Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Un/une and des are the French equivalents of a/an and some.
Advertisements

les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
H. Stanistreet Exercice #22 Translate: Are there books in the classroom? Yes, there are books in the classroom. Are there markers in the classroom? No,
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Chapitre 3: Tout pour la rentrée.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe?
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Le matériel scolaire.
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Les Fournitures Scolaires
Allez viens Chapître 3. Première Étape Darn Zut!
KQ: Comment dire qu’est-ce que j’ai dans mon sac? (how do I say what I have in my bag?)
Le verbe avoir J’ai Tu as Il a Nous avons Vous avez Ils ont.
Les fournitures scholaires
Un magasin de fournitures scolaires à Québec
Les Couleurs.
DANS LA SALLE DE CLASSE.
Starter Donne-moi une réponse a cette question!
DANS MON SAC - IN MY BACKPACK exercise book ballpoint pen pencil
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Fall Final Exam Flip Chart
Indefinite articles & plural of nouns
Reflexive verbs and morning routine FR2
Bien équipés- Les affaires d’école
dans mon sac à dos/cartable
Unité 1 : Coucou ! L’article indéfini dans la salle de classe.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Les devoirs - homework Instructions:
Les articles indÉfinIS ET DÉFINIS AU SINGULIER
Dans la salle de classe.
Un Une des Indefinite Articles Un introduces masculine/singular nouns
Les objets dans la salle de classe
En Classe (in the classroom)
Lesson 4A L’heure.
Les Couleurs.
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
I can describe singular and plural objects.
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
in French and in English
1.Warm-up packet vert ex: C, D, & E
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
Introductory slide to see what pupils remember.
Les Couleurs.
Introductory slide to see what pupils remember.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Classroom Expressions
Jeudi 1 Novembre Français I
Le matÉriel scolaire = School Supplies.
Les Couleurs mardi, le 2 octobre 2018
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Asking others what they need
Dans ma Salle de classe
2 brothers: Bobby/ Sam J’ai deux frères qui s’appellent Bobby et Sam
Les négatifs et l’interrogation
Comment t’appelles-tu? Comment ça s’écrit?
Copiez l’objectif et répondez aux questions suivantes
How do you say I like and I don’t like in French???
Les couleurs.
Asking others what they need
French 1:Vocabulary 1B Classroom supplies.
Transcription de la présentation:

Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée

CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others what they need and tell what you need. Tell what you’d like and what you’d like to do. Get someone’s attention. Ask for information. Express and respond to thanks. watch?v=DKfwvE3WK1M

A L’ECOLE (3-1) Un cahier Un crayon Une gomme Une calculatrice Un taille- crayon Un classeur Un livre Une trousse Des feuilles de papier Une regle Un stylo Un sac a dos

MAKING AND RESPONDING TO REQUESTS (3-1) To ask someone for something:  Tu as un stylo?  Vous avez un crayon? To respond:  Oui, voila. Here.  Non. Je regrette. Je n’ai pas de crayons. I’m sorry. I don’t have any…

MAKING AND RESPONDING TO REQUESTS (3-1)  Tu as une calculatrice, Paul?  J’ai un stylo, un crayon, une regle, et des feuilles de papier, mais je n’ai pas de calculatrice!

INDEFINITE ARTICLES (3-1) The articles un and une both mean a or an. The article des means some. Masculine (a; an) Feminine (a; an) Plural (some) Negative (a; an; any) Indefinite Article ununedesde (d’) Example J’ai un crayon.J’ai une regle.J’ai des stylos. Je n’ai pas de papier. Notice that un, une, and des change to de in negative sentences (ne…pas). J’ai un crayon, mais je n’ai pas de papier.

INDEFINITE ARTICLES (3-1) Is it plural? (ends in s or x) Is it negative? (ne...pas) Is it masculine? Is it feminine? No YesYes YesYes YesYes YesYes Does it start with a vowel? No YesYes d’ de des un une

INDEFINITE ARTICLES (3-1) Translate each sentence from English to French. Be sure to conjugate avoir and use the correct indefinite article. 1.I have a calculator. 2.We have some pens. 3.Jérôme does not have a notebook. 4.They (girls) have pieces of paper. 5.Do you have a pencil?

EXPRESSING NEEDS (3-1) To ask what someone needs:  Qu’est-ce qu’il te faut pour les maths? What do you need for..? (informal)  Qu’est-ce qu’il vous faut pour la geo? What do you need for..? (formal) To tell what you need:  Il me faut un stylo et un classeur. I need…

VOCABULAIRE (3-1) un compasdes crayons de couleur un feutre du liquide correcteur du ruban adhesif une tenue de gymnastique

A vous! Express your needs for 4 of your classes!  Fold the white page  You will have 4 strips  On each strip, you will write a class which you have, with what teacher, at what time you have that class, your opinion of this class and the supplies which you need for that class J’AI…………à………..AVEC………..C’EST……….. Pour le cours de……..IL ME FAUT…………………. Ex: J’ai EPS à sept heures vingt du matin AVEC Monsieur McInnes, c’est genial! Pour le cours D’EPS, il me faut une tenue de gymnastique.