Homework planning Organisation du travail à la maison

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
CCIE – 27 novembre 2000 Part 1: (45 minutes) - Jean Rauscher
Unité 5 – Leçon B Les pages Les mois (m.) = the months 1 - janvier 2 - février 3 - mars.
Fun French Language Club
B Les expressions interrogatives avec qui p. 108 Quest-ce quon fait? 3 3 UNITÉ Quit Un concert de musique africaine 8 8 LEÇON A Les questions dinformation.
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Vocabulaire dUnité 2, leçon 4A. À quelle heure est…?At what time is …? ex: À quelle heure est le concert? Jai un rendez- vous à … I have a meeting/date.
Bienvenue chapitre 9 Quel temps fait-il? Quest-ce quon fait? Whats the weather and what are we gonna do?
Donnez les informations manquantes….
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Réseau des Tribunaux référents Network of Pilot Courts 5. Quels indicateurs pour mesurer la qualité de la justice? Which indicators for measuring the quality.
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
and a justification for level 4
Year 11 French Monday 30 th September and Tuesday 1 st October.
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
Le conditionnel. -ais-ions -ais-iez -ait-aient Les fins.
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
L’INFORMATION SUR L’ORIENTATION AU LYCEE NORD BASSIN
Centre de compétence 1 Professionalisation of the tourist guides Innoguide tourism – Mercredi 1 er février 2012 – BIP Centre de compétence.
Magnets fiche projet / project sheet IAFACTORY THE MAGNETIC FACTORY magnets. IAFACTORY | conseil en architecture de linformation | |
2010 CAADP A FRICA F ORUM M EETING THE C HALLENGES OF C LIMATE C HANGE S TRATEGIES OF S MALLHOLDER FARMERS TO ACHIEVE F OOD S ECURITY AND I NCOME G ROWTH.
LEÇON 51. Écrivez vos devoirs: Review speaking questions and answers...practice! Sortez vos devoirs: A2, A3, et B4 Tout de Suite: On a sheet of paper,
Ce que je porte.
IAFACTORY | conseil en architecture de linformation | | |
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
L’ensemble microcanonique
4) février 1) trente 5) samedi 6) juillet 3) dix 2) juin A E C F A B H J C FED GHI J 7) jeudi 8) quinze 9) août 10) vingt D G I B Pour commencer
Match-up the numbers to the letters
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Le voyage Le journal virtuel The virtual scrapbook !
GCSE COURSEWORK French. GCSE Coursework 25% of overall marks/grade 25% of overall marks/grade 3 pieces submitted to exam board 3 pieces submitted to exam.
Tes affaires d’école [Your school things].
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in your textbook Exit.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Notes le 12 mai Les verbes en –ir au présent (Regular –ir verbs in the present tense) A second group of regular verbs in French has infinitives that end.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
L’imparfait (The imperfect tense) Le Passé Composé is used to describe completed actions of specific past events.
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
I can reflect on a French quote about the effects of travelling onto a young person mind and development I will read the quote, discuss with my group and.
What time is it?. TTelling the time in French is simple as long as you follow the basic rules. AAlways remember: Hours first, minutes last.
Questions: -W-W-W-What are their main tasks? - What skills should laboratory technicians have? (quote at least 6) -W-W-W-Why is it important for a lab.
L’environnement WALT: To be able to produce an environmental campaign poster WILF: A range of complex phrases and tenses for grade C+ 13/04/2017.
QUELLE HEURE EST-IL ? PARTIE II In France, the official time is military time, or 24 hour clock. At 12 noon, continue counting 13h, 14h, 15h, etc up to.
Il est comment? Vrai ou faux?
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
Nous avons une grande famille.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Words of the Month juin - juillet 2008 June - July 2008 Mots du mois Sentences Phrases.
Telling time. To ask what time it is in French, say: Quelle heure est-il? To answer that say for exemple: Il est deux heures. (it’s 2 o’clock) → Always.
EXPRESSIONS D’OBLIGATION Le Subjonctif. Obligation? Qu’est-ce que c’est? Obligation refers to what one should do. Expressions: Il faut que Il est nécessaire.
Les verbes réguliers Et Les verbes irréguliers LE PASSÉ COMPOSÉ.
 C’est à toi 1! – Unité 6 - En voyage. Tâche  Student should take a set of pictures of the building (one for a pair)  They listen to what I did, and.
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
À faire maintenant dans un cahier… Écrivez les numéros (without looking at your notes!) 1: 11:21: 2:12:22: 3:13:23: 4:14:24: 5:15: 6:16: 7:17: 8: 18: 9:19:
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
Le conditionnel « Would ».
le Jeudi 11 Avril 2019 toute la journée et
Transcription de la présentation:

Homework planning Organisation du travail à la maison

tasks / taches Build at least one set of activities following the template / Elaborer au moins un ensemble d’activités en accord avec le format modèle. The set should include activities for at least 3 hours of training / l’ensemble doit correspondre à au moins 3 heures de formation Translate the questionnaire / Traduire le questionnaire

Deadline / échéances Before the 29th of April / avant le 29 avril 2005 Send the coordinator the form of your set of activities/ envoyer la fiche de votre ensemble d’activités à la coordinatrice. In July the actual activity/activities should be brought to the meeting to be presented. / La (les) activité(s) concrètes doivent être apportées à la réunion de réseau de Juillet pour y être présentée(s). Sending the form for the activities is the condition to attend July’s network meeting. / Envoyer les activités conditionne la participation à la réunion de juillet.