Jesuisprofesseuretj’adoreçaparcequec’estamusantettrèsintéressant

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
The ‘near’ Future.
Advertisements

To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Que fait ton père/ta mère?
GCSE FRENCH Listening Test Higher Tier Section A Questions et réponses en français Les filles parlent du collège. Pourquoi est-ce qu’elles n’aiment.
Reliez les phrases Match up the phrases être – to be I amTu es You (singular) areNous sommes He/she isIls/elles sont We areJe suis You (plural) areIl/elle.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: faites correspondre les paires! WALT: je vais parler des emplois 1.menuisier 2.comptable 3.secrétaire.
Introduces & Practices Reviews  Descriptive words  Masculine and feminine plural forms of descriptive words  Nationalities  Ils sont, Elles sont for.
This is a friend. Her name is Claire. C’est une amie. Elle s’appelle Claire.
L’école = School.
I can describe myself and others
LES TRAVAUX / EMPLOIS – JOBS
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
DISCUSSION Qu’est-ce que tu bois le plus régulièrement?
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
Comment es-tu? Je suis émotive. Je suis émotif. *.
Les métiers Learning to say the names of the jobs people do. To learn the difference between masculine and feminine nouns. Monsieur Objectif: Madame Succès:
Objectif: To be able to say what your parents do as a living
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
QUI, QU’EST-CE QUE, QU’EST-CE QUI, QUOI
Les matières scolaires
I can describe myself and others
Activity Game 2 “Who wants to be a millionaire! ”
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Copiez l’objectif et répondez aux questions suivantes.
1415frey9W32revision2.
Possessive Adjectives
vendredi 21 octobre Speaking Controlled Assessment Task 2
By the end of today’s lesson you will be able to:
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Pile/Face Est-ce que tu es timide? Est-ce que tu es intelligent?
Junior Cycle 2009-Written Expression (80)
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Les matières scolaires subjects
Lundi dix-neuf février
WILF: Grade E - leisure activities vocabulary phrases
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
Les métiers Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Year 7 French Homework Mr Mwamba Autumn term 2
Describing yourself and others Understanding adjective agreement
Tu es comment? What are you like? May 2005.
Comment es-tu comme personne?
Getting to know someone…
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Unité 1 – Famille et domicile
le verbe Être au singulier
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Information Questions
Tu es comment? Tu es comment?.
mardi, le 20 septembre 2011 Au boulot
Mes Preferences Outcomes:
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Starter.
Français 2, 6 septembre 2016 Ouvrez vos livres à la page 218, faites #1. What's the difference between a teacher and a train? Drôle – funny. Tu en fais.
L’école = School.
Describe my personality
S1 descriptions You are going to create a comic in French with others in your class. You will use what you have learned to describe a comic character of.
S1 French – bonjour!! Objective: to describe yourself and other people
Les pronoms objets Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Unité 5 – Le collège Les matières.
My favourite subject is
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Transcription de la présentation:

Jesuisprofesseuretj’adoreçaparcequec’estamusantettrèsintéressant Jesuisvendeuretjetravailledansunmagasin

Masculine Feminine English Je suis coiffeur serveur vendeur infirmier mécanicien professeur secrétaire au chômage coiffeuse serveuse vendeuse infirmière mécanicienne I am a hairdresser a waiter/waitress a shop assistant a nurse a mechanic a teacher a secretary unemployed

serveur infirmier coiffeur professeur mécanicien secrétaire vendeur au chômage

1. Match French and English Patient Organized Organisé Accurate Courageux Patient Précis Brave Travailleur Friendly Amical Hard-working Rigolo Fussy Pinailleur Warm Persévérant Funny Poli Polite Serviable Resilient Chaleureux Helpful Bavard Talkative Curieux Kind Optimiste Disorganised Positif Lazy Paresseux Persuasive Désorganisé Strong Gentil Talkative Objectif Creative Persuasif Meticulous Astucieux Shrewd Créatif Reliable Fiable Curious Méticuleux Optimistic Fort Fair Juste Objective Honnête Honest

1. Match French and English Patient Organized Organisé Accurate Courageux Patient Précis Brave Travailleur Friendly Amical Hard-working Rigolo Fussy Pinailleur Warm Persévérant Funny Poli Polite Serviable Resilient Chaleureux Helpful Bavard Talkative Curieux Kind Méticuleux Optimistic Fort Fair Juste Objective Honnête Honest Optimiste Disorganised Positif Lazy Paresseux Persuasive Désorganisé Strong Gentil Talkative Objectif Creative Persuasif Meticulous Astucieux Shrewd Créatif Reliable Fiable Curious

A. Read the following texts and answer the questions in your book   Moi, je suis secrétaire et je travaille dans un bureau. Mon patron est assez gentil. J’organise ses rendez-vous, je m’occupe de son courrier et prépare l’agenda du jour. C’est intéressant parce qu’il y a beaucoup de choses différentes à faire. Je parle souvent français et espagnol et je l’accompagne à l’étranger quand il part en voyage d’affaires. C’est assez bien payé mais l’inconvénient c’est que je n’ai que quatre semaines de vacances par an. Where does she work? 2. What does her job consist of? Give three pieces of information. 3. What is the only thing she dislikes about her job?

Moi je suis acteur et c’est un métier passionnant mais il y a beaucoup de compétition et souvent c’est mal payé. Les heures de travail sont irrégulières et quelquefois on ne trouve pas de travail pendant plusieurs mois et financièrement c’est difficile. L’avantage c’est qu’on rencontre beaucoup de personnes intéressantes et c’est vraiment varié. 4. What does he say about his job? 5. What does he think are the two main problems? 6. What are the two things he likes best about his job?