Français Mon Monde.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La famille (f)! Ma famille (f)!
Advertisements

La lutte contre le racisme aujourd'hui
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Le passé composé Date: Today you are going to learn how
QUEL(LE) AND LEQUEL (LAQUELLE)
Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs: Une léçon avec Mme Gareau
Les Adjectifs Possessifs
Exercice / Warmup Translate: I have a brother and a sister.
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Les adjectifs possessifs
and a justification for level 4
DEFINITE AND INDEFINITE ARTICLES
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Comment dit-on le monde?
PAIX Je fais le rêve … MARTIN LUTHER KING
Faire des plans, avoir des intentions, parler du futur Lui, il va courir. He is going to run.
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
Votez pour moi. Vous les reconnaissez ? Les meilleurs dabord.
Quelle est ta nationalité? De quelle nationalité es-tu?
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Les repas Objectif: To say how many meals you eat a day and when
La nourriture: La culture, la géographie, et les préférences...
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Les adjectifs possessifs
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Warm up Lesson 9.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Let’s play battleship!.
Le faire causitif Français III. Le faire causatif:  The construction faire + infinitif is used to describe actions that people have done by someone else.
Les adjectifs possessifs
Florimage présente.
Here I Am to Worship Light of the world You stepped down into darkness Opened my eyes let me see Beauty that made His heart adore You Hope of a life spent.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
A possessive adjective is an adjective which shows In English, it would be equivalent to: possession. myyourhis/herourtheir.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
WALT: how to talk about your timetable
Leçon 10 What are the definite articles in French?
PREPOSITIONS IN FRENCH LES PRÉPOSITIONS. SO WHAT’S A PREPOSITION? IT’S A WORD THAT TELLS YOU WHERE A PERSON OR AN OBJECT IS or in other words IT TELLS.
Faire + une autre verbe Saying what you have someone else do for you.
Warm up Write what you did this morning or a few days ago. What tense is used in French to express what happened recently.
Les Prepositions Feminine and masculine pronouns and verbs 8 and 9 last review.
Leçon 16: Mes voisins La possession avec de
Le muliticulturalisme
Les noms et les articles
Je me présente.
Mon monde mardi, le 05 mai 2015 Objectifs:
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Savez-vous que « les vacances « remontent au Moyen-âge ? Elles existaient en Europe de l’Ouest et correspondaient à la période des moissons en été.
Les Adjectifs Possessifs
Français I: les notes # 14. Possessive Adjectives Possessive adjectives must agree with the object.
MY f m pl. MY ma f m pl MY ma mon f m pl MY ma mon mes f m pl.
1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to
Int 02 Des frères et des sœurs faux vrai faux vrai.
Qu’est-ce que tu veux? Je voudrais une salade..
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
16 novembre : Journée de la tolérance
Mercredi le dix-sept mars Aim: To prepare our folio piece.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
Notes le premier mars L’imparfait et le passé composé ensemble We can use the passé composé and the imparfait (imperfect) together to talk about the past.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
LES DÉTERMINANTS POSSESSIFS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? As we have learned so far, determinants are used before nouns – they indicate some sort.
Français Mon Monde Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Transcription de la présentation:

français Mon Monde

My mother was half English and I’m half English too England, Half English My mother was half English and I’m half English too I’m a great big bundle of culture tied up in the red white and blue I’m a fine example of your Essex man And I’m well familiar with the Hindustan Cos my neighbours are half English and I’m half English too My breakfast was half English and so am I you know I had a plate of Marmite soldiers washed down with a cappuccino And I have a veggie curry about once a week The next day I fry it up as bubble and squeak Cos my appetite’s half English and I’m half English too Billy Bragg Read this verse of the song to them. Perhaps at this point just ask them to suggest what the theme of the lesson might be? I’ve had to disconnect the music for copyright reasons but the song is easy to get from itunes.

Nous allons… Deviner le sens

Ta voiture est japonaise, Ton Christ est juif, Ta voiture est japonaise, Ta pizza est italienne et ton couscous algérien, Ta démocratie est grecque, Ton café est brésilien, Ta montre est suisse, ta chemise est indienne, Ta radio est coréenne, Tes vacances sont turques, tunisiennes ou marocaines, Tes chiffres sont arabes, ton écriture est latine, Et... Tu reproches à ton voisin d’être étranger Read this poem out to the class clearly and slowly, clicking to bring the pictures on individually to support understanding of each line. Worth perhaps eliciting what the previous song and this poem have in common? Then tell them that they are going to need to be ACTIVE and noticing and use their memory skills as you are going to read the poem to them again, given them 2 mins to read it again to themselves and then give the a version with gaps for them to put back together. Flick forward to show them what their task will look like.

tunisiennes brésilien juif japonaise indienne italienne algérien Ton christ est _______ Ta voiture est ________ Ta pizza est ___________ et ton couscous ________ Ta démocratie est ________ Ton café est _____________, Ta montre est _______, ta chemise est _______ Et ta radio est ____________, Tes vacances sont _______, _________ ou ____________ Tes chiffres sont __________, ton écriture est _________ Et... Tu reproches à ton voisin d’être étranger juif japonaise indienne italienne algérien turques arabes grecque Give this slide out to the class and ask them to try to put it back together from memory. suisse coréenne marocaines latine

tunisiennes brésilien juif japonaise indienne italienne algérien Ton christ est juif Ta voiture est japonaise Ta pizza est italienne et ton couscous algérien Ta démocratie est grecque Ton café est brésilien Ta montre est suisse ta chemise est indienne Et ta radio est coréenne Tes vacances sont turques, tunisiennes ou marocaines Tes chiffres sont arabes ton écriture est latine Et... Tu reproches à ton voisin d’être étranger juif japonaise indienne italienne algérien turques arabes grecque Go through the answers with them. Ask additional questions in TL like pourquoi c’est italien et pas italienne?’ to see how much they are noticing about the gender & number agreements. suisse coréenne marocaines latine

Use this slide just as a backdrop to explain/model how our worlds are made up of a huge number of different country influences. Perhaps put a few of your own pictures over the top e.g. your own car and where it comes from. Explain that their task is going to be to make a display collage of themselves and their world. They can use computers or just draw and label OR cut from a magazine. Give them an A5 copy of the model phrases. NB: MAKE CLEAR THAT THE FORMAT FOR THIS USES COUNTRIES – MY …….IS FROM….+ COUNTRY. Encourage them to use their dictionaries.

Mes chaussures sont. Mon jean est. Mon IPod est. Ma chaine Hi Fi est Mes chaussures sont ... Mon jean est... Mon IPod est ... Ma chaine Hi Fi est ... Ma voiture est ... Ma télévision est ... Mon ordinateur est ... Ma nourriture préférée est ... Mon ours en peluche est ... Mon fruit préféré est ... Mon Monde

Mon monde