Vocabulaire électronique

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Advertisements

lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
How is it conjugated in the present tense?
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
On va rechercher de bonnes vacances!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Les Vêtements clothes.
Fall Final Exam Flip Chart
Describing yourself and others J’ai ___________ ans.
Remplissez les troux! J’habite près _________ gare (f)
Vocabulaire électronique
Describing Yourself (avoir & être)
La description physique
Sonnerie: C’est mardi, le 8 août 2017.
Year 4 French Revision Pack
Use the model letter below to help write your own
Le Corps.
French writing assessment task
Describing someone/oneself
Allez viens Leçon 1.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Comment est-il? J’ai longs raides bruns
Les Couleurs.
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Year 7 French Homework Mr MWAMBA Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
La Famille et les adjectifs
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
La Formation, L'Accord, et
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Print hair and eyes worksheet
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Unit 9 Labo-langue Reflexive verbs Perfect tense with avoir
Objectifs: Describing eye colour & hair colour and style
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Les Couleurs.
Year 7 French Homework Mr Mwamba Autumn term 2
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Grammar Flash Cards La révision.
Unit 2 Labo-langue Present tense, avoir and être Pronouns le, la, les
A. L’usage de l’article avec les parties du corps p. 38
Les yeux et les cheveux Year 7
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Year 7 Speaking Exam.
La description.
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les couleurs.
Français 2, 6 septembre 2016 Ouvrez vos livres à la page 218, faites #1. What's the difference between a teacher and a train? Drôle – funny. Tu en fais.
Starter activity Can you remember all the colours in French?
Describe my personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 - descriptions To be able to describe yourself in French
D’Accord 1 Leçon 3A.1 Descriptive adjectives (irregular adjectives, adjective placement-BAGS, and physical description.)
Aller Chapitre 5.
Prepositions of Location
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Vocabulaire électronique Chapter 1-1

Warm-up: 6 septembre Prenez la feuille de vocabulaire (expressions essentielles) sur la table. Ecrivez les expressions en anglais. Révisez (review) les expressions essentielles avec votre voisin(e)= neighbor!

Transition: Imaginez… 1. Qui explique en anglais. 2 Transition: Imaginez… 1. Qui explique en anglais? 2. Répondez à la question en anglais! Imagine que tu as un correspondant français… Tu vas écrire un premier mail à ton correspondant français. Quelles informations vas-tu inclure dans ton mail? Brainstorm!

Les introductions What are some phrases in French that we could use to introduce ourselves?

Les préférences What are some phrases in French that help us talk about preferences?

La famille Can we make a list of vocabulary from French1 that we could use to talk about family

Les adjectifs Adjectives are words that describe or modify a noun in the sentence. In French, adjectives agree in gender and number with the noun they describe. In French, adjectives come after the noun.

Brainstorm Quels sont les adjectifs de description en français? (physique/personallité)

Les adjectifs Adjectives are words that describe or modify a noun in the sentence. In French, adjectives agree in gender and number with the noun they describe. In French, adjectives come after the noun.

Phrases complètes Tu veux écrire des phrases complètes avec des adjectifs. Qu’est-ce qu’il te faut?

Des verbes ETRE AVOIR Je suis J’ai Tu es Tu as Il / Elle / On est Il / Elle / On a Nous sommes Nous avons Vous êtes Vous avez Ils / Elles sont Elles / ils ont

Describing and Characterizing Yourself and Others Which French irregular verb is most commonly used when describing people with different adjectives? HINT: It means “to be” in English…. Être = to be Je suis Nous sommes Tu es Vous êtes Il/Elle/On est Ils/Elles sont

Etre

Describing and Characterizing Yourself and Others The French verb avoir (to have) is also used when describing people. avoir = to have J’ai Nous avons Tu as Vous avez Il/Elle/On a Ils/Elles ont It has 3 very specific uses: (1) Describing someone’s age in years (2) Describing someone’s eye color (les yeux) (3) Describing someone’s hair color/length (les cheveux)

Avoir

Nouveau vocabulaire 1-1

Dialogue Partenaire A: Fais une description de la célébrité sur la photo. Partenaire B: Qui est sur la photo? Vice Versa

To describe yourself and ask about others

What’s your name? Comment tu t’appelles?

My name is… Je m’appelle…

How old are you? Tu as quel âge?

I am … years old. J’ai … ans.

What is he/she like? Il/Elle est comment?

Il/Elle a les yeux bleus. He/she has blue eyes. Il/Elle a les yeux bleus.

Il/Elle a les yeux verts. He/she has green eyes. Il/Elle a les yeux verts.

Il/Elle a les yeux marron. He/she has brown eyes. Il/Elle a les yeux marron.

Il/Elle a les yeux noisette. He/she has hazel eyes. Il/Elle a les yeux noisette.

Il/Elle a les cheveux blonds. He/she has blond hair. Il/Elle a les cheveux blonds.

Il/Elle a les cheveux bruns. He/she has brown hair. Il/Elle a les cheveux bruns.

Il/Elle a les cheveux roux. He/she has red hair. Il/Elle a les cheveux roux.

Il/Elle a les cheveux noirs. He/she has black hair. Il/Elle a les cheveux noirs.

Il/Elle a les cheveux longs. He/she has long hair. Il/Elle a les cheveux longs.

Il/Elle a les cheveux courts. He/she has short hair. Il/Elle a les cheveux courts.

Il/Elle est... Il/Elle n’est pas… He/she is…/ isn’t... Il/Elle est... Il/Elle n’est pas…

tall grand(e)

short petit(e)

fat gros / grosse

thin mince

To talk about likes and dislikes

I love… J’adore…

I really like… J’aime bien…

Me too! Moi aussi!

Not me! Pas moi!

I don’t like… Je n’aime pas…

Me neither! Moi non plus!

Je n’aime pas beaucoup… I don’t like very much… Je n’aime pas beaucoup…

Qu’est-ce que tu aimes faire? What do you like to do? Qu’est-ce que tu aimes faire?

Parlons… (en partenaires) Tu es comment? (physique/personalité

LES CARTES COLORÉES Turn all of the colored cards upside down and keep them in a pile in between yourself and your partner. (Partenaire: FRANCE) Take turns selecting a card. Create a description of the person indicated using 2 sentences: 1 in the positive and 1 in the negative. EX: Describe yourself. (Je…) Je suis petite et blonde. Je ne suis pas sportive. Use as many different adjectives as you can. Watch your forms of the verb être!