Au Lycee Chapter 4 French II Vocabulary 1. Le laboratoire.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Passé Composé (être ou avoir. . .)
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
BD3 Ch1.1 Questions Orales.
Le passé composé With « avoir ».
Dessine et parle Example:
Objectifs: to describe your school
“Bien Dit” Chapitre 4 Vocabulaire 1 “Au Lycée”
Le Vocabulaire Octobre 2012.
Core French 908 – M. MacDonald
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Décris ton collège. E.Morel.
Français 2, 8 septembre 2014 Ecrivez des phrases complets: Quand est- ce que vous avez les maths, l’anglais, le français, et l’histoire. Comment vous trouvez.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
ALLERALLER “to go”. Aller – to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va Nous allons Vous allez Ils/Elles vont.
The passé composé is used to talk about past events. It has 3 English equivalents. J’ai visité. = 1.I visited. 2.I have visited 3.I did visit.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
L’éducation en France.
INDIVIDUAL ORAL AB INITIO.
Forming questions in French
Vocabulaire Les pronoms indirects Les pronoms directs les pronoms au passé Quelqu’un, quelque chose, etc…
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
French Verb Conjugation J’ai Vous êtes Ils finissent Nous commençons on vend Elles font Il va elle vient Puis-je Vous voulez.
Articles Objectives: to be able to tell the difference between “the” and “a”
* Our dreams are not written on stone; so write three careers that will make you happy anyway and why. Minimum five sentences!
Nous avons une grande famille.
Bien Dit 3 Vocabulaire, Chapitre 1.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Warm up As student, do you sometimes have a bad day, which can start in the morning: you did not hear your alarm and you wake up late and miss the bus.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Français 2, 30 mars 2015 Ouvrez vos livres à la page 122. Faites #3,4. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire – to say. Fais ce que je dis,
Situation Skills: using words you ALREADY KNOW in new contexts.
Avoir entraînement La cantine Le CDl Une compétition.
Asseyez-vous et complétez l'activité suivante dans vos cahiers de
Chapter 4 Review Sports et passe-temps. 1. List these activities in French To play golf – Jouer au golf To swim – nager To in-line skate – faire du roller.
Warm up The French system of education, students in public school go to school in the morning until 12:00 p.m. Take a break to go home, then return around.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
TranslateTime P.C. EtreP.C. Avoir Past Participle French II – Final Review – P.C. & Time
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Unité – Profil personnel Tu es comment?. To ask this question, we use the verb “es”. It is the verb to be. In French, être.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
Mise en Train C’est pas mon jour! 1.What do you think “C’est pas mon jour” means? 2.Number the following events in order according to how they appear in.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
Mon collège primaire To know the names in French for facilities in school (d) To understand how to use some imperfect tense phrases like “avait..” “il.
Chapitre 4 Vocabulaire 1 Au lycée.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
Likes and Dislikes French 1 Chapter 2 Vocabulary 1.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Au Lycée. Les lunettes de protection Faire une Expérience.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Organiser Une Fête Chapter 2 Vocabulary 2 French 2.
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Il s’inquiète (de) He worries /is worrying/ does worry (about) image: pixshark.com.
Vocabulaire: Chapitre 5-1 Chapitre 5-3 Chapitre 5-1 Ça n’a pas l’air d’aller.You look like something is wrong. Qu’est-ce qui se passe?What’s going on?
A - Pratiquons avec du trivia. Tu sais…. . B Qui sait…? Tu sais…? - -Je le sais. -Je ne sais pas.
Les Matières French One Chapter 4 Vocabulary one.
Les prédictions Making predictions using future tense.
Le lycée québécois. Le laboratoire Les lunettes (f.) de protection.
Français III Chpt 1 Vocab 1
Copiez l’objectif et faites correspondre l’action avec l’endroit.
Vendredi le 13 octobre.
Transcription de la présentation:

Au Lycee Chapter 4 French II Vocabulary 1

Le laboratoire

Faire une experience Les lunettes de protection (f.)

La salle d’informatique

La cantine

La cour de récré(ation)

L’infirmerie L’infirmière

Le CDI (centre de documentation et d’information)

La documentaliste Emprunter / rendre un livre

Le gymnase

Avoir entraînment

VOCABULARY CONT. Le complexe sportif = sports complex Le terrain de sport = sports field La piste (d’athlétisme) = (athletic) track Une compétition = a competition Gagner = to win Être en retenue = to be in detention Le(la) conseiller(ère) d’éducation = school counselor

VOCABULARY CONT. Une note = a grade Faire des recherches = to do research Rater = to fail Réussir = to succeed/pass Passer un examen = to take a test Une interro (gation) = quiz / test

To ask how something turned out Au fait, _________ –By the way –Au fait, Marie a été en retenue? Comment s’est passé ______ –How did _____ turn out? –Comment s’est passé ton match / ton compétition? Alors ________ –So –Alors, le nouvel étudiant, il est sympa? Dis-moi _______ –Tell me –Dis-moi, tu a réussi ton examen?

TO RESPOND Évidemment! –Obviously. Je l’ai gagné(e)! –I won it! Je n’en sais rien. –I don’t know anything about it. J’ai complètement raté! –I completely failed Oui j’ai réussi! –Yes I passed!