Question 1 Comment dit-on I am weak. A Je suis fatigué. B Je ne suis pas faible. C Je suis faible. D Il est faible.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

Tu as faim? Talking about how we feel. What do we know?
French I Chapter 6-2 Extending invitations. I cant. Allons…! Lets go…!.
Métro 2 Module 2 Unit 4. Veux-tu sortir? Do you want to go out?
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Les expressions de quantité
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Traduisez les phrases Chapitre 5 me, te, nous, vous le, la, les lui, leur y, en.
LIVE ET DANS VOTRE SALLE DE CLASSE!!
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
COURSEWORK Am I Fit and Healthy ?. CONTENT Discuss previous and present eating habits. Discuss previous and present exercise habits. Discuss previous.
Une famille nombreuse : Aminata 1.Famille 2.Choquant 3.Enfants 4.Marié 5.Crois 6.Soeurs 7. Ensemble 8. Repas 9. Monogamie 10. Capitale 11. Disputais 12.
Les pronoms des objets indirects
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
AVOIR: Present Jai I have Nous avons We have Tu as You have Vous avez You have Il/Elle/On a He/she/we have Ils/Elles ont They have.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
ContractionsContractions How the French get around.
Vouloir, Pouvoir, Devoir To can, to be able to, to have to.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Est-ce que tu t’entends bien avec ta famille ?
Les Pronoms “Y” et “en”.
choose the right one A J’ai resté B Je suis restée C J’ai restée 1 choose the right one A J’ai resté B Je suis restée C J’ai restée D Je.
Vacances.
Vanessa Horta 1/15/13. I would bring my clothes because I need something to wear. Je voudrais apporter mes vêtements parce que j'ai besoin de quelque.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Leçon: Pronoms Objets Directs et Indirects
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
Task 1: On the 4 postcards, underline the on peut sentences that we have been looking at Task 2: Answer the 4 bonus questions.
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Handy Verbs Close Future Tense With the Angry Family Going to.
©2014 FrenchTeacherResources.com. manger boire aller jouer acheter faire visiter buy drink eat visit go play do ©2014 FrenchTeacherResources.com.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? Ans: He doesnt usually go on holidays.
EXT: can you translate them too?
Qui sera millionaire?! M. Rocque.
Talking about the things you do
Which adjectives would you allocate to the judges? The Hoff Jessie J Danny Simon Cowell David Walliams Tom Jones Len Goodman Amanda Holden Alesha Dixon.
1 Take your road map 2 Read it again
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Vacances Nos buts – prepare holiday topic Write at least 50 words on who you went on holiday last year.
Learning objectives Learn how to cancel and re-arrange meetings
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Les verbes essentiels. avoiravoir – to have j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
Le verbe FAIRE au présent
Descriptions: Physiques et Qualités. Adverbes (plus dinformation) Très: Very Assez: Quite Un peu: a little Moyenne: Medium.
With the Angry Family When, when, when? - Days of the Week.
Conjugation Changing the form of the verb to fit the subject pronoun. (to have) I have, you have, he (she) has, we have, yall have, they have. (to be)
A:B: D:C:. A:B: D:C: million dEuros Euros Euros Euros Euros Euros Euros 8. 8.
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Indirect Object Pronouns melelui telaleur nous l vousles Je lui parle!
Presenting the wonderful world of Pronouns.
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
Let’s revise!! 1 Take your road map 2 Read it again Objectifs linguistiques: Mots interrogatifs + intonation des questions Present perfect Will + would.
1.Comment t’appelles-tu? what is your name? 2.Quelles sont tes qualités? What are your qualities? 3.Quels sont tes défauts? What are your flaws? 4.Quelle(s)
Error correction: Part 2 Deuxième partie: la correction d’erreurs.

Whenever you want to move along in this presentation, press the space bar. You can « go back » by pressing the « page-up key ». Clear ? Then start !
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Les pronoms sujets je – tu – il/elle – nous – vous – ils/elles.
Les Pronoms Relatifs Indéfinis Grammaire 8.2 Je suis terrifiant! Nous avons peur de ce chat…
Être to be.
Est-ce que tu dors bien? Objectif: to be able to comment on your sleeping habits and other factors that affect well-being.
Great Things to Say.
Les pronoms-Pronouns.
Transcription de la présentation:

Question 1

Comment dit-on I am weak. A Je suis fatigué. B Je ne suis pas faible. C Je suis faible. D Il est faible.

Question 2

Ni en anglais? A Neither B Never C Always D Except

Question 3

Je ne suis pas daccord, en anglais? A I agree. B I do not agree. C She agrees. D They do not agree.

Question 4

Comment dit-on: He has a brand new phone. A Il a un vieux portable. B Il a un ordinateur portable. C Il a un portable tout neuf. D Il a un téléphone portable.

Question 5

Comment dit-on, I have turned 16. A Je vais avoir seize ans. B Jaurai seize ans. C Jai déjàseize ans. C Jai déjà seize ans. D Jai eu seize ans.

Question 6

Comment dit-on être à la retraite? Comment dit-on être à la retraite ? A To be early. B To be sorry. C To be retired. D To be tired.

Question 7

Il ny aura plus de famine, en anglais? A There will be no more starvation. B There will be more starvation. C There is lots of starvation. D There is not a lot of starvation.

Question 8

Comment dit-on I could not stand smokers. A Je supporte les fumeurs. B Je ne supporte pas les fumeurs. C Je ne supportais pas les fumeurs. D Je deteste les fumeurs.

Question 9

On se dispute souvent, en anglais? A We discuss a lot. B We argue a lot. C We often discuss. D We argue all of the time.

Question 10

Comment dit-on My parents can be quite demanding. A Mes parents sont assez exigeants. B Mes parents ont été très exigeants C Mes parents peuvent être assez exigeants. D Mes parent sont très exigeants.

Question 11

Je dois perdre quelques kilo mais jaime trop de chocolat, en anglais? A I dont need to lose weight but I love chocolate too much. B I need to lose weight but I dont like chocolate. C I need to lose weight but I love chocolate too much. D I need to lose weight but I like chocolate too much.

Question 12

Ils se monquent de moi, en anglais? A They bully me. B They laugh with me. C They laugh at me. D They think of me.

Question 13

Comment dit-on She does not understand my situation. A Elle ne comprend pas ma situation. B Elle ne comprend pas mes problemes. C Il ne comprend pas mas situation. D Elle comprend ma situation.

Question 14

Im going to have a wicked time, en français? A Je me suis amusée comme une folle. B Je mamuse comme une folle. C Je vais mamuser comme une folle. D Je mamuserai comme une folle.

Question 15

J'avais des problèmes d'accoutumance, en anglais? A I had smoking problems. B I had eating problems. C I had financial problems. D I had addiction problems.

Question 1

Comment dit-on I am weak. A Je suis fatigué. B Je ne suis pas faible. C Je suis faible. D Il est faible.

I am weak… A Je suis fatigu A Je suis fatigué. B Je ne suis pas faible. C Je suis faible. D Il est faible.

£100

Question 2

Ni en anglais? A Neither B Never C Always D Except

Ni A Neither B Never C Always D Except

£200

Question 3

Je ne suis pas daccord, en anglais? A I agree. B I do not agree. C She agrees. D They do not agree.

Je ne suis pas daccord, en anglais? A I agree. B I do not agree. C She agrees. D They do not agree.

£300

Question 4

Comment dit-on: He has a brand new phone. A Il a un vieux portable. B Il a un ordinateur portable. C Il a un portable tout neuf. D Il a un téléphone portable.

Comment dit-on: He has a brand new phone. A Il a un vieux portable. B Il a un ordinateur portable. C Il a un portable tout neuf. D Il a un téléphone portable.

£500

Question 5

Comment dit-on, I have turned 16. A Je vais avoir seize ans. B Jaurai seize ans. C Jai déjàseize ans. C Jai déjà seize ans. D Jai eu seize ans.

Comment dit-on, I have turned 16. A Je vais avoir seize ans. B Jaurai seize ans. C Jai déjà seize ans. D Jai eu seize ans.

£1,000

Question 6

Comment dit-on être à la retraite? Comment dit-on être à la retraite ? A To be early. B To be sorry. C To be retired. D To be tired.

Comment dit-on être à la retraite? Comment dit-on être à la retraite ? A To be early. B To be sorry. C To be retired. D To be tired.

£2,000

Question 7

Il ny aura plus de famine, en anglais? A There will be no more starvation. B There will be more starvation. C There is lots of starvation. D There is not a lot of starvation.

Il ny aura plus de famine, en anglais? A There will be no more starvation. B There will be more starvation. C There is lots of starvation. D There is not a lot of starvation.

£4,000

Question 8

Comment dit-on I could not stand smokers. A Je supporte les fumeurs. B Je ne supporte pas les fumeurs. C Je ne supportais pas les fumeurs. D Je deteste les fumeurs.

Comment dit-on I could not stand smokers. A Je supporte les fumeurs. B Je ne supporte pas les fumeurs. C Je ne supportais pas les fumeurs. D Je deteste les fumeurs.

£8,000

Question 9

On se dispute souvent, en anglais? A We discuss a lot. B We argue a lot. C We often discuss. D We argue all of the time.

On se dispute souvent, en anglais? A We discuss a lot. B We argue often. C We often discuss. D We argue all of the time.

£16,000

Question 10

Comment dit-on My parents can be quite demanding. A Mes parents sont assez exigeants. B Mes parents ont été très exigeants C Mes parents peuvent être assez exigeants. D Mes parent sont très exigeants.

Comment dit-on My parents can be quite demanding. A Mes parents sont assez exigeants. B Mes parents ont été très exigeants C Mes parents peuvent être assez exigeants. D Mes parent sont très exigeants.

£32,000

Question 11

Je dois perdre quelques kilo mais jaime trop de chocolat, en anglais? A I dont need to lose weight but I love chocolate too much. B I need to lose weight but I dont like chocolate. C I need to lose weight but I love chocolate too much. D I need to lose weight but I like chocolate too much.

Je dois perdre quelques kilo mais jaime trop de chocolat, en anglais? A I dont need to lose weight but I love chocolate too much. B I need to lose weight but I dont like chocolate. C I need to lose weight but I love chocolate too much. D I need to lose weight but I like chocolate too much.

£64,000

Question 12

Ils se monquent de moi, en anglais? A They bully me. B They laugh with me. C They laugh at me. D They think of me.

Ils se monquent de moi, en anglais? A They bully me. B They laugh with me. C They laugh at me. D They think of me.

£125,000

Question 13

Comment dit-on She does not understand my situation. A Elle ne comprend pas ma situation. B Elle ne comprend pas mes problemes. C Il ne comprend pas mas situation. D Elle comprend ma situation.

She does not understand my situation. A Elle ne comprend pas ma situation. B Elle ne comprend pas mes problemes. C Il ne comprend pas mas situation. D Elle comprend ma situation.

£250,000

Question 14

Im going to have a wicked time, en français? A Je me suis amusée comme une folle. B Je mamuse comme une folle. C Je vais mamuser comme une folle. D Je mamuserai comme une folle.

Im going to have a wicked time, en français? A Je me suis amusée comme une folle. B Je mamuse comme une folle. C Je vais mamuser comme une folle. D Je mamuserai comme une folle.

£500,000

Question 15

J'avais des problèmes d'accoutumance, en anglais? A I had smoking problems. B I had eating problems. C I had financial problems. D I had addiction problems.

J'avais des problèmes d'accoutumance, A I had smoking problems. B I had eating problems. C I had financial problems. D I had addiction problems.

£1,000,000

Bravo! Count your money & leave it on my desk!