The Transnational and the Canon The French Atlantic.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Globalisation and tradition in Moroccan Anti-Atlas childrens toys and play Jean-Pierre Rossie
Advertisements

PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
2. 2 Linterrogation 1.The simplest and most common way to ask a question in French is by using intonation, that is, by simply raising ones voice at the.
Les pronoms compléments
OBJECTIF: Arrondir un grand nombre. Objective: Round-Off numbers.
Asking and Telling Where Someone Is From Page 6. Tu es de Paris? Oui, je suis de Paris.
GERPISA Eleventh International Colloquium June 11-13, 2003 Paris The Origins and the Limits of the Productive Models Diversity Research questions and research.


Unité 6 – Leçon A Nationalities, countries, new irregular verb “venir”, “de” + definite articles & asking questions.
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.

Leçon 6 – la page 40 jusquà la page 43 NOUNS Nouns referring to _____ or _____ areNouns referring to _____ or almost always ________________are almost.
Le jour et la date le temps et la température le dessin Il fait ? degrés janvieraoût maximum˚C ˚F ˚C ˚F minimum˚C ˚F ˚C ˚F Mon pays sappelle La capitale.
Le jour et la date le tempsle dessin Il pleutjanvieraoût moyennemm inches mm inches Il fait ? degrés janvieraoût moyenne˚C ˚F ˚C ˚F Mon pays sappelle La.
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
Les Questions Français I. YES or NO Questions There are 4 ways to form yes or no questions: 1. EST-CE QUE + SENTENCE Est-ce que tu aimes les hamburgers?
Français 1 Beau, nouveau, vieux. Explication: Most adjectives in the French language follow the noun. There are exceptions that come before the noun.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Le taux de natalité au pays est à la baisse et limmigration est responsable de 53 % de la croissance démographique Diversité au Canada Points saillants.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
So what are Garfield and Odie saying?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Faite Maintenant: Do Now La nationalité 1.Michelle/américain(e) Ex. – Michelle est américaine (female) 2.Michel/américain(e) ______________________________.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
Linterculture. St martin St Martin Portugal SAINT MARTIN 86 Km2 En 1648, lîle de Saint-Martin nétait occupée que par quatre Français et cinq Hollandais.
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
Provence part 1 Created by: Dimick Provence: Lavande et tournesols.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Nous allons …….. apprendre des mots nouveaux Communiquer les opinions.
2 Tu et Vous: Two ways to say « you » La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through making comparisons Les questions essentielles:
Une Amie Un Ami Français I.
Les verbes comme acheter
Bienvenue à la classe de français!
JE TE DONNE Jean-jacques GOLDMAN Mickaël JONES.
Les MONUMENTS de PARIS. La Tour Eiffel NOTRE DAME.
Le verbe VENIR.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Brigitte Bardot. Brigitte Bardot was born in Paris on 28 September She decided to concentrate on a ballet career, but became a model and in March.
Handy School Vocab 4 Basic Subjects with Mrs Angry Carrot-know-it-all-Face and Mr Evil, Very Evil, Parsnip-Face.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
Venir et le passé récent
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Cest jeudi, le 24 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
By Torie Herdt. Voila l Afrique La Tunisie est un pays francophone.
Definite and Indefinite Articles. The Writing the in French is more complicated than in English. You must determine a few things about the noun you are.
Pourquoi le français? Parce que cest MagnifiquePratiqueEtSuper-cool.
VILLE DE QUEBEC Erin Cote. OÙ EST QUEBEC? Quebec est en Canada.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
La Cappadoce La vallée de Göreme La vallée de Göreme est le lieu le plus visité de Cappadoce. Cest un grand cirque rocheux, au décor lunaire, dont les.
Des expressions du temps
RÉVISION UNITE 3. VOCABULAIRE STUDY YOUR UNIT 3 VOCABULARY SHEET, CROSSWORD PUZZLE, and PRACTICE TEST.
Chapitre 4 Structure. Avoir Study the following forms of the irregular verb avoir (to have). AVOIR ai as j’ tu il/elle/ona nous avons vous avez ils /elles.
Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ
The political ecnomy of tourism development in Tolagnaro (Madagascar) Utilization of natural resources in the struggle against poverty Bruno Sarrasin Professeur.
Passive Voice French 3. Types of Voice There are three types of voice in French. – Active – Passive – Pronominal You already know how to do active and.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.
Quantifiers. Common quantifiers Quantifiers determine ‘how much’ there is of something but are less specific than numbers. FrançaisEnglish assez deenough.
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Les Prépositions et les pays:
Mercredi 1 Novembre Français I
Point de départ In Leçon 19, you learned that reflexive verbs indicate that the subject of a sentence does the action to itself. Reciprocal reflexives,
Transcription de la présentation:

The Transnational and the Canon The French Atlantic

Quebec and Hocquenghem

The Problem with France un pays sans rencontres, sans métissages (Hocquenghem, La Beauté du métis; Paris: Ramsay, 1979), p. 9 Cf Anglophone and Hispanophone worlds: Pour les Français, ces océans culturels sont dincompréhensibles magmas décentrés; ibid., p. 28.

The Problem with French Studies Cf Descartes: the story of the constitution of the ego, told in covertly diagrammatic terms, schematizes a design of colonization that makes self-identity as its self-currency; Cf The centredness and structures of filiation of French Studies: There ensues the articulation of a closed, depoliticized boundless space in which the classroom becomes the hothouse of a family romance that takes pride in insulating itself from world-scale dilemmas that know none of the refinements of received French (Tom Conley, Afterword/Identity: Never More, in S.Ungar & T.Conley (eds), Identity Papers: Contested Identities in Twentieth-Century France (University of Minnesota Press, 1996), pp

Ways Forward Paul Gilroy, The Black Atlantic: Modernity and Double Consciousness (London: Verso, 1993). Gilles Deleuze and Félix Guattari: minor/major languages and cultures; the pack or meute; alliance rather than filiation. Edouard Glissant: Relation; errance rather than lunicité qui est au principe des dominations (Introduction à une poétique du divers; Paris: Gallimard, 1996), p. 106; archipelago versus continents. Jean Morisset, theorist and practitioner of diasporic French-Canadianness rather than territorialised Quebecness: la véritable Amérique ne saurait exister en français aux yeux de la France, de peur justement que son rêve dAmérique ne devienne un cauchemar indéchiffrable parlant joual ou créole (in J.Morisset & E.Waddell (eds), Amériques: deux parcours au départ de la Grande Rivière du Canada (Montreal: lHexagone, 2000), p.271.

The French Atlantic Site-based: Nantes, La Rochelle, Saint-Pierre et Miquelon, Quebec City, New Orleans, Cayenne, Montevideo Diasporas and transoceanic flows but also grounded in materiality and undergirded by historical catastrophe, notably the slave trade The pack: juxtapositions of heterogeneities, diversity of texts and of high and low cultural forms New light on canonical writings and films, e.g. Demy, Maupassant, Lautréamont

Beyond the Canon: Francophone New Orleans