Une journée In this unit you will learn:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Les pronoms compléments
French 1, Semester 1 concepts to know by
La Routine.
Talking about yourself
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
French Negative Adverbs French 2 – Term 2-1 I can.
MES MATIERES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
À quelle heure il se lève?
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Le passé composé With « avoir ».
Date: Titre: All students will learn how to describe a daily routine that is NOT routine PracticeLearn vocab Beat your classmates and feel superior Use.
What about reflexive verbs?. A reflexive verb is one where the action refers back to the person talking. For example -
Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
LES MATIÈRES. LE FRANÇAIS LALLEMAND LESPAGNOL LANGLAIS.
À quelle heure as-tu le français?
Une Amie Un Ami Français I.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Je regarde quelquefois la télévision.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
2 Les cours et les profs 2 Les élèves et les profs Karine et Stéphanie sont françaises. Pierre et Alexandre sont français aussi. Les quatre copains sont.
The Benefits of Technology in the Classroom By: Jennifer Langer.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Talking about yourself
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
La routine.
Chez moi! In this unit you will learn:
Ma routine journalière
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
A Les questions d’information p. 106 The questions below ask for specific information and are called INFORMATION QUESTIONS. The INTERROGATIVE EXPRESSIONS.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
La prononciation française
Ma routine Le matin.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
A.Français b.Histoire-géo c.Sciences et Vie de la Terre d.Physique-chimie e.Technologie f.Anglais g.Arts plastiques h.Mathématiques i.Musique j.EPS 2 1.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
MA JOURNÉE Ecoutez! Vrai ou Faux? 1.Normalement, je me réveille à six heures. 2.Je me lève à six heures trente. 3.Je prends une douche à sept heures. 4.Je.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Ce matin, le 23 avril 2013.
mercredi seize septembre Le Futur!
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Improving Your Written Work
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Transcription de la présentation:

Une journée In this unit you will learn: to say what school subjects you do to say what you like and do not like and give a reason; how to describe what you do in the morning before school / in the evening before bed; to say what someone else does as part of their morning / evening routine the difference in sound/ spelling and meaning between ‘il / elle’; You will get better at: using the present tense using connectives to make longer sentences using clues to understand new words comparing French with English to help you understand using negatives understanding and saying the time using reflexive verbs adapting a text to make your own spotting things which will improve your work

Les matières Slide for presentation of school subjects

Demande à ton partenaire: Tu préfères… ou …? Je préfère… School subjects appear in pairs for expression of preference leading to pairwork l’Histoire le Français l’Informatique la Géographie l’Espagnol le Sport les Maths l’Anglais la Technologie la Musique le Dessin les Sciences Demande à ton partenaire: Tu préfères… ou …?

J’aime / Je n’aime pas Subjects flash very quickly to challenge students to identify them and to concentrate very hard!

Ma Routine Give out coloured squares in same colours as below and ask students to arrange according to sensible order of phrases. Correct version on next slide. Ensuite dans la cuisine. Je me réveille à sept heures et puis Je me lave je mange mon petit déjeuner dans la salle de bains. je m’habille et je me brosse les cheveux.

Ma Routine Je me réveille à sept heures et puis je mange mon petit déjeuner dans la cuisine. Je me lave dans la salle de bains. Ensuite je m’habille et je me brosse les cheveux.

Nouveau!!! Je me rase Je me maquille

Il se rase ou elle se maquille Il se rase ou elle se maquille? Use of 2 new reflexive verbs wjich students say depending on m or f image

‘i’ ou ‘e’ ? belle ski six sept fille il elle Do you know some other French words with these sounds in them? Do you know any words in English where the letter ‘i’ makes a sound like ‘il’ in French?

Pratique! Je me réveille Je me lave Je m’habille Je me rase Je me maquille Je me couche Il se réveille Il s_ ______ Elle s’________ ______________ _______________ Il_______________

Pratique! solution Je me réveille Je me lave Je m’habille Je me rase Je me maquille Je me couche Il se réveille Il se lave Elle s’habille Il se rase Elle se maquille Il se couche

Je regarde la télévision et je me couche à onze heures. Salut! Je me lève à dix heures et je me lave dans la salle de bains. Je me brosse les cheveux, je me brosse les dents et puis je me maquille… beaucoup! Je regarde la télévision et je me couche à onze heures. .

‘ Bonjour! Normalement, je me lève à sept heures et je prepare une tasse de thé pour Victoria. Je me lave dans la grande salle de bains et ensuite je me rase. Je m’habille en T-shirt et en short. Finalement, je me couche à huit heures avec Brooklyn, Romeo et Cruz.’