B ON S ÉJOUR Français II Chapître 1-1. W ARM - UP : 9 SEPTEMBRE Répondez aux questions en français ! 1. Quest-ce que tu aimes faire le week- end? 2. Quest-ce.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
French Subject Pronouns
Advertisements

Les verbes –ER Et Le partitif
Tu es comment? What are you like?.
How to Answer Questions using Pronoms Compléments
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
être; adjective agreement
être; adjective agreement
French 1, Semester 1 concepts to know by
Unité 5 – Leçon C Adjectives.
Moon Wall (1957) Miró Il y a une lune blue et une étoile noire. Il y a trois cercles noirs et des lignes noires. Il y a un mur fait de carrés et de rectangles.
Le présent et le passé composé Present tense and perfect tense.
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
French Negative Adverbs French 2 – Term 2-1 I can.
Français I Bonjour! Valentines for Monday. Les interros Quiz corrections now Quiz corrections now.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Conjugating in French step by step
Comment es-tu? What are you like?.
PARTIE A: PREFERENCES.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
L ES ADJECTIFS SPÉCIAUX - BAGS Français 1 In French, most adjectives follow the noun that they modify. Par exemple – Elle est une élève intelligente.
Chapitre un, niveau II Describing yourself and others Jai ___________ ans. Elle a __________ ans. Jai les yeux ___________. *remember to use the masc.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
WALT: to describe what you look like. P. 30 of Metro 1 Ex. 1b.
Tu es Comment? le mardi vingt-cinq septembre, 2012
Une Amie Un Ami Français I.
Chapitre 1 Structure.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
1. Il ___________________________ les yeux verts. 2. Nous ____________________ américains. 3. Vous ____________________ les cheveux blonds. 4. Vous _________________________.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
I can describe someone’s size, hair and eyes
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
Talking about the things you do
Objectif To be able to understand words that describe a person
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Les verbes comme acheter
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Des Adjectifs Vocabulaire.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
Chez moi! In this unit you will learn:
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Mid-term exam review. Conjugate avoir – JaiNous avons Tu asVous avez Il/elle/on aIls ont To have.
Français II H – Leçon 1B Structures
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
Conjugations: Subject Pronouns and Regular –er verbs, cont. Regular –er verbs are verbs that end in –er and follow a pattern when conjugated with a subject.
Reprise Rappel 3, Part A Revised 9/10/12.
Unité 4 La grammaire d’Unité 4. Avoir - to have j‘ai nous avons tu as vous avez il a elles ont o Quel âge as-tu? – How old are you? o avoir… ans – to.
Essential Question: How do you know which adjective and ending to use in a French sentence? Warm up.
Les adjectifs Or describing words..
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Vocabulaire électronique. strong Fort, forte Tall, big grand grande.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Vocabulaire électronique
Transcription de la présentation:

B ON S ÉJOUR Français II Chapître 1-1

W ARM - UP : 9 SEPTEMBRE Répondez aux questions en français ! 1. Quest-ce que tu aimes faire le week- end? 2. Quest-ce que tu fais comme sport ou activité en automne?

W ARM - UP : 10 SEPTEMBRE Décris-toi à ton partenaire… (PARLEZ) Tu es comment? (physiquement)

I MAGINEZ QUE VOUS AVEZ UN CORRESPONDANT FRANÇAIS …

I MGAINEZ QUE VOUS ALLEZ VISITER VOTRE FAMILLE D ACCEUIL FRANÇAISE … Votre correspondant arrive à laéroporte de Paris MAIS… Il/elle na pas une photo de vous!

What does your host family need to know about you to find you at the airport?

D ESCRIBING AND C HARACTERIZING Y OURSELF AND O THERS LETS BRAINSTORM! What are some French adjectives that could be used to describe someones physical appearance? brun(e) / blond(e) / roux (rousse) grand(e) / petit(e) gros(se) / mince mignon(ne) fort(e) jeune / âgé(e)

D ESCRIBING AND C HARACTERIZING Y OURSELF AND O THERS What are some French adjectives that could be used to describe someones personality? content(e) méchant(e) amusant(e) intelligent(e) timide sympa / gentil(le) pénible / embêtant(e)

D ESCRIBING AND C HARACTERIZING Y OURSELF AND O THERS Which French irregular verb is most commonly used when describing people with different adjectives? HINT: It means to be in English…. Être = to be Je suisNous sommes Tu esVous êtes Il/Elle/On est Ils/Elles sont

D ESCRIBING AND C HARACTERIZING Y OURSELF AND O THERS Être is used to describe… general characteristics of someones appearance He is tall. Il est grand. We are strong. Nous sommes (On est) forts. general characteristics of someones personality I am smart. Je suis intelligent(e). They (m) are nice/kind. Ils sont sympa / gentils.

D ESCRIBING AND C HARACTERIZING Y OURSELF AND O THERS Some new adjectives…and a few for review… grand(e) tall petit(e) short de taille moyenne of medium height fort(e) strong intelligent(e) smart jeune young

A DJECTIVES … CONT D âgé(e) old beau / belle handsome /beautiful gourmand(e) (someone who)loves to eat sportif / sportive athletic heureux / heureuse happy sympa / gentil(lle) kind, nice

LES CARTES COLORÉES Turn all of the colored cards upside down and keep them in a pile in between yourself and your partner. (Partenaire de Haïti) Take turns selecting a card. Create a description of the person indicated using 2 sentences: 1 in the positive and 1 in the negative. EX: Describe yourself. (Je…) Je suis petite et blonde. Je ne suis pas sportive. Use as many different adjectives as you can. Watch your forms of the verb être!

D ESCRIBING AND C HARACTERIZING Y OURSELF AND O THERS The French verb avoir (to have) is also used when describing people. avoir = to have JaiNous avons Tu asVous avez Il/Elle/On aIls/Elles ont It has 3 very specific uses: (1) Describing someones age in years (2) Describing someones eye color (les yeux) (3) Describing someones hair color/length (les cheveux)

D ESCRIBING AND C HARACTERIZING Y OURSELF AND O THERS (1) Describing someones age in years… Jai quatorze ans. Elle a dix ans. (2) Describing someones eye color… Tu as les yeux bleus. Nous avons (On a) les yeux marron. …les yeux verts. …les yeux noisettes.

D ESCRIBING AND C HARACTERIZING Y OURSELF AND O THERS (1) Describing someones hair color/length… Elles ont les cheveux blonds. Jai les cheveux noirs. …les cheveux bruns. …les cheveux châtain. …les cheveux roux. Nous avons (On a) les cheveux longs. …les cheveux courts. …les cheveux mi-longs. … les cheveux raides. (straight hair) … les cheveux bouclés. (curly hair)

E LLE EST COMMENT ?

LES PERSONNES CÉLÈBRES You will take turns passing the celebrity photos located at your table. When you receive each new picture you will describe the following about each individual: EYE COLOR HAIR COLOR and HAIR LENGTH With any remaining time you may have…continue to describe the celebrity using additional adjectives of your choice. Remember now to use the verb être: (Il/Elle est…)

PRATIQUE: Q UEL VERBE ? 1. Marc ______ seize ans. 2. Nous ______ de taille moyenne. 3. Isabelle ______ grande et jeune. 4. Elles ______ les cheveux longs ou courts? 5. Nous ______ les cheveux roux et mi-longs. 6. Tu ______ gourmand! 7. Je/J ______ les yeux marron et les cheveux blonds. 8. Madame, vous ______ toujours heureuse. 9. Je ______ blond, petit, et sportif. 10. Tu ______ les cheveux raides ou bouclés? 11. Ils ______ mignons mais quelquefois embêtants. 12. Vous ______ les yeux noisettes. 13. Tu ______ comment?

E COUTONS : Q UI EST - CE ? A B C D

ADJECTIVE AGREEMENT In French, adjectives MUST make agreement with the noun they are describing. You add an e to most adjectives to describe feminine nouns. Marie est intelligente et amusante aussi. Adjectives that already end in an e DO NOT add an additional e in the feminine form. Marie est jeune aussi. *watch out for âgé…

ADJECTIVE AGREEMENT You add an s OR an x to adjectives when describing masculine, plural nouns. Paul a les cheveux bruns. Paul et David sont beaux. Adjectives that already end in an s or an x DO NOT add an additional s or x in the plural form. George Clooney a les cheveux gris. Paul et David sont heureux. You add an es to adjectives when describing nouns that are feminine AND plural. Marie et Claire sont petites et fortes.

ADJECTIVE AGREEMENT Some adjectives NEVER change! (orange, marron, sympa, châtain, cool, super, de taille moyenne…) There are always some exceptions to the rule…you must commit these to memory! masculinefemininem. pluralf. plural gentilgentillegentilsgentilles mignonmignonnemignonsmignonnes sportifsportivesportifssportives beaubellebeauxbelles heureuxheureuseheureuxheureuses rouxrousserouxrousses

PRATIQUE: É CRIVEZ EN F RANÇAIS (1) She is young and athletic. Elle est jeune et sportive. (2) They (m) are short, but strong. Ils sont petits, mais forts. (3) We are of average height. Nous sommes (On est) de taille moyenne.

PRATIQUE: É CRIVEZ EN F RANÇAIS (4) She has green eyes. Elle a les yeux verts. (5) They (f) have short, brown hair. Elles ont les cheveux bruns et courts. (6) I have red hair and brown eyes. Jai les cheveux roux et les yeux marron.

A UTOUR DE LA CLASSE ! 1. Il a les cheveux blonds et courts et il a les yeux verts. 2. Elles sont intelligentes et amusantes. 3. Nous sommes bizarres et contents/heureux. 4. Vous avez les cheveux bruns et bouclés. 5. Nous avons les yeux noisettes. 6. Tu as les yeux bleus? 7. Jai les cheveux roux et raides.

A UTOUR DE LA CLASSE … 8. Elle est jeune et elle a les cheveux noirs. 9. Ils sont beaux. 10. Elle a les cheveux châtain et les yeux verts. 11. Il est gentil et gourmand. 12. Tu es belle et sportive! 13. Elles ont les cheveux mi-longs et bouclés.

A DDITONAL LISTENING ACTIVITY 1-1 Patricia found an interesting ad in the school newspaper. Listen as she reads the ad aloud. Ecrivez dans les cahiers! Physical features: Eyes _____________ Hair______________ Height____________ Age ______________ Interests: __________________

W ARM - UP : I MAGINE YOU ARE TAKING A TRIP TO FRANCE WITH CB … You are staying with a host family in Paris with children your age. What questions would you want to ask them to get to know them better? What questions would they want to ask you? Make a list of questions in English!

W ARM - UP : 20 SEPTEMBRE Fill in the blank with the correct question word! 1. ____________ est ton musicien préféré? 2. ____________ vous aimez faire le week-end? 3. ____________ est ta couleur préférée? 4. ____________ ils font comme sport? 5. ____________ sont tes films préférés?

W HAT QUESTION WORDS DO YOU NEED TO ASK THESE QUESTIONS IN F RENCH ?

Q UESTION WORD JINGLE BELLS Comment? How Quand? is When Combien? is How much Où? is Where Pourquoi? Why Parce que is because. Quoi? is What Quel? is Which Qui? is Who or Whom A quelle heure? At what time Il faut le savoir!

Q U EST - CE QUE ÇA VEUT DIRE EN ANGLAIS ? Quel est ton film préféré? Qui est ton acteur/actrice préféré? Quest-ce que tu aimes faire le week- end? Quelle est ta classe préférée?

LES QUESTIONS: A SKING FOR I NFORMATION Quest-ce que…? (followed by subject + verb) Quest-ce que tu aimes faire? Quest-ce que tu fais comme sport? Quest-ce que tu aimes comme musique?

LES QUESTIONS: A SKING FOR I NFORMATION Quest-ce que tu aimes faire? Quest-ce que tu fais comme sport? Quest-ce que tu aimes comme musique? le rock / le rap / le pop / le jazz / le hip-hop / le R&B

L ES QUESTIONS : QUEL Quel est ton groupe (de musique) préféré? Quelle est ta classe préférée? Quels sont tes films préférés? Quelles sont tes boissons préférées?

L ES QUESTIONS : W HAT IS YOUR FAVORITE … Quel est ton … préféré? (masculine, singular) Quelle est ta … préférée? (feminine, singular) EX: Quel est ton film préféré? Quelle est ta classe préférée?

L ES QUESTIONS : W HAT ARE YOUR FAVORITE …? Quels sont tes … préférés? (masculine, plural) Quelles sont tes … préférées? (feminine, plural) EX: Quels sont tes films préférés? Quelles sont tes boissons préférées?

L ES QUESTIONS : W HO IS YOUR FAVORITE …? Qui est ton musicien préféré? Qui est ta musicienne préférée? Qui est ton acteur/actrice préféré(e)?

LES QUESTIONS: W HO IS YOUR FAVORITE …? Qui est ton … préféré? (masculine, singular) Qui est ta … préférée? (feminine, singular) EX: Qui est ton musicien préféré? Qui est ta musicienne préférée? Qui est ton acteur/actrice préféré(e)?

Q UI, QUEL, OU QU EST - CE QUE … 1. _________________ tu fais comme sport? 2. _________________ est ton prof préféré(e)? 3. _________________ est ton livre préféré? 4. _________________ est ta nourriture (food) préférée? 5. _________________ sont tes films préférés? 6. _________________ tu aimes manger? 7. _________________ est ton musicien préféré?

U NE INTERVIEW EN PARTENAIRES … 1. Quest-ce que tu aimes faire le week-end? 2. Qui est ton musicien/ta musicienne préféré(e)? 3. Quest-ce que tu préfères regarder à la télé? 4. Quel est ton film préféré? 5. Quest-ce que tu fais comme sport?

-ER VERB REVIEW All regular –er verbs (danser, nager, parler, regarder…) follow the same conjugation pattern in French. It is a 2-step process: (1) Drop the –er off of the verb (2) Add on the appropriate –er verb endings for each subject pronoun… REGARDER = to watch Je regardeNous regardons Tu regardesVous regardez Il/Elle/On regardeIls/Elles regardent

-ER VERB REVIEW ( EXCEPTIONS ) -GER verbs (manger, nager, ranger…) NAGER = to swim Je nage **Nous nag e ons Tu nagesVous nagez Il/Elle/On nageIls/Elles nagent -E (consonant) ER verbs (promener, acheter…) PROMENER = to walk Je prom è neNous promenons Tu prom è nesVous promenez Il/Elle/On prom è neIls/Elles prom è nent

L E S VERBES -ER Aimer Adorer Préférer Détester Nager Chanter Manger Danser Écouter Regarder Étudier Parler Voyager Jouer Acheter

LES ENVELOPPES Using the different –er verbs within your envelope, you and your partner will take turns creating detailed sentences in French. Be sure to… Watch your verb forms Add at least 2 details to each sentence Think carefully about your pronunciation SPELL the verb at the end

LES DEVOIRS: C AHIER P.1-2 Activité #1 : 1. H 2. F 3. C 4. E 5. D 6. B 7. G 8. A

LES DEVOIRS: C AHIER P.1-2 Activité #2 : 1. ai 2. sommes 3. est 4. avons 5. est 6. es 7. avons 8. ont 9. sont 10. as 11. avez

LES DEVOIRS: C AHIER P.1-2 Activité #3 : 1. amusant 2. sportif 3. généreux 4. intelligent 5. cool 6. mignon 7. gentil 8. jeune 9. roux 10. gourmand

D ÉCRIVEZ DES STARS !!! Les yeux Les cheveux La taille (short, tall, medium height) Lâge Leur caractère (personality) Quest-ce quils aiment faire? (il aime jouer au foot)