Les Medias À la télévision, au cinéma,. À la télévision 1.La météo 2.Les informations 3.Une série 4.Un feuilleton 5.Un jeu télévisé 6.Un documentaire.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

What do you do when the weather is bad Include: What you like to do in your free time when the weather is bad Who you do it with Where you go Why you like.
Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
jeudi – le 4 décembre Je m’appelle ____________. J’ai (13 ou 14) ans!
Can you tell what levels these statements are from? You can use connectives. You can use the present tense and the future tense. You can discuss a variety.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Quelle est la question?.
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Les nouvelles technologies
1.Un ecteulr 3PM 2.Un lropabte 3.Un ttxeo 4.Un iparapel –optoh 5.Eneitrnt 6.Un errdoatinu tlorbpa 7.Un opdi 1.Un lecteur mp3 2.Un portable 3.Un texto 4.Un.
Il faut prendre de lexercice. Il faut bien dormir.
Write a paragraph to introduce yourself
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Share A Confidence J’ai un petit problèm. I’ve got a little problem.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Objectif: comprendre et repondre a la question:-
Are you for or against tobacco? Mardi trente et un janvier 2012 Objectif: es-tu pour ou contre le tabac?
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Match-up the numbers to the letters
Comment choisir un métier…
On pourrait aller … au stade au théâtre au Quick au cinéma
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Les médias Learning objective: To plan in readiness for my key assignments on the unit of media.
How many things can you see?
Mes activités.
Qu’est ce que tu fais après l’école?. Qu’est-ce que tu fais après l’école?: What do you do after school?
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
1 Time markers tous les jours = every day beaucoup = a lot souvent = often quelquefois = sometimes de temps en temps = from time to time rarement = rarely.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense!
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Regarde la video What can you use MSN messenger for and how? 8bdb-51534d56b0da&showPlaylist=true&from=msnvideo.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
What do you do on Wednesday at school?
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Tu aimes quelle sorte de musique?
WALT: how to talk about your timetable
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
A LL ABOUT ME TOUT SUR MOI. B ONJOUR HELLO Hello my name is Jayden And I’m a student a journey prep Bonjour je m’ appelle Jayden i’m a student at journey.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
December 4, 2012 Steven Santiago. Danser  Je danse la salsa avec ma copine.  I Dance salsa with my girlfriend.
Les noms et les articles
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
All About Me!!!!!!!!!!!!!! Tout Sur moi!!!!!!! By Anthony Garcia.
What can you do with your computer? Label the pictures.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Les matières (introduction). Year 10 French: You will be covering the following sub-topics: School subjects and opinions School uniform Description of.
Expo Langue – Grammaire Je joue = J’ai joué 2.Je mange = J’ai mangé 3.Je regarde = J’ai regardé 4.Je parle = J’ai parlé 5.Je travaille = J’ai travaillé.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
What are conjunctions?. Let’s review conjunctions in English! Regardez cette vidéo en anglais. Répondez à la question: What are conjunctions?
«Titanium» David Guetta avec Sia. 65. jeudi le 18 février Le but: I can order food at a café. Donnez en français: I like to play video games, but I prefer.
Module 1.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Internet un appareil photo numérique un ordinateur portable un téléphone portable une clé USB une console de jeux vidéo un téléphone.
Technology in everyday life Lesson plan slides. Learning objectives To introduce vocabulary related to technology. To use pour + infinitive. To use pour.
Present Tense Activities Test yourself!. 1. I go on the internet Je vais sur Internet.
Transcription de la présentation:

Les Medias À la télévision, au cinéma,

À la télévision 1.La météo 2.Les informations 3.Une série 4.Un feuilleton 5.Un jeu télévisé 6.Un documentaire 7.Un western 8.Un film de science - fiction 9.Un comédie 10.Un dessin-animé 11.Un film daventure 12.Une émission de sport 13.Une émission de musique 14.Une émission de la danse 15.Un documentaire sur le jardinage

Les portables 1.Je lutilise toujours. 2.Je ne léteins jamais. 3.Je léteins toujours. 4.Mon portable est toujours allumé. 5.Je le porte toujours sur moi quand je suis a lextérieur du bureau. 6.Je lutilise très peu. 7.Je lutilise pour écouter de la musique. 8.Cest allumé, même quand je suis au lit. 9.Je lutilise pour contacter mes amis. 10.Je nai jamais de crédit.

Les magazines et faire des course sur Internet 1.Sur la beauté 2.Pour les femmes 3.Voitures 4.Enfants 5.Nourriture 6.Sur les célébrités 7.Sur la musique 8.Et les opinions … 9.Sont intéressants 10.Ne sont pas intéressants 11.Sont stupides 12.Est facile 13.Est pratique 14.Est vite 15.Est économique 16.Est moins cher 17.Les courriers électroniques de publicités. 18.Les produits arrivent en retard. 19.Le mauvais produit arrive.

Find 4 types of technology used in school Je suis professeur dans un collège qui utilise beaucoup de technologie. Dans ma classe, jai un tableau interactif. Je le trouve très utile. Jai des livres mais mes élèves préfèrent utiliser un lecteur DVD ou découter un CD. Il est important aussi davoir son propre ordinateur.

1.Pour envoyer des courriers électroniques 2.Pour jouer sur leurs ordinateurs portables. 3.Se connectent a Internet à lécole. 4.Ils utilisent Internet au travail. 5.Se connectent à la maison. a.Have broadband at home. b.Go online at school. c.Use the internet at work. d.To send s. e.To play on their laptops.

Mon groupe préféré 1.La musique électro et rock 2.La musique soul lent 3.il y a un an 4.Je nai pas pu voir le concert 5.Jai lintention daller au concert 6.Un style nouveau et original 7.Ils gagnent beaucoup trop a.I intend to go to the concert b.Electro and rock music c.A new and original style d.A year ago e.They earn too much f.Slow soul music g.I couldnt go to the concert

Speaking Task You are going to give a talk about mobile phones and new technology. Merit(level 5) You might like to include Your name Whether you have a mobile phone or not Your opinion of mobile phones A description of your favourite phone What you can do with mobile phones (2 things) What gadget/phone you would like to have Distinction (level 6) All of the merit and add in … What your first phone was How you prefer to listen to music (eg radio / MP3 …)

Bonjour. Je mappelle Melle Jackson et jutilise un iPhone4. Je voudrais un iPhone5. Cest noir, avec un écran tactile et une grande mémoire. Il est vraiment utile. Jaime les portables. Je surfe lInternet, jenvoye des SMS, je joue des jeux et je lis mes s. Mon premier portable était grand et bleu mais je ne sais plus la marque. Jécoute de la musique en utilisant mon iPhone ou mon ordinateur portable.

Writing Task You are writing an article about computers for a magazine. Moi, jai un Samsung chez moi. Cest rouge et cest un ordinateur portable. Avant javais un ordinateur plus grand. Je lutilise tous les jours pour mon travail mais aussi pour lInternet. Jutilise Facebook, Twitter et aussi je fais beaucoup dachats sur Internet. Je vais lutiliser ce soir. Je préfère la télévision pour regarder quelque chose car lécran est plus grande. Un ordinateur portable sera plus petit.