Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Où habites-tu?.
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
Quel temps fait-il?.
Les devoirs pour le lundi 11 février
Quel temps fait-il? le temps.
Les problèmes en vacances
and a justification for level 4
Success Criteria Learning objectives
L/O: Be able to talk about how the weather was on holiday and talk about weather in different places _________________ Le temps en vacances STARTER: Find.
Exercice #18 Quelle est la date aujourd’hui? Quel age as-tu?
Quel temps fait-il? Today’s objective:
Cest quel pays? 1la France 2le Portugal 3la Suède 4lAngleterre 5lIrlande 6lAllemagne 7lEspagne 8lItalie A B C D E F G H E Lundi 11 Octobre Quel temps fait.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
WILF: •TO SAY WHERE YOU HAVE BEEN (LEVEL 5C) •TO SAY HOW YOU GOT THERE AND WHO WITH (LEVEL 5B) •TO SAY WHAT YOU DID ON HOLIDAY AND THE WEATHER TOO (LEVEL.
Le temps.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Je vais jouer je vais sortir nous allons choisir ils vont rentrer tu vas aller elle va se détendre on va regarder la télé je joue au foot nous regardons.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Today’s objective: to prepare for our speaking assessments. Voici la météo.
depuis, il y a, pendant, pour
Greetings, formal and informal
Trouver l’Intrus Construire des Phrases
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
Reliez les questions et les réponses
Match up the questions and the answers.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Read the following text. Answer the questions in English.
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
1 AU SECOURS UNITÉ 8 AIM to understand and talk about the weather.
Quel temps fait-il aujourd’hui?
Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School 2007
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Quel temps fait-il?.
Quel temps fait-il? ________________ ________________ ________________
Where and with whom does he live? What did he do two years ago?
success criteria Learning objectives
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Corrigez les erreurs (Correct the errors in the future tense endings – however, some of them are correct) Je ne travailleras dans un supermarché Nous jouerez.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Le Temps Expressions with Faire: Le Temps. Faire: To Do/Make Je fais Tu fais Il/elle fait Nous faisons Vous faites Ils/elles font.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
Nous habitons Objective: To be able to give and understand information about where people live. Play the powerpoint – copy down the phrases in French &
La Météo. Learning objectives  Learn to recognise and name the different types of weather.  To be able to produce a weather forecast  Remember at least.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Quel temps fait-il? Talking about the weather in French. Il y a du brouillard.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Talking about the weather
Brainstorm. Avec ton partenaire, écrivez le plus de phrases sur la météo.
Quel temps fait-il?.
What‘s the weather like?
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Quel temps fait-il?-What‘s the weather like?
Le temps (The weather) K. Holmes.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
L’echauffement Warm-up: Quelle saison est-ce? C’est…
D’Accord 1 Leçon 5B Le Temps (Weather).
Transcription de la présentation:

Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse un vendeur une mécanicienne un vendeur un magasin un hôpital une usine Il est elle est je suis un coiffeur un professeur une coiffeuse j’ai

L’objectif: to know how to say where we live and where we are from. vendredi le 4 octobre Où habites-tu? L’objectif: to know how to say where we live and where we are from.

Bury est dans le nord de Manchester. …… est dans ……de Manchester. Où habites-tu? Nord Ouest Est Sud Bury est dans le nord de Manchester. …… est dans ……de Manchester.

Qui est le chef? Nord Ouest Est Sud

le nord le sud l’est l’ouest le centre L’Angleterre L’Afrique L’Inde La jamaïque de J’habite dans Je viens de … Un exemple: Bonjour, Je m’appelle Mademoiselle Fraser. J’habite dans le nord de l’Angleterre et je viens de Liverpool.

Discutez! Qu’est-ce que ça veut dire? J’habite dans un appartement dans le centre de Paris. J’habite à Paris depuis quatre ans mais je viens de Lille. PHILLIPE

J’habite dans le centre de Chamonix, une ville dans l’est de la France J’habite dans le centre de Chamonix, une ville dans l’est de la France. J’habite à Chamonix depuis dix ans, mais je viens de Lyon. ANNETTE

Moi, j’habite dans un appartement à Bordeaux, une grande ville dans le sud-ouest de la France. J’habite à Bordeux depuis six mois, mais je viens de Manchester, en Angleterre. TREVOR

J’habite à Liverpool avec ma famille, mais je viens de Lille dans le nord de la France. J’habite à Liverpool depuis sept ans. MONIQUE

Répondez aux questions: Who lives in Paris? Where do they live specifically? (2 details) Where is Annette from? How long has Annette lived in Chamonix? Who lives in a big town in the south west of France? Where about is Chamonix? Where is Phillipe from originally? Who does Monique live with? Where does Monique come from originally? Which two people live in a flat?

Un mot mêlé Can you find 10 key phrases from today hidden in the grid? STUCK??? – can you remember what they mean in English j’habite dans Le nord Le sud L’est L’ouest depuis ans mais je viens de

Trouvez le trésor!

L’objectif: to know how to describe the weather vendredi le 11 octobre Quel temps fait-il? L’objectif: to know how to describe the weather

Quel temps fait-il? Can you work out what the following weather phrases might mean in English? Il fait chaud Il fait froid Il y a du soleil Il y a du vent Il y a du brouillard Il y a des orages Il pleut Il neige What strategies did you use?

Il fait chaud

Il fait froid

Il y a du soleil

Il y a du vent

Il y a du brouillard

Il y a des orages

Il pleut

Il neige

Quel temps fait-il? Qu’est-ce que ça veut dire en anglais? Il fait chaud Il fait froid Il y a du soleil Il y a du vent Il y a du brouillard Il y a des orages Il pleut Il neige It is hot It is cold It is sunny It is windy It is foggy It is stormy It is raining It is snowing

Quel temps fait-il? Qu’est-ce que ça veut dire en anglais? Il fait chaud Il fait froid Il y a du soleil Il y a du vent Il y a du brouillard Il y a des orages Il pleut Il neige It is hot It is cold It is sunny It is windy It is foggy It is stormy It is raining It is snowing

Think, pair, share… Le temps…

Écoutez Page.14 ex 1 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.

Test yourselves! une usine une usine une serveuse Un collège

Quel temps fait-il? Écrire Copy out the title, “Quel temps fait-il? “ and the 8 weather phrases. Draw a weather symbol for each phrase. Extension Task Expo 2v, page 14, exercice 3. Complete the weather phrases from memory if possible! Check your answers afterwards.

Quel temps fait-il? Les objectifs: to know: How to describe the weather Hands up! Who can say 4 weather phrases? Who can say 6 weather phrases? Who can say 8 weather phrases? What can you do to help you remember the weather phrases?