Sylvain Roussy - 2014 - GraphGist. Cest une synthèse (code, texte, images) dun cas détude particulier visible sous forme dune page Web Cest un document.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La Bonne Forme Les Verbes en ER. La Bonne Forme Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying complete sentences with correct verb.
Advertisements

A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
How to play Divide class into 2 teams Teams take in turns to pick a number, read the word aloud & identify the word class and decide if they want to keep.
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Touchez un crayon which has instructions to either touch or show 8 classroom.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Click this button to play Click this button for directions.
Au programme du jour …. Ce que vous navez pas encore vu Constantes et variables de classe Main et Tests Utilisation de lAPI Existence des packages Existence.
La Bonne Forme Les Verbes Réguliers au Passé Composé
Les noms des partenaires ____________________________________ ____________________________________ Partie A: Notre thème est: ______________________________.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Quest-ce quun blog? « Un blog ou blogue (aphérèse de web log) est un site Web constitué par la réunion d'un ensemble de billets triés par ordre chronologique.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq mars
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written Answer this is the prompt the students will see, and where I.
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
I. Intro, contexte, historique des mmorts II. SVN, historique des langages utilisés III. Serveur PHP, client 2D: JavaScript IV. Client 3D: Java, JoGL.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written Answer this is the prompt the students will see, and where I.
Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
How to MODIFY this Powerpoint game. (See next for playing the game) You must know how the TV game works. If not, find out. Choose your categories and.
Formatting of Game © Candace R. Black, Al rights reserved. Révisions!
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
Formation ADBS – septembre 2014 – 1 Approfondir son expertise en recherche d'information 3-4 & 5 septembre 2014.
SCIENTIX, la communauté de l’enseignement scientifique en Europe Scientix is funded with support from the European Commission under Seventh Framework Programme.
LE FUTUR Muckross Park College WHAT DOES IT MEAN? It means how to translate « will » or « won’t »
Schneider Electric 1 - Division - Name – Date Nouveau sur la Quick’R SDC Suivez le guide !
Bon mardi! Pour être prêt: 1.Sortez 1.l’histoire du passé: Un voyage 2.Text: questions de comprehension p p. 132 # 1 2.Sur un morceau de papier.
Les endroits en ville – places in a town
Faith and Light International Formation Session 2010 Energizing Meetings
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Journal 6/10/10 You need your netbooks and headphones (if you have some – if not, I have headphones to lend)
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Formatting of game by Candace R. Black © All rights reserved. Formatting of Game by Candace R. Black © All Rights Reserved. This line of text.
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Formatting of game by Candace R. Black © All rights reserved. Formatting of Game by Candace R. Black © All Rights Reserved. This line of text.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Thank you for signing up to the Sparkle Speak newsletter
What do these pictures have in common?
Formatting of game by Candace R. Black © All rights reserved. Formatting of Game by Candace R. Black © All Rights Reserved. This line of text.
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
RULES OF THE GAME There are 2 rounds. Round 1 - One person from each team comes to the front of the room. Team 1 will give a one-word clue to their “guesser”
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Coupe du Monde 2010 TOP TRUMPS!.
What is missing ? ……… is missing Listen and choose A B C D E F.
Présentation du nouveau Site Hercules. Plan Nouvelle ergonomie Nouvelle base de données Nouvelle procédure d’inscription Nouveaux outils d’administration.
Welcome! SIT IN GROUPS OF FOUR. WORK WITH THE PERSON NEXT TO YOU. NO WRITING! 1.Agree! You must agree on the order of the activities, from what you would.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
1. Je peux identifier quelques vêtements. 2. Je peux associer quelques vêtements avec le bon saison.
Français 16 fevrier 2016 Cinq minutes preparer á l’orale 4-1. What do you get when you cross a dyslexic agnostic with an insomniac? Jamais – never. Elle.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
DESSINER ET GRIFFONNER LES LIGNES ET LES FORMES. Useful Verbs Utiliser – to use Créer – to create Représenter – to represent Donner – to give Démontrer.
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Le matÉriel scolaire = School Supplies.
Transcription de la présentation:

Sylvain Roussy GraphGist

Cest une synthèse (code, texte, images) dun cas détude particulier visible sous forme dune page Web Cest un document texte qui, suivant un certain formalisme, sera interprété par un moteur de rendu Cest une fonctionnalité offerte par GitHub Quest-ce quun Gist ?

Cest un Gist exploité par un moteur de rendu fourni par Neo4j Propose des mots-clés additionnels Permet davoir une page ou se partagent informations textuelles, images, exécution de requêtes Cypher, console Neo4j et rendu de graph Quest-ce quun GraphGist ?

Cest un concours organisé par NeoTechnology où sont récompensés les meilleurs Gist Les Gist portent sur des domaines métiers particuliers (transports, réseaux sociaux, etc.) ou hors catégorie (jeux, etc.) Va du très simple (un graphe et quelques requêtes) jusquau très complexe (statistiques sur des parties déchec, évaluation des meilleurs coups ) Et les challenges GraphGist ?

Date de fin 31/01/2014 Permet de gagner des prix (des bons Amazon allant de 300$ à 50$ pour les trois premiers) et des tee-shirts Le challenge de lhiver

Education Finance Life Science Manufacturing Sports Resources Retail Telecommunication Transport Advanced Graph Gists 1. Idée : domaines proposés

Ascii Doc (cheat sheet : 2. Ecrire le Gist = Tic Tac Toe ! :author: Sylvain ROUSSY :neo4j-version: RC1 To play Tic Tac Toe ! with Cypher queries. image:: es.jpg[] 1. Main goal ~~~~~~~~~~~~ This sample demonstrates how game rules can be managed using Cypher. Each player takes his turn executing a predefined query. This query first checks wether the shot is valid or not, and if this is the players turn. Then it checks if the current player wins (when the players shots draw a straight line on three consecutive tiles).

//hide [source,cypher] ---- [code CYPHER] Ecrire le Gist : compléments //hide [source,cypher] ---- // Creating the board : a 3x3 square, complete graph // Creating players and game next CREATE (c11:TILE {x:1,y:1}), (c12:TILE {x:1,y:2}), (c13:TILE {x:1,y:3}), (c21:TILE {x:2,y:1}), (c22:TILE {x:2,y:2}),

//graph 2. Ecrire le Gist : compléments

//table 2. Ecrire le Gist : compléments

//console 2. Ecrire le Gist : compléments

3. Tester le Gist

Editer la page 4. Ajouter le Gist

Ajouter son gist 4. Ajouter le Gist

Ajouter son gist 4. Ajouter le Gist

Signaler son GraphGist à la communauté ! 5. Partager le Gist

6. Remporter le challenge?