Leçon PB: Objectifs In this lesson, students will learn: Terms for household chores Terms for appliances The pronunciation of semi-vowels About the interiors.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Les pronoms compléments
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
The passé composé of –er verbs with avoir
3 Limparfait et le passé composé Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language.
Present tense inversion partitives

Passé Composé vs. Imparfait
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Passé Composé ou Imparfait?
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
1 Savoir et Connaître La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through comparisons La question essentielle: - Quels sont les deux.
Le Passé Composé avec Avoir Français 1441 Ch. 5 leçon 2.1.
Le passé composé & limparfait ensemble. Use imparfait: Used to happen/habitual/frequently repeated Information is used as background context Descriptions.
Talking about yourself
Questions II How do you Form Questions in French??
Faire + Infinitif. Do your parents make you do things that you dont want to do? I dont know about you…but my parents always make me do things for them…cest.
Chez nous 6 6 UNITÉ Quit Cest quelquun que tu connais 22 LEÇON B Révision: Le passé composé p. 331 A Le verbe vivre p. 330 C Le pronom relatif qui p. 332.
Use of the Imperfect. Time Use the imperfect when talking about time in the past. Il était une heure. Il était onze heures et demie. Il était huit heures.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Indirect object pronouns Leçon 16. En anglais Indicate the direct and indirect objects in the following sentences in English: 1.I am giving the book to.
Année 10 GCSE French 3a L`imparfait The imperfect tense.
EXPRESSIONS IDIOMATIQUES AVEC AVOIR ET L'EMPLOI DE DEPUIS Sheda Handfield.
Le Passé Composé avec Avoir
Reading an analog clock
Passé Composé ou l’Imparfait?
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
Qui a dit ça? Et quest-ce que ça veut dire? Imagination is everything. It is a preview of your lifes coming attractions. Albert Einstein Namaste… LE.
Les Cartes de Grammaire
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Le passé composé With « avoir ».
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Le Passé Composé et LImparfait Comparaison. Limparfait You already know the imparfait is used to: Say what was happening (not what happened) Say how things.
Une journée In this unit you will learn:
Français II H Leçon PB - structures
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Savoir and connaître both mean to know. They are both irregular verbs. Je ne sais pas!
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
Where Are We? Silence Demonstrate Mastery and Excellence in: Knowing Expressions of Time as Clues for choosing Imparfait or Passé Composé Le matin Le.
EXPRESSIONS IDIOMATIQUES AVEC AVOIR ET L'EMPLOI DE DEPUIS Sheda Handfield.
You were using the right tense then you stopped..
Welcome to a French lesson Bonjour classe Can you tell me using a verb what have you done yesterday, this morning or before you came to this class?
Français II Semester 1 Examen.
Le Passé Composé. When do we use passé composé? We use passé composé when an event has happened in the past.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Imparfait v. Passé Composé
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Français II H – Leçon 1B Structures
Limparfait ou le Passé Composé?. Limparfait endings Parler Je parlais Tu parlais Il/elle/on parlait Nous parlions Vous parliez Ils/elles parlaient.
French Past Tenses L’imparfait vs. Le Passé composé.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
The Passé Composé Tense Describes past actions, things that happened in the past (yesterday, last Monday, last year, last summer, two hours ago, etc.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Échauffement mercredi le 29 octobre give the passé composé and the imparfait of each of these verbs given their subjects aller (il) comprendre (je) être.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Français I Leçon 8B - Structures
Transcription de la présentation:

Leçon PB: Objectifs In this lesson, students will learn: Terms for household chores Terms for appliances The pronunciation of semi-vowels About the interiors of French homes and the French Quarter in New Orleans More about the uses of the passé composé and the imparfait The uses of savoir and connaître To use visual cues to understand spoken French

Take two sheets of white paper, and fold each of them to create 16 rectangles (fold them in half twice both the hot dog and hamburger way). On one sheet, write 16 Leçon PB vocabulary words/phrases (p. 32), and on the other sheet, draw an image of each of the chosen phrases. This will be a memory matching game!

échauffement lundi le 4 novembre Take either your flashcards or your memory game and practice the new vocabulary with a partner. Play your games/quiz each other.

échauffement lundi le 18 novembre give the passé composé and the imparfait of each of these verbs given their subjects aller (il)comprendre (je)être (vous) partir (elles)avoir (tu)dire (nous)

Qui fait ces tâches ménagères? Mettre la table pour prendre le dîner Passer laspirateur Salir ses vêtements quand on mange Nettoyer les toilettes Balayer la cuisine Débarrasser la table après le dîner Faire la lessive Repasser le fer à repasser Faire le lit Sortir la poubelle Moi quelquun dautre

échauffement vedredi le 15 novembre give the passé composé and the imparfait of each of these verbs given their subjects rentrer (elles)grandir (je) surprendre (nous)essuyer (tu)

Tell what chores you and your family do. Complete these phrases without repeating any chores. 1. Dhabitude, mon père ___________________________ 2. Chez moi, maman ___________________________ 3. Hier, je/j ___________________________ 4. Je déteste ___________________________ 5. Quand javais dix ans, je ___________________________

Changez les phrases au passé composé, puis à limparfait. Je vais au cinéma avec un ami. Nous prenons le bus. Après le film, nous mangeons au restaurant.

Ensuite, nous faisons une promenade. Nous rentrons tard à la maison.

The passé composé vs. the imparfait (summary)

Uses of the passé composé To talk about events that happened at a specific moment or that took place for a precise duration in the past. To relate a sequence of events or tell about isolated actions that started and ended in the past and are completed from the speakers viewpoint. To indicate a change in the mental, emotional, or physical state of a person. To narrate facts in a story To describe actions that move the plot forward in a narration.

Uses of the imparfait To talk about actions that lasted for an unspecified duration of time. To relate events that occurred habitually or repeatedly in the past or tell how things used to be. To describe an ongoing mental, emotional or physical state of a person. To describe the background scene and setting of a story. To describe people and things.

Noubliez pas… The imparfait and the passé composé are sometimes used in the same sentence where the former is used to say what was going on when something else happened. To say what happened that interrupted the ongoing activity, use the passé composé. A cause and effect relationship is sometimes expressed by using the passé composé and imparfait in the same sentence. The verb avoir has a different meaning when used in the imparfait versus the passé composé Javais sommeil (I was sleepy) vs Jai eu sommeil (I got sleepy) Certain expressions serve as clues to signal a particular past tense.

Notez la différence de pronunciation Jai travaillé Je travaillais Il parlait Il a parlé Tu allais Tu es allé(e) Elle chantait Elle a chanté

échauffement mercredi le 13 novembre Lisez p. 35 du livre

échauffement jeudi le 14 novembre Quest-ce quun D.O.P.? Quest-ce quun I.O.P.? Quels sont les D.O.P.s et les I.O.P.s?

échauffement vendredi le 15 novembre Savez-vous conjuger les verbes savoir et connaître? NE TRICHEZ PAS!

échauffement mercredi, le 20 novembre Put the phrase together and correctly conjugate savoir or connaître. Tu / savoir / que / tu / ne pas connaître / mon frère. Nous / connaître / les nouveaux élèves.

The verbs savoir and connaître The verbs savoir and connaître both mean to know. The verb you use will depend on the context.

savoir jesais tusais il/elle/onsait noussavons voussavez ils/ellessavent

savoir Use the verb savoir to say you know factual information. Je sais tout sur lui (I know everything about him) Vous savez qui est venu hier? (Do you know who came yesterday?) While talking about facts, the verb savoir may often be followed by que, qui, où, quand, comment, or pourquoi.

savoir Use the verb savoir to say how to do something Il sait jouer du piano. Savez-vous faire la cuisine? Ils savent parler espagnol. The forms of savoir are regular in the imparfait. The past participle of savoir is su. When used in the passé composé, savoir implies to find out or to discover.

connaître jeconnais tuconnais il/elle/onconnaît nous connaissons vousconnaissez ils/ellesconnaissent

connaître Use the verb connaître to say that you know, have a knowledge of, or are familiar with people. Mes parents ne connaissent pas mon prof de maths. Tu connais la fille qui vend lappartement? Use the verb connaître to say that you know, have a knowledge of, or are familiar with places or things. Sébastien connaît ce quartier de Rome. Je ne connais pas bien la cuisine marocaine.

connaître The forms of connaître are regular in the imparfait. The past participle of connaître is connu. When used in the passé composé, connaître implies met (for the first time). Reconnaître means to recognize. It follows the same conjugation pattern as connaître.

Complétez les phrases avec les formes correctes des verbes savoir et connaître. Je ___________ de bons restaurants. Ils ne ___________ pas parler allemand. Vous ___________ faire du cheval? Tu __________ une bonne coiffeuse? Nous ne ___________ pas Jacques. Caroline _________ jouer aux échecs. Vous ne ____________ pas cet artiste? Nous ____________ faire le ménage.

Complétez les conversations avec le présent du verbe savoir ou connaître 1. Marie _________ faire la cuisine? Oui, mais elle ne __________ pas beaucoup de recettes (recipes). 2. Vous __________ les parents de François? Non, je __________ seulement sa cousine. 3. Tes enfants ___________ nager dans la mer. Et mon fils aîné ___________ toutes les espèces de poissons. 4. Je _________ que le train arrive à trois heures. Est-ce que tu __________ à quelle heure il part?