Faites-le maintenant (3) Écrivez l’accent aigu. 1.Athl é tique 2.M é chant 3.Int é ressant 4.É nergique *5. É goïste 6. num é ro 7. d é cembre 8. f é vrier.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Avoir et Être Les règles et du pratique Par C. Halsall (Brookfield)
Advertisements

Tu es comment??.
Comment es-tu? Je suis….
L.O. – how to give information about yourself in French
“Aller” is a very important verb.
Comment es-tu? What are you like?.
La description.
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Write a paragraph to introduce yourself
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
Français 1 mardi, le 13 novembre 2012 Objectifs Aujiourdhui nous faisons: Grammaire: Les yeux Les cheveux Activité Le vocabulaire cahier p. 2, 3, 6 Les.
WALT: to describe what you look like. P. 30 of Metro 1 Ex. 1b.
Tu es comment?.
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Objectif: to say where you live
Agé(e). Agé(e) Un beau-père / Une belle-mère.
Avoir.
Tu es comment? (What do you look like?).
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
C’est quelle image? Je me réveille Je lève Je me lave
Negatifs To make a sentence negative in French, you surround the main verb in the sentence with the words ne and pas. I am singing. = Je chante. I am not.
Comment es-tu? Unite 2-1 Français I.
Warm up There are organizations which advocate animals rights; otherwise the killing of animals to use parts of the bodies for any human need is a violation.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Etre = to be Je Tu Il, elle,on Nous Vous Ils, elles suis es est sommes
Une amie et un ami. Une amie et un ami amusante Comment est la fille? brune petite grande.
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Warm up Traveling is often fun; write five sentences about your best vacation; where did you go and what wonderful memories you still remember. ( use.
As tu des freres et des soeurs
FAITES MAINTENANT! DO NOW! Write the sentences in French. 1. She is beautiful. 2. He is nice. 3. She is hip. 4. I am shy. 5. You (the you is a girl) are.
Les adjectifs Personnalité. Sympa(thique)/Aimable.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Adjective agreement the wizard way
Une amie et un ami Chapitre 1.
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Part 1 (prior to matching ‘Pour être - Il faut’ cards)
LES DESCRIPTIONS.
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Lesson objectives: learn how to talk about hair and eye colour. You will need…. Thinking skills Communication skills.
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Negative sentences Questions
Être – To be. Être – to be I am – Je suis You are – Tu es He is – Il est She is – Elle est One is – On est We are - Nous sommes You are (pl) - Vous êtes.
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
Faites-le maintenant C’est quel cours? 1. le microscope 2.le ballon 3.le globe 4.les romans 5.les nombres/les triangles 6.la cuisine les sciences L’E.P.S.
Avoir J’ Nous Tu Vous Il Elle Ils Elles On Qui as a avons avez ont (=to have) a But: De quelle couleur sont tes cheveux? Et tes yeux? ai.
_____________! Je joue au volleyball tous les jours pour une équipe locale. J’aime jouer au volleyball car c’est relaxant et c’est un sport de compétition.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Bats Ordinateur Descriptions. Comment es-tu? What are you like?
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
But: C’est une belle maison et un bel immeuble! Faites-le maintenant.
Objectif: to ask about and describe people
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Faites-le maintenant (3) Écrivez l’accent aigu. 1.Athl é tique 2.M é chant 3.Int é ressant 4.É nergique *5. É goïste 6. num é ro 7. d é cembre 8. f é vrier 9. é tudiant 10. am é ricain 11. n é 12. É tats-Unis But: Tu n’es pas comment?

Les antonymes 1.grand 2.Énergique 3.Sympathique 4.Sociable 5.Grande 6.Égoïste 1.petit 2.paresseux/paresseuse 3.méchant/méchante 4.timide 5.petite 6.gentil/gentille

Le négatif Tu es blond? ~ Oui, je suis blond. Tu es brun? ~Non, je ne suis pas brun. Je ne suis ni blonde ni brune. J’ai les cheveux noirs.

Écrivez au négatif. 1.Non, je ne suis pas méchant. Je suis sympathique. 2. Non, je ne suis pas ennuyeux. Je suis intéressant. 3.Non, je ne suis pas égoïste. Je suis gentil/gentille. 4. Non, je ne suis pas timide. Je suis sociable.

Devoir Add a second paragraph about yourself in which you include five sentences about what you are NOT. * You will need to use Je ne suis pas __ in order to write your sentences. BONUS: Je ne suis ni dynamique ni énergique. I am neither dynamic nor energetic.