Hello, friends! Salut,mes chers amis!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A-Avez- vous une chambre de libre sil vous plaît? B-Oui,quelle sorte de chambre voulez-vous? A-Je voudrais une chambre pour 2 personnes avec une salle.
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Au Snack-bar Jeudi 15 juin Learning Objectives:
Aujourd’hui en français:

Vocabulaire de classe Bonjour la classe! Hello class!
Vocabulaire de classe Bonjour la classe! Hello class!
Vocabulaire de classe Bonjour la classe! Hello class!
Faisons Le Bilan! Lets do a check up!. OBJECTIFS 1)Réviser tout depuis septembre! 2)Consolider et travailler le mémoire 3)Faire un arbre généalogique.
Reviewing page 6. 1.How do you say Are you from here? Tu es de Paris? Tu es dici? Tu es de Darien?
Les Questions Français I. YES or NO Questions There are 4 ways to form yes or no questions: 1. EST-CE QUE + SENTENCE Est-ce que tu aimes les hamburgers?
Bien Dit 1 chapitre 6.1 vocab Exprimons-nous conversation.
La santé On est malade. Im sick Je suis malade. Whats the matter with you? Quest-ce que tu as?
LES BONNES MANIERES (GOOD MANNERS). GREETINGS AND INTRODUCTIONS In the French-speaking world, different greetings reflect differing degrees of familiarity.
Asking the Way LESSON OBJECTIVES Ask how to get to places Understand directions Give directions.
Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
$100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Dialogue pour les élèves de Cavell. Karine Grand Maison
Les loisirs/Les passe-temps
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
French 1 – Term The verb JOUER.
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Présentez-vous.
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
Task 1: On the 4 postcards, underline the on peut sentences that we have been looking at Task 2: Answer the 4 bonus questions.
Tout sur Moi! By: Ryleigh Pineda
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Les Sports et Loisirs Les Sports et Loisirs Talking about your sport and leisure time activities in French Jadore le football.
The Angry Family Mr. Angry Potato Head Bonjour ! Je mappelle Angry Potato Head. Hello, my name is Angry Potato Head.
French introduction.
En classe Salutations mardi le 8 septembre
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
WALT: to talk about your brothers & sisters. P. 26 of Metro 1 Ex. 1a & 2a.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Hello / Goodbye.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
La Bombe. Give two ways to say hello Give two ways to say goodbye.
The Objective of the Lesson To learn to say what I like to do/I dont like to do.
Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in your textbook Exit.
Bonjour Tout le monde Monsieur Madame Mademoiselle
Où vont-ils? Say where the following people are going. Use the suggested subject, the verb “aller”, a form of “à” and the place. Je___________________________café.
Unité 1 Leçon 1a – Salut!.
Unité 1. Give an appropriate response Bonjour! Bonjour (Mme) Salut.
JOURNÉE 1 ET 2 Commençons Copy the following dialogue and fill in the missing information. - Salut - _______! Comment ___________? - Je m’appelle ____________.
Question essentielle: Que savons-nous?
Qu’est-ce que ça veut dire?
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Salut! Bonjour! La Conversation!.
Unité 1 Leçon 1 C How to greet a friend/classmate: Salut! How to greet a teacher/adult: Bonjour! Monsieur Madame/Mademoiselle How to say good-bye: Salut!
1 AU SECOURS UNITÉ 1 AIM how to meet and greet people appropriately.
Translation/ Traduction
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
GREETINGS.
French introduction.
The PowerLanguage Platform
Bonjour! Lundi le dix-neuf septembre
Salut, les copains! Chapitre 1.
KEY LANGUAGE P1 / PLS1/ BLOCK 1.
Lundi 29 octobre Français I
Lundi 29 Janvier Français PreAP-AP
Sentence building: Traduisez!
Transcription de la présentation:

Hello, friends! Salut,mes chers amis! Здравствуй, друг! Hello, friends! Salut,mes chers amis!

Say Hello Say hello, say hello, say hello, say hello Hurt your knees, Clap your hands, Stamp your feet, And say hello, Touch your ears, Touch your cheeks, Shake your hands, Smile at your friends. And say hello.

Знакомство What is your name? My name is… . Pleased (или Glad) to meet you. How are you? Fine, thanks. Comment t’appelles-tu? Je m’appelle… . Enchantée, monsieur (mademoiselle). Comment ça va? Bien, merci.

How old are you? I’m… . one two three four five six seven eight nine ten eleven twelve thirteen fourteen fifteen Quel âge as-tu? J’ai… ans. un deux trois quatre cinq six sept huit neuf dix onze douze treize quatorze quinze

Have you a lot of friends. Yes, I have. No, I have not Have you a lot of friends? Yes, I have. No, I have not. What is your friend’s name? My friend’s name is… . As-tu beaucoup d’amis? Oui. Non. Comment s’appelle ton ami? Mon ami s’appelle… .

What do you like? I like… sport music theatre cinema dance TV guitar gymnastics football basketball volleyball fruit chocolate banana surprise Qu’est-ce que vous aimez? J’aime… le sport la musique le théâtre le cinéma la danse la télévision la guitare la gymnastique le football le basket-ball le volley-ball les fruits le chocolat la banane la surprise

Достопримечательности La Tour Eiffel Big Ben

Достопримечательности Teddy Bear Le Coq Gaulois

Достопримечательности La Place de l’Etoile Trafalgar Square

Достопримечательности The British Museum Le Louvre

Достопримечательности Buckingham Palace Le Palais de Versailles

Достопримечательности St Paul’s Cathedral Notre-Dame de Paris

Достопримечательности Les Invalides The Tower

Достопримечательности London Eye Disneyland

Достопримечательности Tower Bridge Le Pont Neuf

Sur le pont d’Avignon Sur le pont d’Avignon On y danse, on y danse, On y danse tout en rond. Le petit chat fait comme ca Miaou, miaou, Et puis encore comme ca Miaou, miaou. Les grenouilles font comme ca Qua, qua, Qua, qua. Sur le pont d’Avvignon

До свидания! Goodbye. See you. It was nice to see you. Take care. Au revoir, chers amis. Je suis tres heureuse de vous connaître. Bonne chance.

Say goodbye Say goodbye, say goodbye, Give us a way , Goodbuy… Goodbuy everyone.