Nom___________________CLASSWORK Date___________________ Instructions: Write a story about what is happening in the picture. Describe the setting, the events.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Advertisements


Lundi 23 février Objective: Learn places in town.
Poser des questions Asking questions.
7 Mettre Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.2 Les quesitons essentielles: What does « mettre » mean? What type of verb is it? What are some.
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Français I Bonjour-Bon week-end?. Quiz corrections I will have graded for tomorrow.
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Français 1b OPT Benchmark Oral Exam Begins Tuesday, May 29, 2012.
French 1 – Term The verb JOUER.
Café tasse lait.
À quelle heure as-tu le français?
The past isnt what it used to be. Limparfait est… a past tense Usually repetative actions Does NOT mean the same as the passé composé Utilisez limparfait.
Le conditionnel Pour former le conditionnel en Français on emploie tout l’infinitif et les terminaisons suivantes qui sont les mêmes terminaisons pour.
Limparfait (IMP) Définiton: Past tense - used to show that something happened over a period of time.
Des autres choses à considérer….. Ce nest pas trop compliqué !
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Les devoirs: Make flashcards with new vocabulary. Write a sentence describing which animal is your favorite and why. Exercice #3 Quelle heure est il? 7:30.
Il y a beaucoup de places libres ou le stade est comble ?
Putting it in the right form is essential to describing wear it fits in talking about la nourriture et les boissons.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
C’est imparfait ou passé composé? Describes what happened.
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
Alternative versions …. La chenille qui faisait des trous.
The Imperfect Past Tense How to describe how things were in the past.
Conjugating verbs Une revision…. KNOW THE SUBJECT OF THE SENTENCE… WHO are you talking about? WHO are you talking about? Yourself? Yourself? Someone else?
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
ROLE-PLAY HIGHER. You’re talking to a French friend about what you did for your work experience To see the teacher’s card, click herehere Sorte de stage,
Rôle-plays… …en français!!!! (youpi!).
Indirect speech A2 Discours indirect. Pierre dit : « Le président est à Milan.» Pierre says : «The president is in Milan. » Pierre dit que le président.
Les Mots Interrogatifs
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
DEPUIS: SINCE, FOR Les normes: Les questions essentielles:  Communication 1.2- Which tense is used with “Depuis” to express an action that begins in the.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Français Today’s Learning Objective: AT1: To listen to and understand the months in French.
THE RECENT PAST. Le passé récent.= the recent past. Le passé récent est un temps du passé, son action se passe juste avant le moment où on parle. Le passé.
Bon Mardi! Quelle est la date aujourd’hui?
2. Hier soir, on ________________(voir) un film.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
L’imparfait des verbes avoir et être Chapitre 6 Madame Brown.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
4. 4 L’imparfait et le passé composé 1.The decision to use the passé composé or the imperfect tense depends upon whether you are describing an action.
Notes d’Inversion.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
Warm up: Write about the day you thought that you were very sick; later on, it turned out to be only an illusion on your part. What happened that day?
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
JOURNAL- mardi, le 29 septembre Le serveur _______________ (travailler) au restaurant. Il__________ (être) très sympa. Il______________ (parler) français.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Fiche méthodologique 1: How to understand a text? (Written comprehension) General remarks: 1.It is OK NOT to understand everything…….yes, it is!! 2. You.
To set the scene: (Describe characters, time, location, routine activities etc.) Il était une fois- once upon a time Il faisait_________ Il était____________.
JOURNAL- mardi, le 29 septembre Le serveur _______________ (travailler) au restaurant. Il__________ (être) très sympa. Il______________ (parler) français.
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
UNITÉ 16 Quiz: Mardi 26 Mai. Devoirs Vocabulaire Exercices 2 et 13 sur MFL Exercice 16 donner en classe.
Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Activité le 25 avril Qu’est-ce qu’ils font? Write a sentence in French that describes what is taking place in each picture.
Asking about Days , Months, years, and dates
Pauvre Anne Chapitre 4 Questions
By the end of today’s lesson you will be able to:
I can describe singular and plural objects.
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Starter.
Travail de cloche Write a sentence which uses the imparfait to set the scene for a story.
Writing 2-3 sentence descriptions for each of the four drawings
Transcription de la présentation:

Nom___________________CLASSWORK Date___________________ Instructions: Write a story about what is happening in the picture. Describe the setting, the events and the emotions of the characters in detail. Quelques noms importants le serveur / le garçon = the waiter les clients = the customers mouchoir = handkerchief du vin = some wine un bouteille = a bottle Quelques verbes importants pleurer = to cry crier = to shout renverser = to spill fumer = to smoke retenir lattention de = to get someones attention

Questions to guide your writing: Quel jour est-il ? Quelle est la date ? Quelle heure est-il ? Quel temps fait-il ? Quelle saison est-il ? Où sont les personnes ? Pourquoi ? Comment est la nourriture de ce restaurant ? Comment est le service ? Comment est le restaurant aujourdhui ? Qui est au restaurant ? Comment sont ces personnes ? Quest-ce quils font ?Pourquoi ? Quest-ce quils pensent ? Comment se sentent-ils ? Quest-ce quils ont fait ? Quest-ce quils vont faire plus tard ? Set the stage Describe the action

Questions to guide your writing: Quel jour était-il ? Quelle était la date ? Quelle heure était-il ? Quel temps faisait-il ? Quelle saison était-il ? Où étaient les personnes ? Pourquoi ? En général, comment est la nourriture de ce restaurant ? Comment est le service ? Comment était le restaurant ce jour ? Qui était au restaurant ? Pourquoi ? Comment étaient les personnes ? Quest-ce quils faisaient ? Pourquoi ? Quest-ce quils pensaient ? Comment ils se sont sentis ? Quest-ce quils ont fait ? Quest-ce quils vont faire plus tard ? Set the stage Describe the action