THURSDAY, SEPT. 5 TH 2013 JEUDI, LE 5 SEPTEMBRE 2013 Next Monday is textbook check day! I want to see your book, your book #, that youve signed your book.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Advertisements

FRENCH TOP IRREGULAR VERBS!
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Faisons Le Bilan! Lets do a check up!. OBJECTIFS 1)Réviser tout depuis septembre! 2)Consolider et travailler le mémoire 3)Faire un arbre généalogique.
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
FRENCH TOP IRREGULAR VERBS!. ALLER-to go JE VAIS * NOUS ALLONS TU VAS * VOUS ALLEZ IL/ELLE/ON VA * ILS VONT PP: Allé(e) ***
“Je me présente”.
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Indirect object pronouns Leçon 16. En anglais Indicate the direct and indirect objects in the following sentences in English: 1.I am giving the book to.
VOULOIR, CEST POUVOIR!. FRENCH I Goals this week: Numbers, Alphabet, Colors.name, AGE, Greetings,Cognates,Culture Roll call, GET BOOKS SUPPLY CHECK, FINISH.
Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring Your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect officers &
Français II: Examen #1 mardi, le 6 octobre.
Can I talk about my next holiday?
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Les couleurs, les chiffres 1-31, 40, 50 et les mois de l’année
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Je dis ce que je vais mettre dans ma valise pour ma maison en France.
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
1. Book test DUE! IF absent or not done, turn in blank paper saying so. 2. Poem practice voix/poemes/dejeuner-du-matin/
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Welcome to Je sais faire la technologie! with Ms. Mirvil & Ms. Savoca.
Faites ceci: Sortez les devoirs..
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Où habites-tu et Tu es de quelle nationalité?
Vendredi le 12 avril nwqtJT9U
Jeudi le 25 avril. Le centre Pompidou
Les verbes irréguliers
Faire To do or make. Je Tu Il fais fait Nous Vous Ils faisons faites font.
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Learning objectives Learn how to cancel and re-arrange meetings
WALT: how to talk about your timetable
WALT: to talk about your brothers & sisters. P. 26 of Metro 1 Ex. 1a & 2a.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
WEDNESDAY SEPTEMBER mercredi le 11 septembre 2013.
Jeudi le 31 octobre x=5
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
FRENCH CLUB Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect.
Wed Sept 4th mercredi le 4 septembre
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Chez moi! In this unit you will learn:
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Hello / Goodbye.
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Study & revise the numbers carefully.
Quelle heure est-il? What time is it ?.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains

Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Vendredi le 5 septembre 2014
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
Transcription de la présentation:

THURSDAY, SEPT. 5 TH 2013 JEUDI, LE 5 SEPTEMBRE 2013 Next Monday is textbook check day! I want to see your book, your book #, that youve signed your book & remind you to bring it every day!!!

1. Prenez linterro. 2. Les notes: Les autres verbes irréguliers avec les phrases idiomatiques 3. Pg. 2 & 3 dans le livre-discutez. Décrivez-vous: Ladjectif. Dites-moi ce que vous avez fait pendant les vacances dété. Les devoirs: Étudiez les phrases idiomatiques! 5. Demain: Lisez pg. 6 et écrivez votre lettre-dû lundi!

1. Être-to ___ 2. Je___ 5. Nous ___ 3.Tu __ 6. Vous ___ 4. Il __ 7. Ils ___ 8. Avoir-to ___ 9. Je__ 12. Nous __ 10. Tu__ 13. Vous __ 11. Il __ 14. Ils __ 15. Faire-to ___ 16. Je__ 19. Nous__ 17. Tu __ 20. Vous __ 18. Il __ 21. Ils __ 22. Venir-to ___ 23. Je __ 26. Nous __ 24. Tu __ 27. Vous __ 25. Il __ 28. Ils __ 29. Aller- to __ 30. Je __ 33. Nous __ 31. Tu __ 34. Vous __ 32. Il __ 35. Ils __

F 3: VENIR-To come JE VIENS * NOUS VENONS TU VIENS * VOUS VENEZ IL/Elle/On VIENT * ILS VIENNENT

F 3. Cont….VENIR… pour dire où on (ne [n]) vient (pas) (!) ex: Tu viens à ma boum samedi soir? Are you coming to my party Saturday night? Nous ne venons pas à lheure. We are not coming on time. pour dire ce quon (ne [n]) vient (pas) de faire (HAVE JUST VERBED) –ex: Je viens de prendre le petit déjeuner. I have just had breakfast. Vous venez darriver en classe? You have just arrived to class?

FAIRE-To do/to make JE FAIS * NOUS FAISONS TU FAIS * VOUS FAITES IL FAIT * ILS FONT

F 3: FAIRE EXPRESSIONS 1. FAIRE ATTENTION-to pay attention 2. FAIRE+ DE/DE LA/DES + sports, pastime or school subject- to be active in, do, study (faire du ski, faire des maths, faire du camping) 3. FAIRE SES DEVOIRS-to do ones homework 4. FAIRE UNE PROMENADE (À PIED, EN AUTO/VOITURE, À VÉLO)-To go 4 a walk/ride by car/bike) 5. FAIRE LA CUISINE-to cook, do the cooking

F 3: MORE FAIRE EXPRESSIONS 1. FAIRE LA VAISELLE-TO DO THE DISHES 2. FAIRE LES COURSES-TO DO THE FOOD/GROCERY SHOPPING 3. FAIRE DES ACHATS-Shop for other items than food 4. FAIRE SES VALISES: Pack your bags/suitcases 5. FAIRE UN TOUR-to take a walk, ride 6. FAIRE UNE RANDONNÉE-To take a hike/long drive 7. FAIRE UN VOYAGE- to go on a trip/take a trip 8. FAIRE UN SÉJOUR-Spend time away from home FAIRE: TO DO OR TO MAKE! (JE FAIS MES DEVOIRS! JE FAIS UN SANDWICH!)

1. Il fait (+ exp de temps) 2. … semblant de 3. … de lautostop 4. … des bêtises 5. … le ménage Its + weather to pretend to hitch-hike to make dumb mistakes To do housework 6. Cest bien fait! 7. Ça ne fait rien. 8. Ça fait bien. 9. Ça fait mal! 10. Ça fait du bien 11. Ça fait du mal. (Thats) well done! No big deal. That feels/looks good. That hurts! Thats good for (you). Thats bad for (you).

F 2 PreAP 1. Turn in sentences (9 of you!). If you dont have it, turn in a sheet of notebook paper that says I dont have my ME sentences with your full heading & number on it. Turn in supplies! 2. Turn in Q & A (Je me présente) from Warmup*** on Tues. & Homework from last night. If you dont have it, turn in a paper that says that and put your heading & # on it. 3. Read next slide, then Review #s, days, months, seasons--- Textbook pg. R2, R3 for your quiz tomorrow! H/W: Etudiez pour linterro (Study for quiz!)

F 2 R (Roll call & Homework in FIRST!!!) 1. Turn in sentences (9 of you!). If you dont have it, turn in a sheet of notebook paper that says I dont have my ME sentences with your full heading & number on it. Turn in supplies! 2. Turn in Q & A (Je me présente) from Warmup*** on Tues. & Homework from last night. If you dont have it, turn in a paper that says that and put your heading & # on it. Per th graders to auditorium 3. Read next slide, then Review #s, days, months, seasons--- Textbook pg. R2, R3 for your quiz tomorrow! H/W: Etudiez pour linterro (Study for quiz!)

FRENCH 2 ALL (warmup***) JE ME PRÉSENTE: 1.Comment t'appelles-tu? 2.Es-tu un garçon ou une fille? 3.Quel âge as-tu? 4.Quelle est ta nationalité? 5.Où et avec qui habites-tu? 6.Quelle est la date de ta naissance/ Quelle est la date de ton anniversaire? O ù es-tu né(e)? 7.Quelle est ta cuisine préférée? 8.Quels sont tes loisirs préférés/ Quest-ce que tu aimes faire??? 9.Quel est ton numéro de téléphone? 10. As-tu des frères ou des soeurs?

F 2: JE ME PRÉSENTE*** Les réponses….Par exemple: 1. Je m'appelle _________________Je m'appelle 2. Je suis ________________ (un garçon / une fille). 3. J'ai _____________ ans. 4. Je suis _____________ (portugais(e) / américain(e) /. 5. J'habite à Houston, en Texas, avec _____________________ (mes parents / mon père/ ma mère / mon frère / ma soeur / mes frères / mes soeurs). 6.(Mon anniversaire, cest le….) Je suis né(e) en Texas. 7. Ma cuisine préférée est ________________________.'ai_____________Je suisJ'habite 8. Mes loisirs préférés sont …______________________________/Jaime___________loisirs 9. Mon numéro de téléphone, c'est ___________________. 10. Oui, jai un(e)___, Non, je suis enfant unique.

***F 2-ALL Mini-SKIT(if time) 1. Je mappelle…(name) (Il/elle sappelle) 2. Jai ….ans (#) (Il/elle a….) 3. Je suis de…(state/country) (Il/elle est…) 4. Je suis ….(adjective or nationality) (Il/elle est…) 5. Jaime…..(verb or thing) (Il/elle aime…) Introduce yourself to your partner, then stand up and introduce your partner to the class!

F 2 ALL: Les chiffres et le calendrier! (#) Un jeu:

F 2: Les nombres 0-100

F2 All-LISEZ!!! Salut! Je m'appelle Madeleine. J'ai 15 (quinze) ans et mon anniversaire, c'est le 17 (dix-sept) août. Je suis française. Je suis née en Corse. Aujourdhui, jhabite à Paris, une des plus belles villes du monde ! J'aime le tennis, parce que c'est de bon exercice. J'aime aussi dormir, parce que c'est relaxant. Je n'aime pas le golfe, parce que ce n'est pas amusant à regarder. Aussi, je n'aime pas l'équitation parce que c'est ennuyant. Je suis sociable et musicale. J'aime texter avec mes amies. Ma cuisine préférée est la cuisine italienne. Mon numéro de téléphone, c'est Jai une sœur, je ne suis pas un enfant unique. Jadore ma famille!

F 1 1. Turn in puzzle/color page. FULL HEADING AND NUMBER ON BOTH SIDES! (For 100). If you dont have it, get out notebook paper, write full heading & your number and the title is I Dont have the puzzle & color page. 2. Turn in yesterdays H/W: the color fill in & flag page for 50% unless you were absent. If you dont have it, do the same as #1. 3. Handout: Borrowed Words A 4. Review: ABCs s Colors: H/W: new # & color pages! Study!!! #/Color quiz!

***F 1-NOTES: VOCABULAIRE UNITÉ 1, LEÇON 2B 9/4/13 (YESTERDAYS NOTES!)

F 1: How to find out a persons name: Comment sappelle …?Whats the name of …? Il sappelle … Elle sappelle … His name is … Her name is … Ex: Comment sappelle le prof? Ex: Elle sappelle Marie. Il sappelle Marcel.

F 1-How to inquire about people: Tu connais…? Do you know…? How to describe people: Il est … Elle est … He is … She is …

F 1: How to ask & say where people are from: Tu es de…? Are you from…? Ex. Tu es de Texas? Oui, Je suis de Texas! Non,Je suis de Californie! Yes, Im from Texas! No, Im from California! Tu es…? Are you…? Ex. Tu es français? Je suis… I am… Ex. Je suis américain!

F 1 Les nationalités: français anglais américain canadien française anglaise américaine canadienne

F 1

Pouvez-vous compter jusquà vingt? (Can you count to 20?) 0 ure=fvwrelhttp:// ure=fvwrel (number song)

French 1 ORAL GRADE-Next Wed & Thurs. Draw #s as you come in door, give oral grade to Madame only as rest work on homework pages. 1. Lalphabet

More about ORAL GRADE: 2. Comptez 0 à 20

F 1-FINAL ORAL GRADE LIST: 3.Les couleurs 4. Bonjour! Bonjour Comment tappelles-tu? Je mappelle Sophie (S-O-P-H-I-E) Quel âge as-tu? Jai # ans. Tu es de Texas? Oui, je suis de Texas. (Non, je suis de…..) Au revoir! Au revoir madame!

Extra! /html/languages/video_player_b.shtml /html/languages/video_player_b.shtml