Dimanche 10 janvier 2016  Hugo, à Strasbourg  Students’ Book Unit 3 pages 42–43  Objectives:  Find out more about Hugo Schillein, his family and the.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

LISTENING SKILLS Objectives for this lesson: Success criteria:
Quelle est la date aujourd’hui ?
Find the French for each phrase and add it on your sheet. 1.Je fais des randonnées / des promenades 2.Je fais du canoë-kayak 3.Je fais du VTT 4.Je fais.
Name parts of the body Being sick, say where it hurts!
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Le passé composé avec être
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Aux magasins.
To be able to talk about past holidays.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have I have a CD. Jai un CD. I dont have any CDs. Je nai pas de CD.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
La Famille Aujourd’hui, nous allons apprendre les membres de la famille avec l’assistance de la famille Jetson. (Today we will learn about family members.
Le weekend dernier en famille To be able to use the past tense to talk about what you, we and il or she has done.
I can reflect on a French quote about the effects of travelling onto a young person mind and development I will read the quote, discuss with my group and.
MA JOURNÉE Ecoutez! Vrai ou Faux? 1.Normalement, je me réveille à six heures. 2.Je me lève à six heures trente. 3.Je prends une douche à sept heures. 4.Je.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Bon mardi! Pour être prêt: 1.Sortez 1.l’histoire du passé: Un voyage 2.Text: questions de comprehension p p. 132 # 1 2.Sur un morceau de papier.
LO To name the planets in the Solar System in order
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Name parts of the body Being sick, say where it hurts!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
. . . ________ ________ _______
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
Il est comment? Vrai ou faux?
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
WALT: how to talk about your timetable
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Pour chaque ligne (1 par soir) :. Je lis le nombre à voix haute
 lundi, le 27 août, 2012 MOT DU JOUR Hear native speaker sound demi-soeur: stepsister Mon père et sa nouvelle femme ont des jumelles, j'ai maintenant.
En ville I can: Talk about what is near my house I will: Learn new vocabulary for places in a town.
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
WEST GREENE FRENCHIES! Français II lundi, le 12 janvier 2015 Commeunefrancaise.com Bonne année Écrivez des notes sur le vidéo:
Warm up Use reflexive and reciprocal verbs to write few facts about your life. Example: Ce matin, je me suis réveillé (reflexive) à 6 heures; puis je me.
To prepare for a discussion on school uniforms in French.
Français 2, 2 fevrier 2015 Ouvrez vos livres à la page 84. Faites #6. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far. Goals.
WALT: booking accommodation WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF: describing type of accommodation you want to book/giving.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
L’emploi du temps (how to schedule your time). Activité: using the table as a guide, interview a classmate to find out what days of the week he/she has.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Le 1 novembre En classe Tu aimes la lecture? Les objectifs: Parler de mes projets pour le weekend prochain Réviser et utiliser > Prendre un risque!
. . . ________ ________ _______
Le jour et la date le temps et la température le dessin Il fait ? degrés janvieraoût maximum˚C ˚F ˚C ˚F minimum˚C ˚F ˚C ˚F Mon pays s’appelle La capitale.
Name parts of the body Say where it hurts! OBJECTIFSOBJECTIFS.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Thanksgiving is around the corner. Using your smart phone find French names of food you are expecting to share with your family.
Half-erased sentences:
Beauty, Age, Goodness, Size
Welcoming Someone Bienvenue chez moi! Bienvenue chez nous! Merci.
Être (to be) Je suis (I am) Tu es (you are /informal) Il est/elle est (he/she is) Nous sommes (we are) Vous êtes (you are/formal and plural) Ils sont/elles.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Bonjour! - Français 3 Madame Skala Aujourd’hui: Vocabulaire Devoirs: Livres d’enfance.
Merry Christmas = Joyeux Noël Happy New Year = Bonne année Santa is coming = Le Père Noël va passer Bring joy and happiness = Apporte joie et bonheur Best.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Bell Ringer Do page 5 and page 11 (exercise A) in your packet on La Famille.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Unit 3 Live Lesson © Facilitator: Roberta Smith La famille…
À la ferme Les objectifs
The consequences of the.
Transcription de la présentation:

Dimanche 10 janvier 2016  Hugo, à Strasbourg  Students’ Book Unit 3 pages 42–43  Objectives:  Find out more about Hugo Schillein, his family and the city of Strasbourg  Revise je voudrais + infinitive

Réalisation des activités  1a- Lis la fiche d’Hugo. Vrai ou faux?  1b- Écoute et réponds aux questions sur Hugo.  2- Hugo et le football. Lis sa bulle à droite et explique ce qu’il dit en anglais.  3a- Lis la fiche sur Strasbourg et choisis les bonne réponses.

H W  Design a poster with captions for display on the classroom wall, on your own town.