Enseignante: Tracy Rosen

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les Adjectifs Possessifs
Advertisements

Quelle est la question?.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Je ne vais pas voyager cet été.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Write a paragraph to introduce yourself
Share A Confidence J’ai un petit problèm. I’ve got a little problem.
Oops j’aime pas l’anglais
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
Mes activités.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Faire maintenant! Do Now!
Les 12 mois de l’année! janvier juillet février août mars septembre avriloctobre mainovembre juindécembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Transition Unit Personal Information Lesson 1
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Français 11/4/13 Ecrivez six phrases; trois cours que tu aimes et trois cours que tu n’aimes pas. What has three teeth and sixty feet? Le monde – the world.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Les adjectifs possessifs
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
WALT: how to talk about your timetable
AS French Exam General Conversation. General advice In the conversation you will get unexpected questions on familiar topic areas (school, hobbies, future.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Warm up As student, do you sometimes have a bad day, which can start in the morning: you did not hear your alarm and you wake up late and miss the bus.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
Warm Up le 5 mars Écrivez tout ce que tu sais pour la grammaire française Par exemple: DR MRS VANDERTRAMP utilise être L’Academie Française.
vendredi le 7 octobre class 4
Les Adjectifs Possessifs
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
We all ready know two French verbs. What are they?
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Où habites-tu? What level can you answer at?. OBJECTIFS: To say what we do in the evenings at home; To talk about ourselves and others; LITERACY - To.
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
LES DÉTERMINANTS POSSESSIFS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? As we have learned so far, determinants are used before nouns – they indicate some sort.
Transcription de la présentation:

Enseignante: Tracy Rosen trosen@nfsb.qc.ca Francais, L2 Enseignante: Tracy Rosen trosen@nfsb.qc.ca

Les 3 compétences: 3 competencies (the things you're working towards improving and developing) Interagir en français = interact in French Comprendre des textes variés en français = understand a variety of texts in French Produire des textes variés en français = Produce a variety of texts in French

Plan d'attaque ;) Evaluation Activités Activités Evaluation

Processus Réfléchir Planifier Agir

On Commence! Je me présente... Je m'appelle Tracy Rosen. Je suis enseignante depuis 1996. J'ai enseigné aux plusieurs niveaux, de la maternelle jusqu'aux adultes, et en plusieurs pays - le Canada, la Chine, et le Corée du Sud. Hors de l'école, j'ai un fils de 20 mois qui prend beaucoup de tout mon temps :) Il s'appelle Jack. J'ai aussi deux chiens.

je me présente... Quand je peux, j'aime faire des activités artistiques - je couds des jouets rembourrés, je fais des bijoux, et j'aime peindre, aussi. J'ai une soeur qui vit en Caroline du Nord avec sa famille et elle me manque beaucoup. Je passe beaucoup de temps avec mes parents, car ils aiment jouer avec leur petit fils. Je suis très contente d'être votre enseignante.

Je me présente… J’ai déjà pris un cours de travail en metal et j’ai du faire un peu de soudure. Même avant de commencer j’avais peur de la torche oxy- acetylene. Durant notre premiere réunion, une etudiante de ma groupe a pris feu en utilisant la torche oxy-acetylene. J’ai réfusé de faire mon projet de soudage. Inutile de dire, je n'ai pas réussi ce cours.

Action... In partners or groups of 3... practice presenting yourself to me en français, include what you know about welding help each other start by talking then write it down ton produit final sera en format vidéo et entièrement en français due date --> vendredi le 19 octobre.

Things to do before leaving today Donnes-moi ton courriel ...@... Donnes-moi ton auto-évaluation (see the next slide...) in English (en français si tu veux) Montres-moi ce que tu as préparé pour le vidéo.

Auto-évaluation What can you do well in French? What can you do less well? What do you feel your French level is? Explain why. What are your personal goals for this French class? What do you expect from me and this class? Is there anything else you think I should know?