Activité le 25 avril Qu’est-ce qu’ils font? Write a sentence in French that describes what is taking place in each picture.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Before you start: If prompted (or if there is a security warning at the top of the screen) you must click enable macros which will make this powerpoint.
Advertisements

Jeudi, dix-huit novembre Le rechauffement de la terre.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Quel temps fait-il? Il fait beau Il fait chaud Il fait froid
LE VERBE « FAIRE » New School/ French 2.
Verbe + Infinitif Discussing likes and dislikes. Comment dit-on… To like? Aimer Adorer.
Que font-ils après le collège? Objectif: saying what you did yesterday jeudi quinze septembre.
Les devoirs: Make flashcards with new vocabulary. Write a sentence describing which animal is your favorite and why. Exercice #3 Quelle heure est il? 7:30.
FRENCH 1 – TERM The verb VOULOIR. Objective 1: Say what you & others want to play. Objective 2: Say what you & others want to do. À quoi veux-tu.
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
What you are going to do What you are doing right now What you have just done.
Sports & Activities “to play” & “to do”
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
LE TEMPS LIBRE UNITE 5 : Espaces Expressions avec faire?
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 08 septembre 2014 Tu aimes chanter avec des oiseaux? Répondez en phrase complète, s’il vous plaît.
Qu’est-ce que c’est? les ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ r a i s i ns.
FRENCH 1 – TERM Talking about Daily Activities.
Le sport to be able to say which sports we play and do jouer au / faire de.
Complete les phrases en mettant le verbe au futur:
Aujourd’hui Aller et le futur proche Venir et le passé récent
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
LE TEMPS LIBRE UNITE 5 : Espaces Expressions avec faire?
Study guide 17 : The following objects are in specific categories. Give a category name to each box (en français, bien sûr!) une voiture un vélo un scooter.
Unité 2-A Le Présent. How do you form the present tense? Take off the –er ending from the infinitive...
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Français I - Leçon 5A Structures the verb faire expression w/ faire irregular –ir verbs.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
FOLDABLE REVIEW #2= SEASONS, ACTIVITIES, WEATHER, CLOTHES, MONTHS.
Objectives: to be able to say what you can do in my town. Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
C’est une pièce de théâtre français.
 Is a poem of five lines describing yourself Line 1: MOI Line 2: Two nouns (things liked) Line 3: Three verbs or verb phrase (activities you like to.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Mosaique NOTES. Les Adjectifs  ROLE?  describes a noun  ex: La fille est belle.  French adjectives vs English adjectives:  In French, adjectives.
Français I - Leçon 5A Structures the verb faire expression w/ faire irregular –ir verbs.
Où habites-tu? What level can you answer at?. OBJECTIFS: To say what we do in the evenings at home; To talk about ourselves and others; LITERACY - To.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Lundi, 7 janvier Mes matières L’objectif: To learn school subjects in French L’objectif: To learn school subjects in French.
SPORT. la natation la planche à voile le ski le cheval.
in the summer seaside resort sea shore beach sand sea wave sunscreen sunglasses bathing suit swimming pool lesson swim instructor/lifeguard.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Les expressions avec FAIRE
Les Sports et Les Divertissements Qu’est-ce que tu fais pour t’amuser?
Le verbe faire au présent
Q: Est-ce que tu aimes faire…du sport?
Les activités Let's recap !
Le verbe “faire” Objectif: describe what we do using the verb “faire”; describe weather conditions.
Type Topic in here! Created by Educational Technology Network
Les phrases avec FAIRE faire une promenade – to talk a walk
Faire expressions Lesson 5A.
Asking about Days , Months, years, and dates
Sonneur 9/3 What do you like to do in your spare time?
Faire vs. Jouer.
Bien Dit! Chapitre 5 1st section
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Français I - Leçon 5A Structures
Les sports de groupe et les sports individuels
Français I - Leçon 5A Structures
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
L’echauffement Warm-up: What is the French word for these places? 1.
Starter.
Transcription de la présentation:

Activité le 25 avril Qu’est-ce qu’ils font? Write a sentence in French that describes what is taking place in each picture.

1. Qu’est-ce qu’ils font?

Ils font du jogging. Ils courent.

2. Qu’est-ce qu’ils font?

Ils jouent aux échecs.

3. Qu’est-ce qu’ils font?

Ils font une randonnée.

4. Qu’est-ce qu’elle fait?

Elle dort.

5. Qu’est-ce qu’il fait?

Il skie. / Il fait du ski.

6. Qu’est-ce qu’ils font?

Ils jouent au foot(ball).

7. Qu’est-ce qu’elle fait?

Elle chante.

8. Qu’est-ce qu’il fait?

Il sert des boissons.

9. Qu’est-ce qu’elle fait?

Elle fait du vélo.

10. Qu’est-ce qu’elle fait?

Elle fait la cuisine.