CLOCHETTE Determine if the correct translation of “plus” would be “more” or “most” in each of the following sentences. Write more or most for your answer.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Advertisements

WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
Les matières ALL: will recognise up to 12 school subjects MOST:will be able to name up to 12 school subjects SOME:will be able to form complete sentences.
Les matières Go through the powerpoint. Copy down the school subjects in French & English Write sentences to give your opinions on the different subjects.
Speaking Conversation Higher This activity will help you prepare for the conversation part of the speaking exam For each slide you must : 1 st click :
Warm up In Quebec, people use the term la fin de semaine rather than le week-end.
French 1: Unit 2 review Qu’est-ce que tu aimes?. To ask about like and dislike (P.41) A- Like: Tu aimes étudier?... ? Oui, j’aime étudier... Qu’est-ce.
Trouvez l’intrus 1.le français - l’anglais - l’espagnol - les maths 2.le sport - la physique - la biologie - la chimie 3.le dessin - le français - la musique.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
J’aime Chapitre 2 Révision de Vocabulaire 1 Mes préférences: Et toi, tu aimes…? Je n’aime pas.
Le travail de cloche, niveau II, le 23 août (#1)
Les questions Grammaire: p
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
jeudi, le quatorze septembre
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Les robots de la maison Je mets la table.
j’y vais / je marche / je prends / je préfère
Devoirs… Learning HOW:
What about discrete point skills?
j’y vais / je marche / je prends / je préfère
AP Examen Pratique commentaires
Évaluation en 9e immersion française précoce
Match the following greetings/goodbyes to their definition
Les matières scolaires
le lundi 25 avril Bonjour, classe
He stayed in bed, thinking about the situation. He was a little angry.
Le travail de cloche, niveau I, le 21/22 septembre (#1)
Les Adjectifs Possessifs:
He stayed in bed, thinking about the situation. He was a little angry.
Vendredi le 13 octobre.
GCSE Development sheet: Module3
La Clochette 1. Discutez avec un(e) ami(e) 2
LA CLOCHETTE choose the correct version of each sentence, then tell someone what they mean in ENGLISH Je [voulait / voulais / voulaient] aller à la plage.
Les Adjectifs Qualificatifs Irreguliers
You will be given the answer. You must give the correct question.
Le verbe aller au présent
Direct and Indirect Object Pronouns
Le travail de cloche, niveau II, le 23/24 août (#1)
Identifiez : Les Activités du Week-end
Making Sentences Negative in French
How to get to double verb sentences!!
S3 French WRITING & talking assessment – MON COLLEGE
Your French Homework … Will be due every week on ________.
Les Pronoms Chapitre 2.
Bienvenue aux eleves de National 5
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
I. Fill in the blank with the correct form of the verb être
Learning the 9 expressions by heart: French to English Spelling
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Quarter 3 Review Français 5.
Le verbe « être » au pluriel
Point de départ Now you will review how to form questions, and then you will learn how to make negative statements. © and ® 2011 Vista Higher Learning,
Subjects and verbs In French, as in English, a sentence will contain a subject and a verb. The subject of the sentence can be a noun or a pronoun. The.
Poser des questions? U4 A p
Fr2 Ch.8 CE QUI / CE QUE / CE QU’
L’élève sera capable de:
Français 2, 24Septembre 2018 Ouvrez vos livres à la page 219. Faites le 6. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
How do you say I like and I don’t like in French???
Français 2, 20 mars 2017 Cinq minutes preparer à l’examen chapitre 4.
Partir, Sortir et Dormir
Leçon 14: Qui est là? (Who’s there?)
Combien d’animaux as-tu?
Transcription de la présentation:

CLOCHETTE Determine if the correct translation of “plus” would be “more” or “most” in each of the following sentences. Write more or most for your answer. 1. Le lion court plus vite que la gazelle. 2. Même s’il était le plus laid chien du monde, je l’aimerais encore. 3. Will Farrell est plus marrant que Tyler Perry. 4. La science est plus difficile que les maths. 5. Bradley Cooper est le plus bel acteur du monde.

À l’école: Qu’est-ce que tu aimes, et qu’est-ce que tu n’aimes pas? On aime…On n’aime pas…

Le cours que je trouve le plus difficile, c’est… La scienceLes maths L’anglais L’histoire

Ce que je trouve le plus stressant, c’est… Les examensLes devoirs Les responsabilités à la maison La fmaille/les amis

une(e) étudiant(e) un cours un professeur un examen un célèbre sympa

Il réussit son examen – He passes (succeeds on) his test Il échoue à - he fails (at) cours de rattrapage -

Comprehension check: 1.Marc a un examen. 2.Il veut réussir son examen. 3.Il échoue à son examen. 4.Il va au cours de rattrapage samedi.