Procédure dappel Appeal process 1(c) RISS / IJHS, 2012.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Procedure to file a claim RINGETTE NB 5.If after 45 days you have not received a follow-up on behalf of BFL, you can contact the Claims Department as necessary.
Tu es comment? What are you like?.
Les pronoms compléments
Questions about people Use Qui - either as subject or object. Qui est allé au cinéma? Avec qui est Jacques allé au cinéma? Qui is the subject of the verb.
Les pronoms sujets et être
Grief de classification Classification Grievance.
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
“Aller” is a very important verb.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
L ES ADJECTIFS SPÉCIAUX - BAGS Français 1 In French, most adjectives follow the noun that they modify. Par exemple – Elle est une élève intelligente.
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Leçon 11-Blanc.
Savoir and connaître both mean to know. They are both irregular verbs. Je ne sais pas!
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
regarder écouter dormir jouer sortir finir
Leçon 12: Laddition, sil vous plaît To talk about the quantity of something WITHOUT repeating the noun, use the pronoun EN Jai trois croissants. Tu prends.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Pour mieux écrire. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Talking about yourself
Indefinite articles, plural of nouns
Welcome to a French lesson Bonjour classe Can you tell me using a verb what have you done yesterday, this morning or before you came to this class?
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Talking about the things you do
Mardi vingt et un février 2012 Objectif: la révision! Je fais du _____ deux fois par ________. Jen fais parce que ça détend, et je ____ de la natation.
Magnets fiche projet / project sheet IAFACTORY THE MAGNETIC FACTORY magnets. IAFACTORY | conseil en architecture de linformation | |
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Youth Involvement - revitalising the Scout Method Participation des jeunes - revitaliser la méthode scoute.
Echauffement (10 minutes) Complete the sheet in front of you as best as you can with what you brought to class today: 1.Un défi mondial 2.Une liste de.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Roleplay 1 * Say excuse meExcusez-moi, monsieur/madame -Oui monsieur/madame? *Ask where the post office is Où est la Poste? - Cest dans la rue principale.
Le Futur Antérieur Quest-ce que cest? La Formation… Verbes en –er, -ir, -re.
Le verbe FAIRE au présent
14 mai 2003TSTG Barcelona Meeting - Gilbert1 TSTG General Meeting: Configure and Makefile issues Gilbert Grosdidier LAL-Orsay/IN2P3/CNRS & LCG.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Les objets directs We use direct object in daily speech, it is just a matter of recognizing them.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
LEÇON 101. Écrivez vos devoirs: Continuez de préparer lexamen final. Tout de suite: Sortez vos 1.iPads 2.notes on Marie Antoinette 3.any/all of the sentences.
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
INDICATOR DEFINITION An indicator describes the manifestation of a process of change resulting from the pursuit of an action. Un indicateur décrit la manifestation.
Comment est-ce qu’on pose une question en français
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Transcription de la présentation:

Procédure dappel Appeal process 1(c) RISS / IJHS, 2012

Faire appel dune décision / Appeal a decision Vous « faites appel » lorsque vous nêtes pas satisfait de la décision prise par le Comité éditorial à propos de votre manuscrit. La procédure dappel nest possible que pour la première phase du processus de révision (relecture et révision par un éditeur de la RISS). Nous ne mettons pas en appel la décision prise par les experts (2 e phase), mais nous acceptons les plaintes à ce propos. Vous pouvez faire appel lorsque : Les raisons pour lesquelles votre manuscrit a été refusé ne sont pas claires ou ne vous satisfont pas. Vous nêtes pas daccord sur les modifications requises pour que votre manuscrit soit accepté. Vous « faites appel » lorsque vous nêtes pas satisfait de la décision prise par le Comité éditorial à propos de votre manuscrit. La procédure dappel nest possible que pour la première phase du processus de révision (relecture et révision par un éditeur de la RISS). Nous ne mettons pas en appel la décision prise par les experts (2 e phase), mais nous acceptons les plaintes à ce propos. Vous pouvez faire appel lorsque : Les raisons pour lesquelles votre manuscrit a été refusé ne sont pas claires ou ne vous satisfont pas. Vous nêtes pas daccord sur les modifications requises pour que votre manuscrit soit accepté. You appeal a decision when you are not satisfied with the Editorial Boards decision about your manuscript. The Appeal process is available only for the first phase of the review process (review by an editor of the IJHS). We do not appeal of the Peer-Reviewers decision, but we accept complaints about it. You can appeal a decision if: You are not satisfied with the reasons given by the editor for the rejection of your manuscript You do not agree with the required modifications (required in order for the manuscript to be accepted) You appeal a decision when you are not satisfied with the Editorial Boards decision about your manuscript. The Appeal process is available only for the first phase of the review process (review by an editor of the IJHS). We do not appeal of the Peer-Reviewers decision, but we accept complaints about it. You can appeal a decision if: You are not satisfied with the reasons given by the editor for the rejection of your manuscript You do not agree with the required modifications (required in order for the manuscript to be accepted) (c) RISS / IJHS, 20122

Processus de soumission / Submission process 3(c) RISS / IJHS, 2012 Préparation et envoi du manuscrit + formulaire de soumission Prepare and send the manuscript + the Submission Form Révision par un éditeur de la RISS Reviewed by an IJHS editor Décision du Comité éditorial Editorial Committee decides Manuscrit non accepté Manuscript is not accepted Manuscrit accepté Manuscript is accepted Révision par les pairs Peer-review Vérification pour le plagiat Check for plagiarism Décision du Comité éditorial Editorial Committee decides Manuscrit non accepté Manuscript is not accepted Manuscrit accepté Manuscript is accepted Publication Vous pouvez faire appel de cette décision. You can appeal this decision. Vous pouvez faire appel de cette décision. You can appeal this decision. Vous ne pouvez pas faire appel de cette décision, mais vous pouvez déposer une plainte. You cannot appeal this decision, but you can make a complaint. Vous ne pouvez pas faire appel de cette décision, mais vous pouvez déposer une plainte. You cannot appeal this decision, but you can make a complaint.

Ce courriel doit présenter : 1.La (les) raison(s) de votre demande dappel. Ex : Tel commentaire nest pas justifié pour telles raisons… Je ne comprend pas le changement apporté à tel endroit 2.En pièce jointe : votre manuscrit AVEC les corrections apportées par le Comité éditorial (en format DOC ou DOCX) This must present: 1.The reason(s) for the appeal. This comment is not justified for these reasons… I do not understand the changes required there… 2.Attached to the your manuscript WITH the Editorial Boards comments & corrections (DOC or DOCX format) Procédure dappel / Appeal Process (c) RISS / IJHS, Envoyez un courriel à lÉditeur / lÉditrice en chef : Send an to the Editor in Chief:

Le suivi / Following-up 1.LÉditeur / LÉditrice en chef examinera les raisons* de votre demande, présentées dans votre courriel (*ces raisons doivent être clairement expliquées, sans quoi aucune suite ne sera donnée à votre demande). Il / Elle confirmera la réception de votre demande dappel. 2.Il / Elle examinera ensuite votre manuscrit et reverra les commentaires laissés par léditeur responsable de la révision de votre manuscrit. 3.Si nécessaire, lÉditeur / lÉditrice en chef demandera des précision à léditeur concerné à propos du manuscrit. Dautres consultation pourraient être envisagées. 1.LÉditeur / LÉditrice en chef examinera les raisons* de votre demande, présentées dans votre courriel (*ces raisons doivent être clairement expliquées, sans quoi aucune suite ne sera donnée à votre demande). Il / Elle confirmera la réception de votre demande dappel. 2.Il / Elle examinera ensuite votre manuscrit et reverra les commentaires laissés par léditeur responsable de la révision de votre manuscrit. 3.Si nécessaire, lÉditeur / lÉditrice en chef demandera des précision à léditeur concerné à propos du manuscrit. Dautres consultation pourraient être envisagées. 1.The Editor in Chief will acknowledge the reasons* for the Appeal, as presented in your (*these reasons must be clear and well explained, otherwise there will be no follow- up). He / She will confirm the reception of your Request for Appeal. 2.He / She will examine your manuscript and the comments given by the editor responsible for the review of your manuscript. 3.When necessary, the Editor in Chief will ask the concerned editor for additional precisions. Other types of consultation might be considered. 1.The Editor in Chief will acknowledge the reasons* for the Appeal, as presented in your (*these reasons must be clear and well explained, otherwise there will be no follow- up). He / She will confirm the reception of your Request for Appeal. 2.He / She will examine your manuscript and the comments given by the editor responsible for the review of your manuscript. 3.When necessary, the Editor in Chief will ask the concerned editor for additional precisions. Other types of consultation might be considered. (c) RISS / IJHS, 20125

Décision finale / Final decision La décision finale peut prendre un certain temps : de quelques jours à quelques semaines. LÉditeur / LÉditrice en chef vous écrira pour vous rendre compte de la décision prise : le manuscrit peut être refusé, accepté avec modifications requises, ou accepté sans modification nécessaire. Si le manuscrit est à nouveau refusé, nous naccepterons plus de demande dappel pour ce manuscrit. ******** The final decision may take some time: from a few days to a few weeks. The Editor in Chief will write back to you to inform you of the decision about your manuscript: the manuscript may be not accepted, accepted with required changes, or accepted without required changes. If the manuscript is not accepted, we will not accept any other Request for Appeal for this manuscript. _ La décision finale peut prendre un certain temps : de quelques jours à quelques semaines. LÉditeur / LÉditrice en chef vous écrira pour vous rendre compte de la décision prise : le manuscrit peut être refusé, accepté avec modifications requises, ou accepté sans modification nécessaire. Si le manuscrit est à nouveau refusé, nous naccepterons plus de demande dappel pour ce manuscrit. ******** The final decision may take some time: from a few days to a few weeks. The Editor in Chief will write back to you to inform you of the decision about your manuscript: the manuscript may be not accepted, accepted with required changes, or accepted without required changes. If the manuscript is not accepted, we will not accept any other Request for Appeal for this manuscript. _ (c) RISS / IJHS, 20126

Merci davoir choisi la RISS Thank you for choosing the IJHS (c) RISS / IJHS, 20127