La Santé Aim: To give somebody advice, and use the imperative correctly.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
objectifs Présenter un petit dialogue. Refuser des invitations.
Advertisements

IIMPÉRATIF Formation et usage. Usage You use the imperative or limpératif to give commands, orders or suggestions! Ferme la bouche! Faites attention!
À quelle heure il se lève?
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
1. Je joue au football. 2. Tu as mangé une pizza. 3. Il va regarder la télévision. 4. Nous allons visiter le musée. 5. Vous avez organisé une visite. 6.
What are the tenses you already know in French ?
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Est-ce que tu gardes la forme? L/O: to talk about your fitness and understand other peoples opinions about healthy living STARTER: Rearrange the following.
Placement order of indirect object pronouns nous/vous/moi/toi/me/te ->Le/la/les/l -> lui/leur -> y -> en Imperative (negatives, incl.) -> Pronouns(s) after.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
Objective: to prepare for a speaking exam
Are you for or against tobacco? Mardi trente et un janvier 2012 Objectif: es-tu pour ou contre le tabac?
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
C’est la forme! Tu es en bonne santé?.
Learning intention To be able to ask and answer how you like to travel and justify your response.
What gender is this word?
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Jeopardy $100 RulesAvoirEtreIrregular Full sentence Translation $200 $300 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100.
Past Tense 01/11/2011 Mademoiselle Morgan 1 Lesson Objectives To recap how to form the past tense: using verbs which take ‘avoir’. using verbs which take.
Dans ma ville il y a une gare et une gare routière
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
Sonneur 2/12 Comment dit-on… 1. the face 2. the back 3. the toes
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Les normes: Communications 1.2: Understanding the written and spoken language Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
Les Pronoms Démonstratifs. Definition Interrogative pronouns essentially translate to mean “this/these one(s)” EXEMPLE ◦ There are two pens here. Which.
Articles Objectives: to be able to tell the difference between “the” and “a”
Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise
Les Questions d’Information (Information questions)
Les verbes réfléchis -au présent -à l’impérative (command) -avec l’infinitif Rouge, Unit 1, Part 1 Page 44.
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
« Mets la table et mange les légumes » CAT – 1 UNITÉ 3-C L’IMPERATIF.
« ALLONS À PARIS » CAT – 2 UNITÉ 2-C L’IMPERATIF.
Français I stem-changing verbs. Stem-changing verbs Acheter Préférer By looking at the name for these verbs, what can you predict will happen? I will.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Question formation SUCCESS SERIES FRENCH. Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary):
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
L’impératif! (Commands).
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
L’impératifL’impératif How to give formal and informal commands (How to order people around)
Tous les pronoms.
CAT – 1 Unité 3-C L’imperatif
« ALLONS À PARIS » CAT – 2 UNITÉ 2-C L’IMPERATIF.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Français 10/12/15 Ouvrez vos livres á la page 40. Faites #6. Two flies are on a porch: which one is the actor? Se dépêcher – to hurry. Dépêche – toi. Hurry.
Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through comparisions.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Lundi 23 février Objective: Say if you have a healthy living or not.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Utilisez la liste d’hier, mettez les verbes correctes dans les blancs 1.J’ai _____ une bouteille de limonade 2.Tu as ______ “The Hunger Games”? 3.On a.
Jeudi, vingt mai 2010 Today’s objectives: All of you will be able to use the imperative tense (you plural only). You will be able to give advice on.
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
-er verbs French I.
Si clauses in French.
Transcription de la présentation:

La Santé Aim: To give somebody advice, and use the imperative correctly

Can you match? 1.Bois de l’eau 2.Ne bois pas de sodas. 3.Mange des fruits! 4.Ne mange pas de bonbons! 5.Va au lycée à pied! 6.Ne va pas au lit trop tard! 7.Fais du sport! 8.Ne fume pas! a h g f e d c b

C’est bon pour la santé? C’est bon pour la santé! Ce n’est pas bon pour la santé!

Bois de l’eau C’est bon pour la santé!

Ne bois pas de sodas Ce n’est pas bon pour la santé!

Mange des fruits C’est bon pour la santé!

Ne mange pas de bonbons Ce n’est pas bon pour la santé!

Va au lyc ée à pied C’est bon pour la santé!

Ne va pas au lit trop tard Ce n’est pas bon pour la santé!

Fais du sport C’est bon pour la santé!

Ne fume pas! Ce n’est pas bon pour la santé!

The Imperative Look at these imperatives. Which are instructions, and which are advice? Ecoute Ne mange pas de bonbons Mange du fruit. Ne fumez pas Levez vous Ouvrez les cahiers Levez la main Ferme la bouche Ne touche pas

What do you notice about the verb endings? Instructions Ecoute Levez vous Ouvrez les cahiers Levez la main Ferme la bouche Ne touche pas Advice Ne mange pas de bonbons Mange du fruits. Ne fumez pas

Why are there two different endings? Copy these verbs into the correct column Tu (to one person) Vous (to more than one person). Levez la main Ferme la bouche Ne touche pas Ecoute Levez vous Ouvrez les cahiers

Tu (to one person) Vous (to more than one person) Ecoute Levez la main Ouvrez les cahiers Ferme la bouche Levez vousNe touche pas