Français A mardi le vingt-six janvier. Nameseptembrejanvierchange XXXXXXXXX224422 Average January score: 1 – 42 4 – 39.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
REGULAR -ER VERBS Mme Marsala French 1 Learwood Knowing what subject to use Step 1.
Advertisements

LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson I will know the French for some shops and how to say what you can buy there.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
A one in a billion shot A AA A one in a billion shot Some people click cameras at exactly the right moment Can you imagine being in position to.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
We all ready know two French verbs. What are they?
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #6 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. You (fam.) love the math.
Chapitre 4: Mon année scolaire Bien Dit!. L’anglaisL’informatique Le sport/ la gym L’histoire La géographieLa religionLa musiqueLe français Le dessin/
Name of presentation Company name.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Year 11 French Homework Devoirs… 2017 – 18 Autumn T1
Les devoirs - homework Instructions:
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Pile-Face: Rules Parlez en français!
Si vous avez les $3, donnez-les à Mme Reed.
Le verbe « AVOIR » To Have.
Unité 1 : Coucou ! L’article indéfini dans la salle de classe.
Les devoirs - homework Instructions:
Les devoirs - homework Instructions:
Les mois.
Les devoirs - homework Instructions:
SPEAKING Proficiency Assessment
QUI, QU’EST-CE QUE, QU’EST-CE QUI, QUOI
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Lundi 2 octobre Français II
Les jours de la semaine. (The days of the week.)
Commencez La cloche sonnée
vendredi 21 octobre Speaking Controlled Assessment Task 2
By the end of today’s lesson you will be able to:
MDP JOUR 13 Je suis américain. Tu es français?.
Français II – mardi le 14 février horaire quotidien
Les devoirs - homework Instructions:
Français II – lundi le 2 octobre horaire quotidien
Objectifs: To revise telling the time in French
Your task Design a PowerPoint to present your family – use the vocabulary we have learned in class!
Respectez les consignes!
FREE PPT TEMPLATES INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE LogoType.
French Family and Friends Year One
MDP JOUR 31 Qu’est-ce que tu fais? Je regarde la télé.
Jeopardy Final Jeopardy Intonation Tag Questions Est-ce que Inversion
Vocabulaire les jours de la semaine
Lesson 3.
L’ élève sera capable de:
Nous allons… apprendre des informations sur 6 fêtes en France
gré Jour 15 MOT DE PASSE: à son gré - to one’s liking
Les mois, les jours et les dates
Jour 12 MOT DE PASSE:faire venir - to ask to come, to bring along
Jour 6 MOT DE PASSE:ne faire que + infinitif- to do nothing but
Les Mots Intérrogatifs
Jour 18 MOT DE PASSE: se débarrasser de… - to get rid of...
BI 2 ATL: Communication skills Learning intention:
Jour 3 MOT DE PASSE: à l’heure – on time Tu es arrivé à l’heure
Creer un Jeu- Preferences
L’echauffement Warm-up: Quelle saison est-ce? C’est…
Français II – lundi le 28 janvier horaire quotidien
Jour 7 MOT DE PASSE:Jouir de - to enjoy
Français I – mardi le 30 janvier horaire quotidien
Greetings: Bonjour Bonsoir Salut.
Jour 7 MOT DE PASSE:Jouir de - to enjoy
Français II – mardi 31 janvier horaire quotidien
Jour 9 MOT DE PASSE:Se mettre en colère - to be really angry
Jour 17 MOT DE PASSE: valoir mieux - Être meilleur, être préférable.
Les Nombres - Starter
Français 2, 27 février 2017 Ouvrez vos livres à la page 109. Faites Rencontre Culturelle. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire – to say.
Mardi 30 août (Madame Gildart) Français II
mardi, le dix neuf décembre.
Morning Dash - Francais
Jour 21 MOT DE PASSE: Déranger - to disturb, bother
MDP JOUR 24 Qu’est-ce que tu préfères les omelettes ou les salades?
Transcription de la présentation:

Français A mardi le vingt-six janvier

Nameseptembrejanvierchange XXXXXXXXX Average January score: 1 – 42 4 – 39

Tu préfères quel bon bon? Name _____ #1_____ #2_____

Français B mardi, le vingt-six janvier

Exploratory French Learning Target: I can explain the rules of Mme. Nieman’s class. Success Criteria: I will come to class tomorrow ready to follow Mme. Nieman’s rules. Agenda: 1.Welcome! 2.Intro 3.Rules 4.Get to know you game 5.What team are you on? Date: mardi, le vingt-six janvier Les Devoirs: None!