dîner 1.Un croque-monsieur.
Il est comment? Il a les cheveux bruns..
Il a les cheveux bruns. Il est comment?. Il a les cheveux noirs. Il est comment?
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
La Routine Quotidien.
Les adjectifs possessifs
Le Pronom Interrogatif «lequel». Usage To ask the question «which one?», you need to use a form of lequel.
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Les Vêtements Leçon 25. D. Où et comment acheter des vêtements J’aime être à la mode ( in fashion) J’aime être à la mode ( in fashion) Je suis à la mode.
Les adjectifs démonstratifs et interrogatifs Unité 1.
A Verbs like acheter (to buy) end in: e + CONSONANT + -er.
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
Allez viens Leçon 1. Deuxième Étape Qu’est-ce que vous allez prendre?
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
Les verbes réfléchis -au présent -à l’impérative (command) -avec l’infinitif Rouge, Unit 1, Part 1 Page 44.
Une veste. un polo un collant les chausettes (fpl)
Les verbes réfléchis.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Quelque fois, je me parle. Pensez-vous que ce soit un problème?
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Flash Culture Lesson 2.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Warm up Think of something funny that can be put on screen. This is my story: long time ago when I came to the USA, a policeman gave me driving ticket.
Warm up Think of a beach you have been or you have seen pictures of. Make a list of words you associate with a beach.
Warm up If you were a part of a band, what instrument would you like to play? Do you have some type music which you do not like or offends you? Why? (
(Les Verbes Réfléchis) REFLEXIVE VERBS. Lesson Objective: - To understand what reflexive verbs are and what they look like. - To learn the reflexive pronouns.
Demonstrative Adjectives. 0 These are used to point out specific people or things. 0 They mean “this, that, these, or those” in English. 0 this book 0.
Warm up *Parties, celebrations are part of live; write about what might be the next big celebration in your life. ( write a minimum of 6 sentences).
Vocabulaire C’est à Toi! Unité 4 Leçon C. Les Affaires de Toilette (f.) Pensez: ▫On utilise quels objets pour nous préparer dans la salle de bains? ▫le.
U3U4U5U6U How do you say ‘tea’in French?
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Unité 1 Partie 1 La Description Physique Physical Description.
Unité 6, Leçon 17 & 18.  1. Pardon…  Excuse me  2. vous dèsirez,  May I help you 3. Je cherche  I’m looking for  4. Quel est le prix de..?  What.
OBJECTIVE: To know reasons for and against smoking and alcohol in French. To be able to give your opinion and say why you do/don’t smoke/drink. To practise.
BIEN DIT! 1 Chapitre 7 On fait les magasins?. un chemisier.
Welcoming Someone Bienvenue chez moi! Bienvenue chez nous! Merci.
Le 8-9 novembre. L’examen Pass up your study guides Spread your desks out You MUST write with a pencil Place your test on my desk when you are finished.
Allez, viens! Chapitre 6. Première Étape Making, accepting, and refusing suggestions.
VocabExpressions Mettre/Por ter DA/IAOther
LO: To be able to describe and comment on school uniform. STARTER: Qu’est-ce que c’est en français? 1.jurostou 2.no set élibogl 3.ej topre 4.li tufa toprer.
Le faire causatif The causative faire construction = faire + infinitif LgLg.
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Allez, viens! Leçon 4

Première Étape

Asking for and giving opinions

What do you think of... Qu’est-ce que tu penses de...?

What do you think of it? Qu’en penses-tu?

I like this type of... J’aime bien ce genre de...

I think they look... Je trouve qu’ils/elles font...

That looks really stupid! Ça fait vraiment cloche!

Clothing and styles

leggings un caleçon

panty hose, tights un collant

a turtleneck sweater un col roulé

a man’s suit un costume

gloves des gants

a vest un gilet

high heels des hauts talons

a mini-skirt une mini-jupe

a pendant un pendentif

a purse un sac

V-necked à col en V

pleated à pinces

polka-dot à pois

striped à rayures

plaid écossais(e)

wool en laine

silk en soie

tunic style forme tunique

Describing clothing or hairstyles

hideous affreux affreuse

classy classe

wild délirant(e)

elegant, sophisticated élégant(e)

super cool hyper-cool

corny ringard(e)

conservative sérieux sérieuse

plain sobre

gaudy tape-à-l’oeil

tasteless vulgaire

Asking which one(s)

Which...? Quel(s)/Quelle(s)...?

Which one? Lequel/Laquelle?

Which ones? Lesquels/Lesquelles?

Pointing out and identifying people and things

That one. Celui-là/Celle-là.

Those. Ceux-là/Celles-là.

The one... Celui du...

The one (man/boy) with... Celui avec...

The one (woman/girl) who... Celle qui...

The girl in the/with the... La fille au...

Over there, the boy who... Là-bas, le garçon qui...

Deuxième Étape

Paying and responding to compliments

You really look... in that! Que tu es... avec ça!

That fits you like a glove. Ça te va comme un gant.

That matches... C’est assorti à...

This old thing? Oh, c’est un vieux truc.

Oh, it wasn’t expensive. Oh, tu sais, je ne l’ai pas payé(e) cher.

Reassuring someone

Believe me,... Crois-moi,...

Really,... Je t’assure,...

Trust me,... Fais-moi confiance,...

I’m not just saying that. Je ne dis pas ça pour te faire plaisir.

Hair and hairstyles

a beard une barbe

short hair les cheveux courts

a crew cut les cheveux en brosse

curly hair les cheveux frisés

long hair les cheveux longs

straight hair les cheveux raides

dyed hair les cheveux teints

a bun un chignon

a hairstylist/barber un coiffeur/une coiffeuse

a haircut une coupe

a square cut une coupe au carré

bangs la frange

sideburns des pattes

a perm une permanente

a pony tail une queue de cheval

a shampoo un shampooing

to have (something) done faire + inf.

to curl one’s hair se friser

to put on makeup se maquiller

to shave se raser

(to give yourself) a perm (se faire) une permanente