Menu 1.Pas de déchet dans la nature 2.La résilience urbaine comme modèle de développement ? 3.Le projet PermaFungi 4.Impacts en termes de DD 5.Une approche.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Workshop/Atelier No. 3 Integrated Solid Waste Management and Resources Efficiency Towards Sustainable Development Gestion intégrée des déchets solides.
Advertisements

un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
FR2 Leçons Les quantités.
Correspondance commerciale. Unsolicited offers =offres non solicitées. 1. we have just launched a new product……… 2.We are the leading manufactures of.
14/03/2011 United Nations Environment Programme World Conservation Monitoring Centre CCPAWA Knowledge management: Data portal and mapping tool Gestion.
Limplantation dun parc naturel marin en Martinique et le développement écotouristique : quels impacts pour les populations locales By Stéphanie Clarke.
KM-Master Course, 2004 Module: Communautés virtuelles, Agents intelligents C3: Collaborative Knowledge construction & knowledge sharing Thierry NABETH.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Le paradoxe Jamais il n’a été aussi facile d’accéder à une masse gigantesque d’information; Jamais il n’a été aussi difficile de ‘trier’ et de synthetiser.
Français 4/28/14 Ouvrez vos livres á la page 155. Faites #25 écoute. What did the rug say to the floor? La chair de poule – goosebumps. J’en ai encore.
Tomorrow’s good. Human Context Consummer Negative Impacts of our food production.
ALLERALLER “to go”. Aller – to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va Nous allons Vous allez Ils/Elles vont.
La norme Iso26000 La norme ISO définit comment les organisations peuvent et doivent contribuer au développement durable. Elle est publiée depuis.
Les Questions!! Oui? Non?. Take a look at the boxes. Stéphanie est ici. Tu es français. Paul et Marc sont au café. Tu veux jouer au foot. Est-ce que Stéphanie.
Reaching Policy Makers and Policy Processes in Kenya Impact Sur la Politque au Kenya ICRAF – KARI – Université de Nairobi.
Laboratoire national de métrologie et d’essais.
depuis, il y a, pendant, pour
FRENCH 102 U. Of Redlands Prof. Wilson semaine 9 lundi 1e 2 mars 2015.
Recycled Christmas Cards for our Comenius Partners! "Edité avec le soutien financier de la Commission européenne. Le contenu de cette publication et l'usage.
Les Mots Interrogatifs
Environmental sustainability and Libraries Viabilité environnementale et bibliothèques.
Community development in Quebec Denis Bourque Université du Québec en Outaouais Canada Research Chair in Community Organization Annual Public Health Days,
Welcome To Waterside Village Community Channel Stay tuned for important information about your community.
The Millau Viaduct Paris - Barcelona.
How can EU funds contribute to a better integration of Roma people? Dominique Bé Une nouvelle dynamique pour l'intégration des populations Roms Ile de.
POUR JOUER METTRE LE POWERPOINT EN MODE DIAPORAMA PASSEZ A LA DIAPO SUIVANTE EN CLIQUANT SUR LA FLECHE DROITE.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Gains from trade Principle # 5: Trades improve the well-being of all.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier le style des sous-titres du masque How does it feel to work with the purpose of saving lives everyday.
Vu par Louis Armstrong & Kenny G De l’album Classics in the Key of G UN VRAI BONHEUR Déroulement auto La musique débute à la seconde diapo.
Modèles d’interaction et scénarios
The State of Rural Peter Hutten-Czapski President S R P C.
Français 12/16/13 Ouvrez vos livres á la page 94. Faites # 1. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e) – important. C’est un homme important.
FAIR platforms Mats Wilhelmsson Meeting 12 May 2015.
Écrivez en français: Objectifs Today we will work on:  Numbers  Days of the week  Exchanging simple spoken and written.
Orientation 2006 by Pierrette Guimond Asssistant Director Graduate Programs School of Nursing.
1 Les nouvelles frontières du rapport sur le rendement dans le secteur public : la perspective d’un économiste/ New Frontiers in Public Sector Performance.
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
Development of a Control Centre for the Management of Inland Waterway Operations Presented by Dilwyn Parry.
Knowledge Mobilization and Research Impact at UQAM La mobilisation des connaissances et l’impact de la recherche à l’UQAM KMb & Research Impact at UQAM.
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1.
Poursuivre la rénovation du Day Care Center À Biri qui accueille enfants. To continue the renovation of the Day Care Center in Biri that caters to.
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Netwin is supported by the EU Commission in the framework of the Recite II programme Le projet Netwin est soutenu par la Commission Européenne dans le.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Contractions with the Prepositions à and de. Differences and Similarities Faire du vélo Faire de la vidéo Jouer au golf Jouer aux cartes Each verb takes.
«Laissez-moi danser» Dalida. 71. vendredi le 26 février Le but: I can order food at a café. I am ready (prêt(e)) for the soccer game! I have my jersey.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Les nombres de 1 à 1000 Objectif: to be able to use higher numbers in order to shop for food Mets les nombres dans l’ordre exact. Write down the numbers.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Unité 9 : les repas Leçon 35 : Un Client Difficile Ordering food in a restaurant Partie B : les pronoms compléments à l’impératif.
DIFFERENTIATION NO ONE CAN COMPEL A STUDENT TO LEARN. (MEIRIEU)
Look at these two pictures.  Do you recognize these two places?  Would you be able to tell me where each picture was taken?  Why?
Globalization
FINAL Canadians have access to some of the world’s highest quality food produced right here at home under the stewardship of Agrologists. We are the scientists.
Le recyclage au Canada Faites correspondre: organique recycler
Qu’est-ce qu’on mange au...
Résumé CB WLCG du 3 février 2005
Combien coûte? Ça fait combien?
Buddy Program AEGEE-Alicante
University of Monastir University of science of Monastir Unemployment in Tunisia Prepared by: Guesmi Sondes.
POWERPOINT PRESENTATION FOR INTRODUCTION TO THE USE OF SPSS SOFTWARE FOR STATISTICAL ANALISYS BY AMINOU Faozyath UIL/PG2018/1866 JANUARY 2019.
Lequel The Last Part.
Transcription de la présentation:

Menu 1.Pas de déchet dans la nature 2.La résilience urbaine comme modèle de développement ? 3.Le projet PermaFungi 4.Impacts en termes de DD 5.Une approche différente de l’entrepreneuriat 6.Liens CTB

1. Waste doesn’t exist in the nature ! Video : How mushrooms can save the world, Paul Stamets

We have a dream …

Un belge consomme 5 kg de café par an. A Bruxelles : 5000 T de café par an T de pleurotes = de barquettes. QQ chiffres…

We have a dream …

2. L’objectif de Permafungi est de rendre nos villes plus résilientes. C’est quoi la résilience ?

Est peu dépendante des énergies fossiles. Est composée d’une économie locale. Développe un savoir faire local. Une ville résiliente est une ville qui :

3. Le projet PermaFungi Aujourd’hui ? Powtoon ! 4 activités : kit, pop, frais, learn

Key Numbers 2014 results : – 1500 km biking – coffie cup recycled – 1 T of mushrooms produced Annual production : – 3 tons of fresh mushrooms – 5000 home growing kits per year – 30 Workshops Startup capital: approx. 150k€ Multi-disciplinary team: Bio engineers with expertise in soil, water and mushrooms, Biologist PHD expert in mushroom field, social innovation experts, sales/busdev expert, operational expert supported by national and international mushrooms expert team

4. Impact en terme de DD Social entreprise tackling several issues: – Social Social inclusion program Our home-growing kits will contribute to reconnect urban families/kids with nature and healthy nutrition Training : workshop for companies and families/schools – Job creation Minimum 3 fte per production facility – Health : Healthy products – Ecological: NEXT

Eco-efficiency – Ecological: Waste: upcycle of the coffee ground at 100% with no pasteurization CO2 reduction: local food produced with local waste for local community, bicycle collection. Cellars are much more eco-effecient Mushroom « waste » used to grow vegetables

5. Social entrepreneurship A different economic approach Participative management Social inclusion Open model De-centralization Collaboration vs competition

6. Liens CTB Qui au Sud Sécurité alimentaire ?