Écoutez la description de la maison Cest de quel niveau? Quest-ce quon pourrait faire pour améliorer le niveau? As-tu un garage? Oui, cest un grand garage.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Tu as faim? Talking about how we feel. What do we know?
Object Pronouns in Passé Composé
Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui ?.
Révision.
Au Snack-bar Jeudi 15 juin Learning Objectives:

4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.
Mini-beasts. This is a Magic PowerPoint or How to make sure this PowerPoint behaves like an Interactive Whiteboard.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Aider a la maison.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
This powerpoint has some useful passages that you can read and adapt when thinking of your own answers about your plans for the future, whether it be.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Les métiers Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
and a justification for level 4
_____________________ Dans ma maison il y a… L/O: To state what rooms there are in a house STARTER: Copy down the sentences you can see below: Jhabitedansunemaison.
Year 7 Homework Due date: 17th April Task: You are to create a Powerpoint presentation about you, your family and your home, that you will present, in.
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
La maison Les chambre Prepositions of place
70 Homework for French  Create an advert for a house that you’re selling. Look at the powerpoint for a recap of rooms of the house, usefull vocabulary.
You can use this tool to help you remember how passé-composé at a glance You can use this guide on some quizzes and tests. Make it clear, colorful and.
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
Chap. 4. page 107. What are they? Ce qui and Ce que both mean WHAT However: They mean WHAT When making a statement NOT when asking a question.
objectifs: Can I say what I do to help at home?
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Christiaan Hastings et Thierry Jesko. Imparfait Passé composé régulier Passé composé irrégulier Passé composé avec être.
Direct Object Pronouns Background information (What you should already know) Subject or Personal Pronouns: Je--I Tuinformal you Ilhe or it Elleshe or it.
Objectifs Revision rooms around the house Revision : There is / there are = il y a From a to the un le une la.
En anglais, écrivez des directions pour aller de la classe de français au: FAT Movie theater in Market Market ES playground Lazer Extreme in Market Market.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
En classejeudi 30 octobre Ma maison Lobjectif – to be able to name the rooms of the house.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: to talk about your brothers & sisters. P. 26 of Metro 1 Ex. 1a & 2a.
Le verbe FAIRE au présent
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Chez moi! In this unit you will learn:
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in your textbook Exit.
La prononciation française
Bonjour, je m’appelle David et j’habite dans une maison individuelle enorme qui se trouve à la campagne.
Bienvenue à ma maison Welcome to my « crib »
Comment conjuguer le Passé Composé By Jordan Blackaby.
Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui ?. 1.On va réviser ‘où habites- tu?’ 2.On va manger du chocolat 3.On va étudier la maison.
Reliez les questions et les réponses
La maison Les chambre Les verbes
Simple questions about the house * Can you say in French the different rooms in the house? II y a la cuisine,…. In your room, what type of furniture and.
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Expressions Click on the green arrow How to Use 1.Say the word 2.Click on the speaker to hear the word 3.Say the word again 4.Click the green arrow for.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Bienvenue chez moi... à Paris!. J’HABITE À PARIS BIENVENUE À MON NOUVEL APPARTMENT! C’EST DANS LE _-IÈME ARRONDISSEMENT.
But: Qu’est-ce qu’il y a dans la maison? 1. C’est ma bicyclette. 2. C’est son hamster. 3. Ce sont tes oiseaux. 4. Ce sont leurs stylos. 5. C’est notre.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Write three sentences about what room you have where in your house……
Dans la maison.
La maison Les pièces.
Dans ma maison il y a… In my house there is…
Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui ?.
©2017 FrenchTeacherResources.com
Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui ?.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Transcription de la présentation:

Écoutez la description de la maison Cest de quel niveau? Quest-ce quon pourrait faire pour améliorer le niveau? As-tu un garage? Oui, cest un grand garage pour deux voitures. Jadore mon garage parce que cest beau et le mur est rose. Je voudrais un garage plus grand pour une autre voiture. Jai eu un petit garage mais je préfère ce garage. 1) Listen to the recording by clicking on the image. 2) Then click on this box to see and improve the transcript after you have heard the recording to make it a higher level. 3) When you have improved it to raise its level, one member of the team should record it again through Powerpoint and label it on this screen for the next team. 4) Then move to the next laptop and listen to the previous teams work

Écoutez la description de la maison Cest de quel niveau? Quest-ce quon pourrait faire pour améliorer le niveau? Où est le salon? Le salon est au rez de chaussée. Jaimerais un grand salon avec une télévision et un feuteuil. Jai une petite télévision mais je naime pas mon salon. Je voudrais une télévision plus grande. Jai regardé les Simpsons à la television. 1) Listen to the recording by clicking on the image. 2) Then click on this box to see and improve the transcript after you have heard the recording to make it a higher level. 3) When you have improved it to raise its level, one member of the team should record it again through Powerpoint and label it on this screen for the next team. 4) Then move to the next laptop and listen to the previous teams work

Écoutez la description de la maison Cest de quel niveau? Quest-ce quon pourrait faire pour améliorer le niveau? Où est la salle de bain sil vous plaît? Au première étage. Jaime la salle de bain parce que cest dans ma chambre. Il y a aussi la salle de bain sur la cuisine, Mais la salle de bain sur la cuisine est horrible parce que cest sale. Je voudrais une salle de bain dans le salon parce que elle serait utile 1) Listen to the recording by clicking on the image. 2) Then click on this box to see and improve the transcript after you have heard the recording to make it a higher level. 3) When you have improved it to raise its level, one member of the team should record it again through Powerpoint and label it on this screen for the next team. 4) Then move to the next laptop and listen to the previous teams work

Écoutez la description de la maison Cest de quel niveau? Quest-ce quon pourrait faire pour améliorer le niveau? Où est le jardin? La jardin est derrière la maison. Jadore le jardin parce que cest tres beau. Je voudrais une chambre dans mon jardin. Ça serait chouette! 1) Listen to the recording by clicking on the image. 2) Then click on this box to see and improve the transcript after you have heard the recording to make it a higher level. 3) When you have improved it to raise its level, one member of the team should record it again through Powerpoint and label it on this screen for the next team. 4) Then move to the next laptop and listen to the previous teams work

Écoutez la description de la maison Cest de quel niveau? Quest-ce quon pourrait faire pour améliorer le niveau? Elle est comment ta chambre? Ma chambre est très petite. Je déteste ma chambre parce que cest ennuyeux et donc stupide. Jaimerais un grande chambre. Jai eu une grande chambre mais nous avons déplacé. 1) Li st e n to th e re co rd in g b y cli ck in g o n th e i m ag e. 2) T h e n cli ck o n th is b ox to se e a n d i m pr ov e th e tr a ns cr ip t af te r yo u h av e h e ar d th e re co rd in g to m ak e it a hi g h er le ve l. 3) W h e n yo u h av e i m pr ov e d it to ra is e its le ve l, o n e m e m b er of th e te a m sh o ul d re co rd it ag ai n th ro u g h P o w er p oi nt a n d la b el it o n th is sc re e n fo r th e n ex t te a m. 4) T h e n m ov e to th e n ex t la pt o p a n d lis te n to th e pr ev io us te a m s w or k

Écoutez la description de la maison Cest de quel niveau? Quest-ce quon pourrait faire pour améliorer le niveau? Ta maison a une cave? Oui, nous avons une cave. JADORE LA CAVE PARCE QUE CEST COOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Je voudrais un grenier parce que cest cool! Ta maison a une cave?? Non Voudrais-tu deux caves. Non 1) Listen to the recording by clicking on the image. 2) Then click on this box to see and improve the transcript after you have heard the recording to make it a higher level. 3) When you have improved it to raise its level, one member of the team should record it again through Powerpoint and label it on this screen for the next team. 4) Then move to the next laptop and listen to the previous teams work4