Mon opinion du dessin animé “Ratatouille”

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
OBJECTIFS Apprendre le nom de 10 émissions de télévision
Advertisements

Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Quest-ce que tu aimes comme émissions à la télé? What programmes do you like on TV?
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Qu’est-ce que tu étudies?
MES MATIERES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Starter: Match up the French film types with the English meaning
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Mes passe-temps J’aime _________ la télé.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
____________________________
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Learning intention 1. To ask and say what is in your town/village
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Comment trouves-tu………?
Qu’est-ce que tu aimes comme émissions à la télé?
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Saying “some” in different ways
J’aime + le/la/les J’adore Je n’aime pas Je déteste.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
La nourriture française
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
Where is your house? Ma maison est … (My house is ...)
WALT: how to talk about your timetable
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Tu aimes…? Using powerpoints 1-12 answer the question for each subject and give a reason e.g.” J’adore le dessin parce que c’est super!” Powerpoint 14.
Asking/Saying what you would like to eat Qu’est-ce que tu prends pour le petit-déjeuner? (What would you like for breakfast?)  Je prends… (I’ll take…)
©2014 FrenchTeacherResources.com
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Today I am learning to express my opinions about my school uniform and to justify my opinion By the end of the lesson I will be able to I do/don’t like.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les sports Year 7.
Qu’est-ce que tu aimes comme look?
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
Write your answer in French
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Ecris des phrases avec J’aime/je n’aime pas/ j’adore.
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: Notez les métiers coiffeur/coiffeuse EXTRA! What do you think “au chomage” means? infirmier/infirmière.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Au Collège Starter Activities.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Les matières Go through the powerpoint. Copy down the school subjects in French & English Write sentences to give your opinions on the different subjects.
Mercredi vingt-trois septembre Quelle est ta matière préférée? la première activité: écrivez les numéros WALT: je vais parler de mes matières 1.twenty-eight.
What are conjunctions?. Let’s review conjunctions in English! Regardez cette vidéo en anglais. Répondez à la question: What are conjunctions?
Module 1.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Vendredi, 11 janvier J’adore le français L’objectif: To revise school subjects in French and give your opinion about them L’objectif: To revise school.
J’habite Tu habites Il habite Elle habite On habite J’aime Tu aimes
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Mon opinion du dessin animé “Ratatouille”

Les personnages MP Les dessins Le début M Ce passage La fin F Can you remember what these nouns mean? Les personnages MP   Les dessins Le début M Ce passage La fin F La musique L’histoire

J’aime beaucoup J’adore Je n’aime pas du tout Je déteste vraiment Can you remember what these opinion phrases mean? J’aime beaucoup   J’adore Je n’aime pas du tout Je déteste vraiment

English masculine feminine 1 triste(s) 2 dynamique(s) 3 irréaliste(s) Can you work out what these adjectives mean? English masculine feminine 1 triste(s) 2 dynamique(s) 3 irréaliste(s) 4 fantaisiste(s) 5 étrange(s) 6 sympa(s) 7 magnifique(s) 8 divertissant(s) divertissante(s) 9 inattendu(s) inattendue(s) 10 marrant(s) marrante(s)

J’aime beaucoup l’histoire parce qu’elle est marrante. Je n’aime pas du tout ce passage parce qu’il est triste. J’adore vraiment le début parce qu’il est divertissant. Je déteste ce passage parce qu’il est étrange. J’aime beaucoup la fin parce qu’elle est inattendue. J’aime les personnages parce qu’ils sont irréalistes. J’adore les dessins parce qu’ils sont magnifiques. J’aime beaucoup la musique parce qu’elle est jolie.

Est-ce que tu aimes l’histoire? Est-ce que tu aimes les personnages? Est-ce que tu aimes le début? Est-ce que tu aimes la fin? Est-ce que tu aimes la musique? Est-ce que tu aimes les dessins?

Answer in English   What do they think of the story? Give 3 details. _____________ ____________________________________________________ What do they think of Skinner? __________________________ What do they say about the rats? _________________________ What’s unrealistic? ____________________________________ What do they think of the music? _________________________ What do they say about the drawings? Give 3 details. _________ What’s their favourite part of the movie? Why? _____________

J’adore le dessin-animé “Ratatouille”. C’est mon dessin-animé préféré J’adore le dessin-animé “Ratatouille”. C’est mon dessin-animé préféré ! J’aime beaucoup l’histoire parce qu’elle est divertissante du début à la fin. J’adore les personnages parce qu’ils sont tous très différents ; il y a des personnages qui sont sympas comme Linguini et des personnages qui sont horribles comme Skinner! Je n’aime pas du tout Skinner ! Il y a même des rats qui bavardent ! C’est tellement irréaliste mais vraiment marrant. La musique est jolie et les dessins sont magnifiques : ils sont colorés et détaillés. La fin est mon passage préféré parce qu’elle est inattendue et joyeuse !

It is my favourite cartoon   From start to end Who Like (as) Even Detailed Happy