The Crowd and the Screen

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms compléments
Advertisements

7 Mettre Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.2 Les quesitons essentielles: What does « mettre » mean? What type of verb is it? What are some.
QUEL(LE) AND LEQUEL (LAQUELLE)
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Passé Composé (être ou avoir. . .)
Les invitations. Invitations
Le passé composé avec avoir
Une Amie Un Ami Français I.
Mission X Superfli Emily Roberts Cette présentation sera écrit en français avec sous-titres anglais violet de couleur. This presentation will be written.
Zola and the Crowd (II) Mass Politics and Leadership
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Quand jétais Gamine Quand jétais gamine, jadorais lire.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Voici une liste de mots FLASH! Lis les aussi vite que tu lis ton nom 
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Français III projet cinématique (votre film). les critères Create a 3 minute film with a 1 minute introduction. The introduction must explain briefly.
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la troisième année – un Power Point pour pratiquer et.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Forming questions in French
In Europe Asia Africa North & South America People speak French all over the world!
Facts about Martinique On p. 96- Mise en train; cd 4, Tr. 1-2: On p.98, Do # 2, 3 Un concours photographique ** On the same page, do some reading and collect.
Unité 5-B. the months les mois Quels sont les mois? janvier février mars.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
Warm up Traveling is often fun; write five sentences about your best vacation; where did you go and what wonderful memories you still remember. ( use.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
 1. Je (choisir)  2. Tu (grandir)  3. Vous (grossir)  4. Nous (maigrir)  5. Elle (finir)  6. Ils (blanchir)  7. Je (rougir)  8. Vous (punir) 
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
4B at the English lesson.
L’âne (m.) Bruyant(e) calme La campagne.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
La Comparaison Avec Les Adjectifs
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
Direct Object Pronouns In French. In French, as in English, a direct object receives the action of the verb. For example, in the sentence below: Robert.
The comparative with adjectives and nouns The superlative with adjectives Irregular comparatives and superlatives.
L’emploi du temps (how to schedule your time). Activité: using the table as a guide, interview a classmate to find out what days of the week he/she has.
Le Passé Composé How to make the past tense in French…
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
L’imparfait vs. Le passé composé
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
Paris: a vol d’oiseau (a bird’s eye view).  La geographie Paris est la capitale politique, industrielle et commerciale de la France.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Many verbs that are irregular in the present also have irregular past participles. Therefore, no rule for formation, you need to memorize them. Each time.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Les jours de la semaine.
Message Unexpected events incapacitated me to assume class today. I hope you will be good. (crêpes upon return to the best class and most productive as.
Perfect tense with ÊTRE. When do you use the perfect tense with être?  The perfect tense with être is also used to describe an action in the past which.
Direct object pronouns le la l’ les. A direct object is the “what” of a sentence. Example: I am reading the book. What am I reading? the book The book.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? What are we going to do in Paris? Reinforcing place names in French and putting them into extended sentences with opinions.
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Indirect Object Pronouns
Transcription de la présentation:

The Crowd and the Screen Dr Jessica Wardhaugh

La Bellevilloise, Paris

Lecture plan A) Overview: Mass communication and politics in Europe How was film used to transmit political messages? B) Close up I: Film and the crowd in France How were the crowd/people/workers depicted on screen? C) Close up II: Encounters with the crowd on screen How did audiences respond?

« Un nouveau régime ou plutôt un nouveau mode de rapports s’établit peu à peu et modifie notre Europe. Aucun peuple n’est plus désormais tout entier dans la seule main de ses propres chefs ou de ses propres mandataires. Par ces interviews retentissantes, par la radio, par d’autres interventions indirectes transmises par le cinéma et bientôt la télévision, les Guides ne seront plus absents nulle part. Ils pourront établir quand ils le voudront le contact et rétablir la vérité de leur personne à plaisir déformée par le pamphlet et les polémiques. De gouvernants ils deviennent entraîneurs de peuples et il se constitue une démagogie internationale. » (Gabriel Boissy, 1936)

‘Your talking newsreel has tremendous possibilities ‘Your talking newsreel has tremendous possibilities. Let me speak through it in 20 cities in Italy once a week and I need no other power.’ (Mussolini, speaking to the American Fox-Movietone company, 1927)

Lenin on film

Siegfried Kracauer, From Caligari to Hitler: A Psychological History of the German Film (1947) ‘What films reflect are not so much explicit credos as psychological dispositions —those deep layers of collective mentality which extend more or less below the dimension of consciousness.’

Cinema and the French ‘Le cinéma matérialise le pire idéal populaire. Il ne s’agit pas de la fin du monde, mais de la fin de la civilisation.’ (Anatole France) ‘Pour la première foi depuis les cathédrales et les chansons de geste, nous nous trouvons en présence d’un art vraiment populaire.’ (André Maurois)

Jean Renoir, La Marseillaise (1937)

Theatre/film critic Marcel Lapierre on La Vie est à nous (1936) ‘C’est la première fois, en France qu’un parti politique fait réaliser un grand film de propagande et c’est également la première fois que, dans notre pays, une oeuvre cinématographique est produite en dehors des formes capitalistes et commercialistes habituelles, “par un groupe de techniciens, d’artistes et d’ouvriers.” A ce double titre, La Vie est à nous nous apporte donc du nouveau dans le cinéma français.’

‘Ce film, que Jean Renoir, sur l’initiative du Rassemblement Populaire et avec le concours du gouvernement et de la CGT, tourne ne sera pas un film populaire seulement à cause de son thème ; toute la production va être fait avec la collaboration des masses du peuple français. Même le financement va être effectué par les masses.’ (Guide à l’exposition, 1937)

(Maurice Bardèche and Robert Brasillach, Histoire du cinéma, 1946) ‘…On assista à ce spectacle inconcevable que, tandis que l’univers était secoué des plus certaines catastrophes, l’écran ne nous présentait que d’anodins matches de boxe ou de tennis, le tour de France ou d’Italie, la culture de la vigne en Californie, la moisson au Danemark, les fêtes régionales dans le monde entier, des concours de beauté sur toutes les plages, des concours de chiens sur tous les trottoirs, et la vérité nulle part…’