un crayon
un ordinateur
un stylo
un taille-crayon
une chaise
une fenêtre
une gomme
une porte
une règle
une table
une trousse
Listen and write the classroom supplies you hear
http://www. sunderlandschools http://www.sunderlandschools.org/mfl-sunderland/resources/audio/danslasalledeclasse.mp3
Il y a…………… There is ……….
Combien? How many?
Answer the questions by using: Il y a + a number+ classroom supply ex Answer the questions by using: Il y a + a number+ classroom supply ex. Il y a cinq stylos
1. Combien de crayons ?
Answer: Il y a neuf crayons.
2. Combien de stylos ?
3. Combien de chaises ?
4. Combien de taille-crayons ?
5. Combien de trousses ?
6. Combien de gommes ?
7. Combien de cahiers ?
8. Combien de tables ?
Ecrivez sur vos cahiers
La classe
La craie
L’ordinateur
L’horloge
Le pupitre
La chaise
La porte
Le tiroir
Le tableau
Match the pictures with the words
La craie La brosse Le tiroir L’horloge L’ordinateur La porte La chaise Le pupitre Le tableau
Read and Write
Le bureau
Le téléphone
Une fenêtre
Des classeurs
un sac à dos
Des livres
Les devoirs
Match the pictures with the words
Le bureau Le téléphone Une fenêtre Une table
un sac à dos Des cahiers Des stylos Des feutres Des crayons Des classeurs
Une feuille (de papier) Les devoirs Mon agenda Des livres Une gomme
Qu’est-ce que… Qu’est-ce que c’est? C’est un crayon!
Listen and answer by true (vrai) or faux (false) based on what you see in the pictures.
http://www. sunderlandschools http://www.sunderlandschools.org/mfl-sunderland/resources/audio/vraifaux.mp3
6. Montrez-moi un ordinateur 7. Touchez une chaise Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file “Touchez un crayon” which has instructions to either touch or show 8 classroom objects. There are several ways in which this can be used. Here are some suggestions: Pupils come up to the board, individually or in a pair, listen and touch the correct item on the board. After you’ve used the sound file, you can use the pictures to make up your own exercise. There are 3 different sets of the pictures for further practice. Print out the slides and give a copy to each pupil. They have to listen and touch the correct picture on the sheet. They can then give each other instructions in the same way. You could surreptitiously delete one picture to play “Qu’est-ce qui manque?” (Kim’s game) Transcript: 1. Touchez un crayon 2. Touchez une fenêtre 3. Montrez-moi une table 4. Touchez une porte 5. Montrez-moi un cahier 6. Montrez-moi un ordinateur 7. Touchez une chaise 8. Montrez-moi un stylo ©MFL Sunderland 2008 CS/IR http://www.sunderlandschools.org/mfl-sunderland
Touchez= touch In this activity one student will say the word and his partner will touch the picture of the word he hears in French
Online quiz: practice http://www.quizz.biz/quizz-318591.html