Utilisez la liste d’hier, mettez les verbes correctes dans les blancs 1.J’ai _____ une bouteille de limonade 2.Tu as ______ “The Hunger Games”? 3.On a.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le passé composé of irregular verbs.
Advertisements

LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
Trouvez les mots! 1.frites 2.poulet 3.Tarte aux pommes 4.limonade 5.fromage 6.poisson 7.gateau 8.steak Extension: 1.Translate the words in english Extension:
Qui, qu’est-ce que, quoi What question words do you know? How are they used? You use QUI in questions when asking about a ___________. QUI.
Ma Routine au passé.
Le Passé Composé is a verb form used to describe things that happened in the past. Note the following examples: Jai acheté un jean. Marc a choisi une.
Qu’est-ce que tu as fait hier?
You can use this tool to help you remember how passé-composé at a glance You can use this guide on some quizzes and tests. Make it clear, colorful and.
EXT: can you translate them too?
Cest jeudi, le 14 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Qu’est-ce que c’est? La Formation… Verbes en –er
Les Expressions Négatives
Le présent et le passé En générale je mange des céréales pour le petit déjeuner. Mais ce matin, j’ai mangé des oeufs.
Learning Target: I can use spot the Object and replace it by a Direct Object Pronoun I will …Spot the Object in my sentence Replace it with the correct.
Qu’est-ce que tu as fait hier?
Le weekend dernier en famille To be able to use the past tense to talk about what you, we and il or she has done.
10 Le passé composé des verbes réguliers -er é 1.You use the passé composé to express an action that began and was completed in the past. To form the passé.
Le passé composé (2) Irregular past participles and negatives.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
L’impératif FSL8. L’impératif is almost the same as the présent but, there are only three forms of l’impératif; Tu, Nous, Vous We use l’impératif when.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
LE PASSÉ COMPOSÉ HOW TO RECOGNISE AND FORM THE PERFECT TENSE (A PAST TENSE) IN FRENCH.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
STARTER - Fill in the blanks using the words in the box below (N.B. Your sentences have to make sense! If you finish this quickly you need to translate.
11 Le passé composé des verbes irréguliers 1.You have already learned that the past participles of regular verbs end in the sounds /é/, /i/, and /ü/. The.
Past Tense 01/11/2011 Mademoiselle Morgan 1 Lesson Objectives To recap how to form the past tense: using verbs which take ‘avoir’. using verbs which take.
Using the French past tenses. Quick Review: A compound tense, having two parts Uses: describes EVENTS- or tells you “what happened in the story” FFirst.
Lire, Dire, Ecrire Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1.Are these three verbs regular or irregular? 2.Is there any.
Le passé composé LO: use the perfect tense accurately for regular verbs with “avoir” Vendredi 17 septembre.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense mercredi cinq mai 2010 en classe.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Le passé composé Review en short.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Passé composé une révision.
Hier après-midi. Hier après-midi… Hier, j’ai fait du shopping. Puis, j’ai fait un sandwich délicieux! Puis, j’ai fait de l’exercise. Hier, je n’ai pas.
Qu’est-ce que tu as fait le weekend dernier?
Ecrivez les phrases sous les images.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Avec AVOIR. Most verbs use avoir to form the past tense!!!!
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Le week-end dernier! Last weekend!. Objectifs: To understand how to form the past tense To learn some past tense phrases To use the past tense to describe.
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les pronoms le, la, les.. You have come to know le, la and les as definite articles. Did you know that these articles can be used as direct object pronouns.
On y est arrivé!!! Français 1441 Ch. 5 Révision d’Examen.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Qu’est-ce que tu as fait hier?
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Qu’est-ce que tu as fait hier? J’ai regardé la télé.
Instructions for using this game. When clicking on the slide to move to the next appropriate slide, be sure you see the hand, not the arrow. (If you put.
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
Past tense Le passé composé (avec avoir). Recall the verb AVOIR: J’ai Tu as Il/Elle a Nous avons Vous avez Ils/Elles ont.
AVOIR Quick review of the conjugation of the verb AVOIR  J’ai  tu as  Il/elle a  Nous avons  Vous avez  Ils/ells ont.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Mes Vacances Copy the table and put each word in the right column. en trainmes parentsvisité un muséeen France en avion dormi sur la plage mes amis en.
Direct object pronouns le la l’ les. A direct object is the “what” of a sentence. Example: I am reading the book. What am I reading? the book The book.
The perfect tense With avoir verbs An Gulinck. The perfect tense or passé composé is a past tense. We use this tense to mention what you have done in.
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
L’imparfait Utilisons l'imparfait pour décrire l'enfance / la vie d'une autre(une biographie)
La Santé Aim: To give somebody advice, and use the imperative correctly.
Learning objective: To understand how to create the past tense in French “Le Passé Composé”
Direct object pronouns 1.Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns. 2.They are really useful to avoid repetition. 3.An object pronoun replaces.
Transcription de la présentation:

Utilisez la liste d’hier, mettez les verbes correctes dans les blancs 1.J’ai _____ une bouteille de limonade 2.Tu as ______ “The Hunger Games”? 3.On a ______ une douche après le match de foot 4.Nous avons _________ les devoirs ensemble 5.Hier, j’ai _________ du shopping et j’ai ________ des photos de mes amies. C’était super! 6.Le weekend dernier, j’__ _____ mon livre préféré et puis ma mère _____ ________ “tu veux un gâteau?” EXT: Mettez les phrases en anglais!

1.J’ai BU une bouteille de limonade 2.Tu as VU “The Hunger Games”? 3.On a PRIS une douche après le match de foot 4.Nous avons FAIT les devoirs ensemble 5.Hier, j’ai FAIT du shopping et j’ai PRIS des photos de mes amies. C’était super! 6.Le weekend dernier, j’AI LU mon livre préféré et puis ma mére A DIT“tu veux un gâteau?”

Objective: To RECOGNISE regular AND irregular verbs in different tenses To USE a mixture of regular and irregular verbs You at the end of the lesson!

Lisez la carte postale Prenez DEUX couleurs Trouvez les verbes Can you separate REGULAR and IRREGULAR verbs? Can you separate them into TENSES? Can you spot a verb that isn’t PERFECT but isn’t PRESENT either?? EXT: Are there words that you don’t understand? C3 B4 ME

PresentPerfect Regular regarde adore passe visité acheté fini commencé Irregular est fais va fait bu vu pris Verb that isn’t Present or Perfect…… C’était – it was One in each box = B Two in each box = S Three or more = G